دیپلمات سوری آمریکا را متهم به همدستی با داعش کرد

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر Круглый стол, посвященный Международному дню Кудса
Круглый стол, посвященный Международному дню Кудса - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه اظهار کرد: مبارزه ائتلاف به رهبری آمریکا با داعش «دولت اسلامی عراق و لوانت» کاملا بی اثر است.

وی در این رابطه ضمن گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس می گوید: «ما می بینیم که ائتلاف مبارزه ای بی اثر با تروریست ها دارد. اگر مقایسه کوچکی انجام بدهیم می بینیم که یک سال قبل در ابتدای فعلایت ائتلاف، گروه داعش بخش نه چندان بزرگی از سوریه و عراق را تحت کنترل داشت. امروز با گذشت یک سال و با وجود فعالیت این ائتلاف، داعش بخش های دیگری از قلمروی سوریه را تحت اشغال درآورده و این بزرگترین دلیل برای اثبات همدستی امریکا با داعش است، زیرا علیه داعش نمی جنگد».
به گفته سفیر سوریه، اسنادی وجود دارند که مساعدت مستقیم امریکا به داعش را اثبات می کنند.
امریکا خود داعش را ساخت و حمایت های لازم را برای سازمان دهی آن می کند. ائتلاف برای مبارزه با داعش یک دروغ است. امریکا از طریق داعش می جنگد و داعش ابزاری است در دست امریکا».
وی همچنین خاطر نشان ساخت که هیچ تعاملی میان دمشق و ائتلاف ضد داعش وجود ندارد.
سفیر سوریه می گوید: میان دمشق با روسیه و ایران در مبارزه با گروهک های تروریستی تعامل وجود دارد، اما این تعامل هم موثر نیست. این همکاری ها ادامه دارد و تا زمانی که تروریسم در سوریه از بین نرود، قطع نمی شود.
حداد می گوید که جنگ در سوریه یک جنگ کثیف در دنیا است.
وی همچنین افزود: «این جنگ به معنای واقعی است و جنگ اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی می باشد. تمام این مجموعه در راستای نابودی سوریه به عنوان یک حکومت و تجزیه آن به چندین بخش است. حصول این نتیجه برای اسراییل و امریکا سودمند می باشد».
وی در پایان می گوید: «آنها یک کشور قدرتمند مثل سوریه را نمی خواهند، و نمی خواهند که ما قدرت داشته باشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала