موفقیت های غرب در حل مسایل جهانی به لطف کمک های روسیه

© REUTERS / Yuri Gripasموفقیت های غرب در حل مسایل جهانی به لطف کمک های روسیه
موفقیت های غرب در حل مسایل جهانی به لطف کمک های روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا اعتراف کرد که ایالات متحده امریکا و کشورهای ناتو از زمان جنگ سرد پیشرفت هایی در حل مسایل بین المللی داشته اند که این پیشرفت ها مرهون همراهی با روسیه است. وی همچنین گفت که ناتو نه تمایل به جنگ سرد دارد و نه جنگ گرم با مسکو و قصد ندارد روسیه را با خود دشمن سازد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از کارتر می گوید: «ما پیشرفت های زیادی از زمان اتمام جنگ سرد با روسیه داشته ایم. من یک بار دیگر تکرار می کنم: این پیشرفت ها نه در راستای مخالفت با روسیه و نه بدون روسیه که همراه با روسیه بوده است».
به گفته رهبر پنتاگون، غرب اماده همکاری با روسیه است، اگر روسیه بخواهد و آماده باشد که در بسیاری حوزه ها که مورد توجه جامعه جهانی نیز می باشد، از نفوذ خود استفاده کند.
کارتر می گوید: «این حوزه ها شامل مذاکرات هسته ای ایران در فرمت «پنج به علاوه یک»، عدم گسترش سلاح های هسته ای به طور کل، مقابله با تروریسم و تا حدی مبارزه با گروهک «داعش» می شود.» وزیر دفاع امریکا خاطر نشان ساخت که ناتو تمایلی به جنگ سرد و یا جنگ گرم با مسکو ندارد و نمی خواهد از روسیه برای خود دشمن بسازد. با این حال به اعتقاد کارتر، روسیه سعی دارد حوزه نفوذ خود را همچون دوران اتحاد جماهیر شوروی گسترش دهد. وی گفت که ناتو با این دست تلاش ها مقابله خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала