رسانه های چینی: جنگ چین و آمریکا ناگزیر است

© Sputnik / Aleksandr Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر چین و آمریکا
چین و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر رویارویی چین و آمریکا در رسانه های چینی با تحرک زیاد مورد بحث قرار می گیرد. بسیاری از رسانه های چینی معتقدند اگر واشینگتن به ایجاد موانع برای پکن در احداث پایگاه دریایی خود در جزیره مصنوعی ساخته شده در ناحیه صخره های مرجانی فیری کراس در دریای چین جنوبی ادامه دهد، جنگ چین و آمریکا ناگزیر خواهد شد.

هفته گذشته هواپیمای گشتی ضد زیردریایی Boeing P-8 Poseidon آمریکا در چارچوب ماموریت شناسایی، برفراز تاسیسات در حال احداث در جزیره مصنوعی پرواز کرد. ایم هواپیمای آمریکایی با وجود هشت شلیک هشدار دهنده نیروی دریایی چین از اجرای دستورات چینی ها خودداری ورزیده و پاسخ داد در حریم هوایی بین المللی قراردارد و به پرواز خود ادامه داد.
واشینگتن از سیاست پکن در راستای تقویت حضور در ناحیه مورد اختلاف بطور آشکار ناراضی است و آمادگی خود برای اتخاذ تدابیر جوابیه را پنهان نمی کند.
چین در زمینه مرزبندی در دریای چین جنوبی دچار اختلافاتی با برونئی، مالزی، تایوان، ویتنام و فیلیپین است. این کشور در نواحی دیگر نیز دچار مشکلات مشابهی با ژاپن و کره جنوبی است. آمریکا طرفها را به حصول توافق با یکدیگر و جلوگیری از تنش فرا می خواند اما ضمنا تلاش می کند اتحاد استژیک خود با کشور های دچار اختلاف با چین را تقویت نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала