ممکن است یونان دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد

© AP Photo / Petros Giannakourisپرچم یونان
پرچم یونان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش رسانه های یونان، کابینه جدید وزیران این کشور در شرایط ادامه بی ثباتی در خاور نزدیک قصد دارد تصمیم مهمی را درباره فلسطین بگیرد.

طبق اطلاعات خبرگزاری"اسپوتنیک" که از فراکسیون حزب "سیریزا" در پارلمان یونان دریافت شده "مساله شناسایی رسمی دولت فلسطین از سوی یونان طی هفته های نزدیک در دستور کار پارلمان یونان گنجانده خواهد شد. آتن با پیروی از نمونه واتیکان و دیگر کشورهای اروپایی درباره مساله شناسایی رسمی واتیکان در پارلمان رای گیری انجام خواهد داد. پارلمان یونان طبق پیشنهاد سیریزا قصد دارد فلسطین را در مرزهای سال 1967 میلادی به رسمیت بشناسد".

در این میان آتن در مساله به رسمیت شناختن فلسطین باید بسیار محتاطانه عمل کند چون اخیرا همکاری منطقه ای خود با اسرائیل را با تحرک زیادی به پیش می برد. طبق گزارش خبرگزاری"اسپوتنیک" با استناد به یک منبع در پارلمان یونان، دولت ائتلافی یونان در این رابطه شناسایی رسمی فلسطین "نه از طریق کانال دولت بلکه از طریق رای گیری در پارلمان را صحیح می داند".

از سوی دیگر یک منبع در وزارت خارجه یونان به خبرگزاری"اسپوتنیک" گزارش داد:" آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان که برای پیشبرد روابط یونان و اسرائیل اهمیت زیادی قائل است، قصد دارد در ماه های نزدیک دیدار سه جانبه سران منطقه دریای مدیترانه با شرکت یونان، قبرس و اسرائیل را برگزار کرده و در آن تعدادی از موضوعات مهم  درباره تقویت همکاری سه کشور در زمینه های انرژی، امور دفاعی و امور دیپلماتیک را مطرح سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала