رسانه های آمریکایی: دیدار پوتین و کری یخ های روابط مسکو و واشینگتن را آب کرد

© AP Photo / Joshua Robertsدیدار ولادیمیر پوتین و جان کری
دیدار ولادیمیر پوتین و جان کری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه امریکا دیروز در شهر سوچی روسیه دیدار کرده و اوضاع در شرق اوکراین و همچنین مسائل موجود در روابط دو جانبه را مورد بحث قرار دادند.

به عقیده شبکه تلویزیونی CNN ، مذاکرات پوتین و کری یخ های روابط مسکو و واشینگتن را آب کرد اما هنوز راه طولانی برای بهبود روابط دو کشور در پیش است.

جیمز ریش، عضو کمیته امور اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا خاطرنشان کرد: "مذاکره با روس ها بسیار دشواراست. آنها با پافشاری زیاد از منافع خود دفاع می کنند".

رسانه های آمریکایی ضمنا به این نکته جلب توجه کردند که با وجود رخ ندادن تحول شدید در مذاکرات انجام شده، لحن دو طرف "بسیار آرام" بود.

کری همچنین با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در دیدار خود تاکید کردند بین دو کشور تفاوت هایی در رابطه با بحران اوکراین وجود دارد اما لازم است به عقیده هر دو طرف این بحران باید از راه سیاسی حل شود.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه اظهارداشت کرملین دیدار پوتین و کری را به عنوان اولین نشانه درک ضرورت بازگشت به همکاری دو کشور مورد ارزیابی قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала