پوتین نقش روسیه در خلع سلاح همگانی را به سازمان ملل یادآور شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نامه سرگشاده منتشره در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، تاکید کرد مسکو سهم خود را در خلع سلاح همگانی و کامل ادا کرده و به کار در این راستا ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری"ریانووستی، در این نامه گفته می شود:" روسیه به اجرای پیگیرانه تمام اصول پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای از جمله اصل ششم آن ادامه می دهد. ما پتانسیل هسته ای خود را به سطح کاهش داده ایم که سهم بزرگی در خلع سلاح همگانی و کامل است.قصد داریم به کار در این راستا ادامه داده و همچنین توازن بین بهره برداری از «اتم صلح آمیز» و تقویت رژیم منع گسترش از جمله سیستم تضمینات آژانس بین المللی انرژی اتمی  را حفظ کنیم".

پوتین در پیام خود همچنین تاکید کرد روسیه خواستار"تعامل نزدیک با تمام طرفهای علاقمند برای ایجاد سیستم معاصر، پایدار و بی خطر همکاری در زمینه انرژی اتمی است".

یادآور می شود در حال حاضر کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) در نیویورک جریان دارد. این کنفرانس هر پنج سال یکبار برگزار می شود.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد کشور های عضو معاهده ان پی تی در کنفرانس نیویورک پیروی دقیق خود از این معاهده را مورد تاکید قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала