آمریکا اجازه دخالت ایران در رویدادهای یمن را نخواهد داد

© AFP 2023 / JIM WATSON / FILESوزیرخارجه آمریکا
وزیرخارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده خواهان رویارویی با ایران نیست اما آمریکا اجازه دخالت این کشور در رویدادهای یمن را نخواهد داد

رئیس دیپلماسی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "پی بی اس" ضمن پاسخ دادن به سوالاتی درباره حمایت تهران از نیروهای حوثی در یمن این مطلب را اعلام کرده و افزود:" تهران باید بداند که ایالات متحده نسبت به برهم خوردن ثبات در منطقه و هدایت نهانی عملیات جنگی از آن سوی مرزهای بین المللی بی تفاوت باقی نخواهد ماند".

کری اطمینان داد که دولت باراک اوباما با وجود ادامه مذاکرات با ایران آماده برخورد شدید با جمهوری اسلامی در رابطه با رویداد های یمن است. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد واشینگتن به حمایت از عملیات جنگی گروهی از کشور های عربی به رهبری عربستان علیه نیروهای حوثی در یمن ادامه خواهد داد.

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدانش عرب خود از جمله بحرین، قطر، کویت و امارات متحده عربی از روز26 مارس  عملیات نظامی موسوم به "توفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن اجرا می کند. این عملیات بعد از به قدرت رسیدن حوثی ها در یمن و فرار رییس جمهور یمن  از کشور خود اجرا می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала