کارشناس روسی: اسد به عنوان متحد احتمالی غرب در مقابله با داعش تلقی می شود

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoکارشناس روسی: اسد به عنوان متحد احتمالی غرب در مقابله با داعش تلقی می شود
کارشناس روسی: اسد به عنوان متحد احتمالی غرب در مقابله با داعش تلقی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکسی پوشکوف، رییس کمیته امور بین المللی مجلس دومای روسیه معتقد است که غرب در موضع خود نسبت به درگیری سوریه و بشار اسد رییس جمهور این کشور به طور جدی تجدید نظر کرده است و اکنون اسد را به عنوان متحد احتمالی خود در مقابله با داعش تلقی می کند.

پوشکوف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری "روسیه امروز" تاکید کرد: "به نظر من در یک سال و نیم گذشته تغییری جدی در دیدگاه غرب نسبت به درگیری سوریه صورت گرفته است. اکنون در بعضی پایتخت های اروپایی از گزینه برکناری بشار اسد دست کشیده و وی را به عنوان متحد احتمالی هرچند موقت در مقابله با داعش تلقی می کنند".
به گفته پوشکوف، همه گفتگوها در باره رژیم جنایت کار بشار اسد در سوریه در پی پیدایش داعش و فعالیت گسترش یابنده این گروه تروریستی، ابرام و اهمیت خود را از دست داده است چون این گروه سازمانی است که چالش های جدیدی به وجود آورده و همه کشورهای منطقه و کشورهای خارج از آن را تهدید می کند".
رییس کمیته امور بین المللی مجلس دوما در ادامه گفت: "کردها با داعش جنگ می کنند و عراق و سوریه نیز با این تروریست ها مقابله می نمایند. این گروه در خارج از منطقه فعالیت انجام می دهد و حتی مصر مواضع این گروه را بمباران کرده است. در این شرایط مساله تغییر رژیم سوریه که قبلا توسط آمریکا به عنوان مساله دست اول مطرح شده بود، از دستور روز حزف شده و در درجه دوم و شاید هم سوم اهمیت قرار گرفته است".
پوشکوف افزود "در حال حاضر خطر عمده در سوریه ناشی از گروه "جبهه النصره" و چند گروه شبه نظامی دیگر است که مرتبط با القاعده و داعش محسوب می شوند" و گفت: "مهمترین اولویت فعلی مبارزه با این گروه ها است، نه با اسد!".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала