نمایش فیلم مستند درباره اسنودن در RT

© East News / Courtesy Everett CollectionЭдвард Сноуден
Эдвард Сноуден - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT ، روز 13 آوریل فیلم مستند "ترمینالF" درباره ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان سیا آمریکا را پخش خواهد کرد.

در آگهی پخش شده از RT گفته می شود این فیلم که توسط جان گیوتس روزنامه نگار آلمانی و اریک هلبوت، مستند ساز دانمارکی، برندگان  جوایز متعدد در زمینه روزنامه نگاری و مستند سازی تهیه شده، حوادث اتفاق افتاده برای اسنودن از زمان ترک آمریکا به همراه اسناد محرمانه و آمدن به هنک کنگ تا واگذاری پناهندگی موقت به وی در روسیه را نشان می دهد.خود اسنودن در فیلم می گوید دیگر نمی توانست"با آرامش ناظر جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکا بر زندگی مردم و نقض حقوق آنها باشد".

فیلم مستند "ترمینالF" روز 13 آوریل برای اولین بار در مسکو به زبان روسی نمایش داده شده  و روز بعد از شبکه تلویزیونیRussia Today Documentary   (RTD)به زبان روسی پخش خواهد گردید.

یادآور می شود اسنودن کارمند فنی سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشینگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوت سال 2013 میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال 2014 ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала