کارشناس: مصر با پیوستن به عملیات ائتلاف عربی در یمن اشتباه کرد

© REUTERS / Khaled Abdullah کارشناس: مصر با پیوستن به عملیات ائتلاف عربی در یمن اشتباه کرد
کارشناس: مصر با پیوستن به عملیات ائتلاف عربی در یمن اشتباه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود المشانی، دیپلمات سابق عمانی و کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" اظهار داشت حمله عربستان به خاک یمن در نتیجه آن صورت گرفته که مقامات ریاض کنترل خود را بر تحولات داخلی این کشور از دست داده اند.

به گفته المشانی، این گزینه تا اندازه زیادی شبیه کزینه ای است که در سال 2013 میلادی در رابطه با اوضاع سوریه ممکن بود. آن زمان آمریکا با توجه به از کنترل خارج شدن اوضاع در سوریه نیز به انجام عملیات نظامی در این کشور تهدید کرده بود.
دیپلمات عمانی با اشاره به این که کشورهای عضو ائتلاف به دنبال حل مسائل عمده عربی یعنی تحقق حقوق ملت فلسطین و مبارزه با تروریست ها در سوریه، عراق و شبه جزیره سینا نیستند، تاکید کرد: "ائتلاف عربی متکی بر کمک دلار است و ریاکاری این کشورها را به روشنی نشان می دهد".
المشانی با محکوم کردن موافقت مصر با عملیات ائتلاف علیه حوثی های یمن افزود:"پیوستن مصر به این ائتلاف اشتباهی بزرگ است".
یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدانش از جمله بحرین، قطر، کویت و امارات متحده عربی بامداد پنج شنبه گذشته عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطع" را علیه نیروهای حوثی در یمن آغاز کرد. مصر، اردن و سودان به طور رسمی به ائتلاف پیوسته و پاکستان نیز آمادگی خود را برای پیوستن به آن اعلام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала