آموزش اعضای ارتش آزاد سوریه در ترکیه

© AFP 2023 / Ahmed Deebاعضای ارتش آزاد سوریه
اعضای ارتش آزاد سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنکارا واشینگتن اعضای گروه اپوزیسیون "ارتش آزاد سوریه" را در استان ختای واقع در مرز ترکیه با سوریه و همچنین در یک پایگاه نظامی در استان قرشهر واقع در مرکز ترکیه آموزش خواهند داد.

روزنامه "حریت" روز چهارشنبه این مطلب را با استناد به یک مقام عالی رتبه ترکیه گزارش داده و می نویسد آموزش اعضای ارتش آزاد سوریه در استان ختای در اواخر آوریل آغاز خواهد شد.

پیشتر رسانه های ترکیه اعلام کرده بودند آنکارا و واشینگتن 2000 نفر از شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه را در استان قرشهر آموزش خواهند داد. طبق طرح مربوطه، آمریکا اسلحه و مهمات لازم را برای آموزش معارضان سوری توسط نظامیان ترک واگذار خواهد کرد. این منبع افزود ایالات متحده قصد دارد سالانه در مجموع پنج هزار شبه نظامی را آموزش داده و تسلیح کند که از بین آنها دو هزار نفر در ترکیه آموزش خواهند دید.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش دولتی این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون از جمله اسلام گرا مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروهک تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از اراضی کشورهای سوریه و عراق را تحت کنترل خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала