Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

«ورتیکال»

اشتراک
شهر تاریخی ژوکوف با توسعه صنعت هوافضا در روسیه ارتباط مستقیم دارد. یک سال در میان (سال فرد) در ماه آگوست نمایشگاه بین المللی هوا فضا معروف به نمایشگاه ماکس در این محل برگزار می شود. در شهر ژوکوف طرح منحصربفردی توسط انستیتوی مطالعات پروازی به اجرا گذاشته می شود که طی آن نظریه های ساخت را با تجربه پرواز در هم می آمیزند.

شهر تاریخی ژوکوف با توسعه صنعت هوافضا در روسیه ارتباط مستقیم دارد. یک سال در میان (سال فرد) در ماه آگوست نمایشگاه بین المللی هوا فضا معروف به نمایشگاه ماکس در این محل برگزار می شود.  در شهر ژوکوف طرح منحصربفردی توسط انستیتوی مطالعات پروازی به اجرا گذاشته می شود که طی آن نظریه های ساخت را با تجربه پرواز در هم می آمیزند. سال 2007 میلادی شهر ژوکوف لقب «شهر علم» در فدراسیون روسیه را گرفت. از اولویت های برنامه های این شهر، فعالیت های علمی، علمی — تکنیکی و نوآوری و همچنین توسعه تجربی، آزمایش و تربیت کادر پروازی است. سیستم های اطلاعاتی — مخابراتی، حمل و نقلی، هوایی و فضایی، تسلیحات آینده، تکنولوژی نظامی و خاص، انرژی و دخیره انرژی در این برنامه ها گنجانده می شوند.

درست در همین محل و در آموزشگاه شماره 14 که به نام م.م.گروموف خلبان برجسته شوروی نام گذاری شده است، طرح بی نظیری به اجرا در آمد که طی آن دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه می توانستند برای همیشه زندگی خود را با هوافضا در هم آمیزند.

در ماه آگوست 1991 واسیلی ایوانویچ آخرامی یف معاون رییس مدرسه خلبانان و مدیر مرکز آموزش هوایی «گروموف» همراه با دوستانشان یک مدرسه شبانه آموزش هوافضا تاسیس کردند. یک سال پس از آن در چارچوب همین مدرسه توانستند طرح «ورتیکال» آموزش روزانه را برای دانش آموزان کلاس پنجم تا یازدهم راه اندازی کنند. بچه ها از همه شهرها امکان یافتند که در کنار برنامه مدرسه با درس های مربوط به هوا فضا هم آشنا شوند. این درس ها بدین ترتیب بودند: اصول آئرومکانیک، تئوری پرواز و ایرودینامیک، اصول جهت یابی و هدایت هواپیما، روانشناسی پرواز. علاوه بر این درس هایی هم به صورت عملی داشتند. امروز در مرکز مذکور بخشی به نام مدلهای هوایی راه اندازی شده که مهندسین هوافضا می توانند تجربه عملی کسب کنند.

برای ایجاد این مدرسه، متخصصین برجسته ای از انستیتوی مرکزی ایرودینامیک «ن.ی. ژوکوفسکی»، انستیتوی مطالعات پرواز «گروموف»، مدرسه خلبانان در حال تمرین، دانشکده ایرومکانیک و تکنولوژی پرواز انستیتوی فیزیک و مکانیک مسکو و همچنین دانشکده «استرلا» از انستیتوی هوافضای مسکو شرکت داشتند.

منحصر بودن این مدرسه به خاطر تداوم آن است، زیرا تمام کادر اساتید به خوبی با آسمان آشنا بوده و مدرک دکتری و فوق دکتری در رشته ریاضی فیزیک و مکانیک دارند. آنها از بهترین متخصصین انستیتوی علمی — تحقیقاتی شهر ژوکوف می باشند. انها هوانوردان واقعی هستند و نه تنها به کودکان آموزش می دهند که حتی تجربه شخصی خود را در اختیار آنها می گذارند. فارغ التحصیلان این مرکز در مدارس تابستانی و در بهترین دانشگاه های هوافضا به تحصیلات خود ادامه می دهند و مهم تر از همه این است که آنها با تخصص خود به کار در مرکز ادامه می دهند.

مدرسه هوا فضا متخصصینی را در چند شاخه آماده می کند که به این ترتیب هستند: کادر تابستانی، مهندسین، مهندسین سازنده، متخصصین تکنولوژی هوافضا، مهندسین محقق. مجموعه کادر تابستانی شامل چهار زیر گروه است: مرکز آمادگی تابستانی جوانان، بخش موتور هواپیما، بخش تکنولوژی، مرکز آموزشی و کلوپ هوایی.

در این میان برنامه آماده ساختن کادر خلبانان از اهمیت بیشتری برخوردار است. پس از آموزش در هواپیمای شبیه سازی شده مدل سیگما — 4 که ساخت آن در همان شهر ژوکوف انجام می گیرد، دانش آموزان می توانند هدایت یک هواپیمای واقعی را تجربه کنند. به طور کل، پروسه آماده سازی یک خلبان حرفه ای زمان زیادی لازم دارد و تعداد زیادی از افرادی که در حال آموزش هستند به دلایل مختلف از آن کناره می گیرند. مساله مهم اینجاست که حالات افراد در حین پرواز متفاوت است و همه نمی توانند خلبان شوند. در اینجا برای من توضیح دادند که «اینجا یک کشور کوچک است و هر کسی از آن با موفقیت بیرون نمی آید». فارغ التحصیلان مدرسه هوافضا از کودکی تمرینات جسمانی و عمومی مورد نیاز خلبانان را در هواپیماهای شبیه سازی شده و هواپیماهای سبک کسب می کنند. و این اولین مرحله از مراحل آمادگی کادر تابستانی است. این کار باعث می شود که زمان آموزش در مدارس تابستانی کوتاه تر شود و نتیجه بهتری بگیرند.

به طور کل، مدرسه «ورتیکال» هوافضا یک طرح منحصر بفرد است که از تخیل به واقعیت رسیده است. واسیلی ایوانویچ آخرامی یف با همکارانش کاری بی نظیر انجام داده اند که شبیه آن در هیچ کجای دنیا نیست. این مرکز برای تربیت کادر فنی در ادامه توسعه خواهد یافت زیرا زمان و انرژی زیادی برای کار کردن با بچه ها صرف می شود و همین به حصول نتیجه در آینده کمک می کند.

© Photoآموزشگاه
آموزشگاه - اسپوتنیک ایران
1/7
آموزشگاه
© Photoپس از آموزش در هواپیمای شبیه سازی شده مدل سیگما – 4 که ساخت آن در همان شهر ژوکوف انجام می گیرد، دانش آموزان می توانند هدایت یک هواپیمای واقعی را تجربه کنند.
«ورتیکال» - اسپوتنیک ایران
2/7
پس از آموزش در هواپیمای شبیه سازی شده مدل سیگما – 4 که ساخت آن در همان شهر ژوکوف انجام می گیرد، دانش آموزان می توانند هدایت یک هواپیمای واقعی را تجربه کنند.
آموزشگاه
آموزشگاه - اسپوتنیک ایران
3/7
آموزشگاه
آموزشگاه شماره 14
م.م.گروموف - اسپوتنیک ایران
4/7
آموزشگاه شماره 14
© Photoهواپیمای شبیه سازی
«ورتیکال» - اسپوتنیک ایران
5/7
هواپیمای شبیه سازی
© Photoآموزشگاه شماره 14
«ورتیکال» - اسپوتنیک ایران
6/7
آموزشگاه شماره 14
© Photoهواپیمای شبیه سازی
هواپیمای شبیه سازی - اسپوتنیک ایران
7/7
هواپیمای شبیه سازی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала