گزارش و تحلیل

خوانندگان نیویورک تایمز: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandخوانندگان نیویورک تایمز: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست
خوانندگان نیویورک تایمز: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
چرا اعتماد جهانیان به ایالات متحده از دست رفته است؟
اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز - روزنامه با نفوذ ایالات متحده می نویسد: جان کربی، سخنگوی پنتاگون، حمله اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه را در روز دوشنبه چنین توصیف کرد: "حمله ای جامع، هماهنگ و هدفمند". این حمله توسط زیردستان ایران انجام شد که پنج پهپاد ایرانی را به فضا پرتاب کردند و با کمک و برکت تهران این کار را انجام دادند.
ترامپ اعلام کرد به لطف چه چیزی آمریکا ابرقدرت می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2018
ترامپ اعلام کرد به لطف چه چیزی آمریکا ابرقدرت می شود
واکنش آمریکا چه خواهد بود؟ دولت بایدن همچنان مجدانه تلاش می کند کاری کند تا ایران پشت میز مذاکره بنشیند و با آن توافق هسته ای امضا کند. اما این قرارداد میلیاردها دلار بودجه را آزاد می‌کند و در نتیجه فرصت‌های جدیدی را برای چنین حملاتی به تهران می‌دهد.
در همان دوشنبه، دیوید سانگر از نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان امنیت سایبری مایکروسافت گزارش داد که SVR سرویس ویژه روسیه دوباره در تلاش است تا به شبکه های کامپیوتری دولت آمریکا، شرکت ها و اندیشکده ها نفوذ کند. اما همین چند ماه پیش، رئیس جمهور بایدن شخصاً به ولادیمیر پوتین درباره غیرقابل قبول بودن چنین هک هایی هشدار داد.
پرواز هواپیماهای نظامی چین در نزدیکی حریم هوایی تایوان به شدت افزایش یافته است. ایده تصرف آن توسط چینی ها به یک امکان واقعی تبدیل شد. اما معلوم شد که بر اساس قانون روابط با تایوان، هیچ تضمینی برای مداخله نظامی آمریکا در آنجا وجود ندارد.
به عبارت دیگر، جایگاه آمریکا در جهان به عنوان متحد قابل اعتماد دوستان و دشمن جدی دشمنان ماجراجو به طرز محسوسی تضعیف شده است. فهرست دلایل این تضعیف تقریباً بی پایان است. به امید خرد، تجربه و شایستگی، بایدن انتخاب شد. آیا همه اینها را گرفتیم؟
Председатель комитета Государственной Думы РФ по международным делам Алексей Пушков - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2017
سناتور روسی آمریکا را ابرقدرت بازنده نامید
و این فقط در مورد تایوان، ایران و روسیه نیست. با خروج دونالد ترامپ، روابط با متحدان ما باید به طور قابل توجهی بهبود می یافت و حداقل برخی از تماس های دیپلماتیک با مخالفان ما آغاز شود. همه گیری باید تا 4 ژوئیه کاهش می یافت. بحران انسانی در مرز جنوبی باید حل می شد. و تا 11 سپتامبر، خروج امن و بسیار مورد استقبال ما از افغانستان به پایان می رسید. در اقتصاد باید دوره ورود به شکوفایی فرا می رسید.
تمام توقعات و امیدها بر باد رفت.
افغانستان؟ رئیس جمهور در ماه ژوئیه  گفت: "مردم ما تحت هیچ شرایطی با هلیکوپتر از پشت بام سفارت برده نمی شوند." یک ماه بعد، تمام جهان هزاران افغان را دید که التماس می کردند تا آنها را از کشوری که به متعصبان داده شد، خارج کنند.
روابط با متحدان؟ استیون ارلنگر از نیویورک تایمز نوشت: "انتقاد متحدان آمریکایی از خروج توام با هرج و مرج   آمریکا از افغانستان، حداقل در اروپا بلند و مداوم است."
مرز؟ در ماه مارس، بایدن به کشور اطمینان داد که هجوم مهاجران یک پدیده فصلی است. با این حال، تعداد درگیری ها بین مرزبانان و مهاجران در سال گذشته به رکورد بالایی رسید.
اقتصاد؟ در ماه ژوئیه، رئیس جمهور افزایش قیمت ها را "منتظره و موقت" خواند. یکی از جدیدترین عناوین روزنامه نیویورک تایمز: "افزایش قیمت ها که آنرا موقت می دانستند تهدیدی برای دستور کار بایدن است."
Вид на сирийский город Дамаск - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2016
روسیه در معامله سوریه با امریکا به ابرقدرت تبدیل می شود
در نهایت، تقصیر این اشتباهات بر عهده رئیس جمهور است. مشورت های بدی هم به رئیس جمهور داده می شود. اما جایگزین شکست بایدن، تغییر رئیس جمهور نیست، بلکه تغییر در نظم جهانی است که ما را فقیرتر و آسیب پذیرتر خواهد کرد.
نتیجه گیری و توصیه به رئیس جمهور: یک تیم جدید امنیت ملی تشکیل دهید و بدون معطلی این کار را انجام دهید. وسعت ذهن خود را نشان دهید و افرادی مانند رابرت گیتس را دعوت کنید.
کامنت خوانندگان
Kapil
ما دیگر ابرقدرت نیستیم. ما جمعیتی کم سواد، ناسالم و پرکار داریم. اگر می‌خواهید کشور را به وضعیت ابرقدرت بازگردانید، تحصیلات دانشگاهی رایگان، مراقبت‌های بهداشتی همگانی، مراقبت از کودکان و مرخصی با حقوق را تامین کنید تا آمریکایی‌ها کمتر دچار استرس شوند. متأسفانه، بایدن شکست می خورد. این احتمالا آخرین فرصت ما برای تغییر سرنوشتمان است.
Nara
استیونز فکر می کند که حمله به عراق تصمیم درستی بود و ما باید برای همیشه در افغانستان می ماندیم. بنابراین ارزیابی او از سیاست خارجی بایدن نا متناسب است. من از کاهش نقش آمریکا در جهان بسیار خوشحالم. استثنا چین است. من موافقم که این دولت تقریباً همه چیز را به شیوه ای سردرگم و نادرست انجام می دهد.
Joe Arena
درباره چین. حیف است که ما نوعی اتحادی کشورهای آزاد آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آسیا را نداریم. چنین اتحادی به دموکراسی‌های لیبرال این فرصت را می‌داد که به شدت چین را متوقف کنند. مشارکت ترانس پاسیفیک، چیزی شبیه به آن است.
کارشناس روس: آمریکا می خواهد توجه جهانیان را از افغانستان به ایران سوق دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
کارشناس روس: آمریکا می خواهد توجه جهانیان را از افغانستان به ایران سوق دهد
Chris
در ایالات متحده، تقریباً همان چیزی است که در فرانسه بیش از 200 سال پیش اتفاق افتاد. این یک ابرقدرت با نابرابری داخلی و نفوذ عظیم در خارج بود. سپس قیام، بعد دیکتاتوری که به کشور وعده عظمت می داد، سپس فروپاشی. نتیجه: برای اینکه یک رهبر بین المللی باشید، باید در خانه نظم و ترتیب برقرار کنید.
ron Jacobs
برت نمی خواهد بسیاری از ما بهتر شویم. او می خواهد چند جنگ دیگر را شروع کند.
Anthony
"وسعت ذهن خود را نشان دهید و افرادی مانند رابرت گیتس را دعوت کنید." به طور خلاصه، خواسته های مردم آمریکا را نادیده بگیرید و به دنبال ماجراجویی در خارج از کشور باشید. برای حمله به کشور دیگری آماده شوید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала