گزارش و تحلیل

نیش آمریکا نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر نیش آمریکا نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است
نیش آمریکا نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
آمریکا به تازگی صدور ویزا برای روس ها از خاک روسیه را متوقف کرده اند و هر شهروند روس که بخواهد به آمریکا سفر کند باید به ورشو برود.
اسپوتنیک - اخیرا آمریکایی ها صدور ویزا برای روس ها از خاک روسیه را متوقف کرده اند و هر شهروند روس که بخواهد به آمریکا سفر کند باید به ورشو برود.
دلیل انتخاب ورشو هم به نوعی برای اذیت کردن روس‌ها به حساب می آید.
کاری که قبل تر هم آمریکایی ها با برخی کشورها مانند ایران انجام دادند و ایرانی ها را وادار کردند برای دریافت ویزا مجبور شوند به کشورهای دیگر بروند.
بحث سوء استفاده آمریکایی ها از دلار به عنوان سلاح بر علیه دیگران و تحریم های کذایی که آمریکایی ها بر علیه دیگر کشورها اعمال می کنند به کنار.
تقریبا امروزه بیش از نیمی از کشورهای جهان به نوعی با تحریم های آمریکا سر و کار دارند و سیاست مداران آمریکایی به نوعی معتاد تحریم کردن دیگران شده اند.
کمتر پیش می آید کنگره آمریکا و یا دولت آمریکا روزی را بدون تحریم کشوری طی کند، انگار اگر آن روز کسی را تحریم نکنند مواد مورد نیازشان به آنها نرسیده با اینکه روزشان روز نیست.
سختگیری در صدور ویزای آمریکا برای روسها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2017
سختگیری در صدور ویزای آمریکا برای روسها
دلیل اصلی اینکه کار آمریکایی ها به اینجا رسیده هم این است که از همان ابتدا دیگر کشورهای جهان در مقابل آنها نایستادند و آنها را وادار نکردند به تعهدات خود عمل کنند.
پس از جنگ جهانی دوم زمانی که آمریکایی ها دلار را به عنوان ارز بین المللی بر علیه کل کشورهای جهان تحمیل کردند تعهد کردند به ازای هر 31 دلار یک اونس طلا بدهند.
بعدها وقتی آمریکایی ها زیر تعهد خود زدند و در دهه هفتاد میلادی پشتوانه طلا را از روی دلار برداشتند دیگر کشورها سکوت اختیار کردند.
امروزه قیمت یک اونس طلا به چیزی حدود 1800 دلار رسیده یعنی ارزش دلار که در جیب مردم و دیگر کشورها بوده چیزی حدود شصت برابر سقوط کرده و همه اش به این دلیل است که آمریکایی ها پس از اعمال سیاست لغو پیوند دلار با طلا شروع کردند کاغذ دلار بدون پشتوانه چاپ کردن و همه هزینه های خود را بر دیگران تحمیل کردند.
اگر آن زمان دیگر کشورهای جهان سکوت اختیار نمی کردند سیاست مداران آمریکایی جری تر نمی شدند تا نهایت استفاده را از سلاح دلار کنند.
وقتی آمریکایی ها شروع کردند از اقتصاد به عنوان یک سلاح استفاده کنند و تروریسم اقتصادی آنها با تحریم دیگر کشورها شروع شد، باز هم بسیاری از کشورهای جهان تصور کردند که آنها می توانند با تعامل با آمریکایی ها به نوعی دور از این تحریم ها قرار گیرند اما وقتی که آنها با آمریکایی ها همراهی کردند کار به جایی رسید که آمریکایی ها شروع کردند آنها را نیز تحریم کردن.
لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
لهستان سه دیپلمات روسیه را عنصر نامطلوب اعلام کرد
بحث فقط مربوط به دشمنان آمریکا نیست بلکه حتی متحدان آمریکا هم در این جریان درگیر هستند.
به عنوان نمونه همین ترکیه را ببینید، چون در برخی موارد با آمریکایی ها مخالفت کرده چه تحریم هایی بر علیه آن اعمال شده.
حتی بسیاری از شرکت ها و موسسات اروپایی یا... نیز به بهانه های مختلف مورد تحریم آمریکا قرار دارند.
فقط به دلیل اینکه این شرکت ها و موسسات رقیب شرکت ها و موسسات آمریکایی هستند و آمریکایی ها تلاش می کنند با استفاده از ابزار تروریسم اقتصادی و تروریسم سیاسی دیگران را وادار کنند تحت تروریسم استعماری آنها قرار بگیرند.
آیا وقت آن نرسیده که کشورهای جهان همانگونه که با هم جمع می شوند تا برای مقابله با تهدید های ظهور تروریسم در افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان اجلاس برگزار می کنند، اجلاس هایی برای مقابله با تروریسم سیاسی و اقتصادی و استعماری نوین آمریکا برگزار کنند و تصمیم بگیرند برای مقابله با این نوع نوین تروریسم می خواهند چه کار کنند؟
اگر امروزه جهان درباره عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی اش سکوت اختیار می کند و واکنشی در خورد به آمریکا نشان نمی دهد، قطعا دیگر کشورها باید در آینده منتظر باشند که آمریکایی ها همین کاری را که امروزه با خروج از مثلا برجام با ایرانی ها انجام داد با آنها هم به نوعی دیگر انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала