گزارش و تحلیل

تلگراف(انگلیس): بعید نیست ایالات متحده در جنگ جهانی سوم شکست بخورد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisتلگراف(انگلیس): بعید نیست ایالات متحده در جنگ جهانی سوم شکست بخورد
تلگراف(انگلیس): بعید نیست ایالات متحده در جنگ جهانی سوم شکست بخورد    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
آمریکا در زمینه یک سلاح پیشرفته از حریفان خود عقب مانده و سعی دارد این کمبود را جبران کند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس می نویسد: در اوت سال جاری ، چین یک موشک هایپر سونیک با قابلیت حمل بار هسته ای را آزمایش کرد. این اولین دفعه نیست که چنین اطلاعاتی به ایالات متحده می رسد و واکنش کاخ سفید و پنتاگون در مورد این گزارش ها بسیار کمرنگ بود.
هفت سال پیش ، چین در مرکز فضایی تای یوان ، آزمایش گلایدر مافوق صوت Dong Feng-17 را آغاز کرد که در پنتاگون با نام WU-14 شناخته می شود. DF-17 می تواند به سرعت 10 ماخ پرواز کند (سرعت هایپرسونیک به معنی حرکت با سرعتی بالاتر از 5 ماخ است که پنج برابر سرعت صوت است) و قادر به حمل کلاهک هسته ای است.  در اوت  2018 ، چین موشک هایپرسونیک  Xingkong-2 را به فضا پرتاب کرد (همچنین قادر به حمل بار هسته ای است). این پرتاب در تلویزیون دولتی چین نشان داده شد.
موشک های هایپرسونیک برخلاف موشک های بالستیک ، قابلیت مانور فوق العاده ای دارند. اگر آنها به فضا پرتاب شوند و دوباره وارد جو شوند تا به هدف اصابت کنند ، زمان پاسخگویی حتی کمتر می ماند. ارتش چین معتقد است که DF-17 و Xingkong-2 سیستم های دفاع هوایی آمریکایی مستقر در کره جنوبی ، ژاپن و تایوان را منسوخ می کنند.
در همین حال ، ایالات متحده در این راستا از روسیه نیز عقب مانده است. دو هفته پیش ، روسیه برای اولین بار پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکُن خود را از زیر دریایی هسته ای در دریای بارنتز با موفقیت آزمایش کرد. این موشک قادر به داشتن سرعت 8 ماخ است و می تواند به کلاهک هسته ای مجهز شود. ناخدا ناو هواپیمابر آمریکایی تنها چند ثانیه فرصت دارد تا در رابطه با حمله قریب الوقوع تصمیم بگیرد.
آیا زمان خروج آمریکا از سوریه فرا نرسیده است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
گزارش و تحلیل
آیا زمان خروج آمریکا از سوریه فرا نرسیده است؟
و اما موشک مافوق صوت آوانگارد ساخت روسیه حتی پیشرفته تر است و به سرعت گیج کننده 27 ماخ رسید. در 26 دسامبر 2018 ، این موشک از کوههای اورال پرتاب شد و بدون رفتن به فضا ، یک کلاهک در استراتوسفر در یک مسیر حمله پرتاب کرد که حدود 7000 کیلومتر را در طول یک مسیر زیگزاگ در کل سیبری طی کرده و هدفی واقع  در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور را نابود کرد. رئیس جمهور روسیه دراین رابطه گفت: "این موشک مانند یک شهاب سنگ به   هدف اصابت می کند. مثل توپ آتش."
سال بعد ، "Avangard" به بهره برداری رسید. این امر در واقع روسیه را در رتبه اول در مسابقه هایپرسونیک قرار داد. این موشک می تواند یک کلاهک هسته ای دو مگاتونی را حمل کند که برای از بین بردن یک کلان شهر بزرگ کافی است. 
منصفانه است که بگوییم در پنتاگون در حال حاضر پارانویای بیش از حد وجود دارد. چندی پیش مقامات آمریکایی حتی   پیشنهاد کردند که آنچه با UFO در آسمان ایالات متحده اشتباه گرفته شده است ممکن است در واقع موشک های مافوق صوت چینی یا روسی باشد.
به طور خاص، باید در مورد "جهش" هایپرسونیک چین کاری انجام داد. مقامات واشنگتن معتقدند که تایوان به احتمال زیاد کانون اصلی جنگ جهانی سوم است.
پنتاگون بازی های جنگی محرمانه ای را برگزار کرد که حوادث آن گویا در سال 2030 بوقوع پیوست. مطابق نتیجه بازی جنگی که در اکتبر سال گذشته برگزار شد، ایالات متحده شکست خورد. به گفته معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ، ژنرال جان هایتن ، سیستم های اطلاعاتی ایالات متحده بلافاصله از کار افتادند. در شبیه سازی بعدی درگیری نظامی با چین ، نیروی هوایی ایالات متحده برای پیروزی تلاش کرد ، اما فقط به این دلیل که آن شبیه سازی شامل فناوری هواپیماهای بدون سرنشین بود که آمریکا هنوز در اختیار ندارد. در سال 2018 ، ژنرال هایتن به کنگره گفت: "ما هیچ دفاعی برای جلوگیری از استفاده از چنین سلاح هایی علیه ما نداریم."
در حال حاضر ایالات متحده بیش از 1 میلیارد دلار در سال هزینه می کند تا بتواند این کمبود را از بین ببرد. انتظار می رود آمریکا سلاح های مافوق صوت خود را در دهه 2020 و پهپادهای مافوق صوت خود را در دهه 2030 داشته باشد.
علاوه بر این ، ایالات متحده در نظر دارد ناوگان عظیمی از ماهواره ها را برای رصد پرتاب موشک های مافوق صوت به فضا بفرستد. پنتاگون سال گذشته قراردادهایی را منعقد کرد که شامل قرارداد 149 میلیون دلاری با SpaceX برای ساخت ماهواره های دید وسیع (WFOV) و مادون قرمز (OPIR) در مدار پایین زمین بود.
برخلاف دیگر ماهواره های نظامی در    - مدار ژئوسَنکرون GSO در ارتفاع بیش از 35000 کیلومتر ، این ماهواره ها در ارتفاع حدود 2000 کیلومتری می چرخند. سیستم ردیابی طوری طراحی شده است که تا پایان سال 2020 سراسر سطح  سیاره ما را پوشش دهد.
از نظر تامین هجوم، ایالات متحده در حال آزمایش HAWC (نظریه سلاح هوایی مافوق صوت) است.
امسال ، دریاسالار جیمز استاوریدیس ، فرمانده سابق نیروهای ناتو در اروپا ، هشدار داد که تا سال 2030 مزیت ایالات متحده در ناوهای هواپیمابر منسوخ می شود: "فناوری های خود مختار ، مانند انبوه هواپیماهای بدون سرنشین ارزان قیمت هوا و دریا پایه ، همراه با موشک های هایپرسونیک، می توانند موازنه قدرت در اقیانوس ها را تغییر دهند."
مقامات پنتاگون همچنین معتقدند که چین تا آن زمان زرادخانه هسته ای خود را دو برابر و احتمالاً چهار برابر خواهد کرد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала