گزارش و تحلیل

مشکل ایرانی ها خواندن تیتر است نه محتوا

© AFP 2023 / STRمشکل ایرانی ها خواندن تیتر است نه محتوا
مشکل ایرانی ها خواندن تیتر است نه محتوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
روز گذشته کابینه اسرائیل مبلغ 1.5 ملیارد دلار برای نابود سازی برنامه هسته ای ایران اختصاص داد من هم از روی عمد تیتر زدم "ایران 1.5 دلار برای نابودی تاسیسات کشتار جمعی اسرائیل اختصاص داده".
اسپوتنیک - البته هدف این بود که به جامعه جهانی بگوییم اگر شما نسبت به "اختصاص 1.5 ملیارد دلار برای نابودی برنامه هسته ای ایران" واکنش نشان ندهید پس نباید اگر شنیدید "ایران 1.5 ملیارد دلار برای نابودی برنامه های کشتار جمعی اسرائیل اختصاص داد" واکنش نشان دهید.
ادعای وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
ادعای وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران
در پایان مقاله هم همین را نوشتم.
اما بیش از آنچه پیش بینی می کردم متوجه شدم که بسیاری از ایرانی ها به خواندن تیتر مقالات اکتفا می کنند و محتوا را نمی خوانند.
پیغام هایی دریافت کردم که شکایت می کنند چرا ایران 1.5 ملیارد دلار برای نابودی برنامه های کشتار جمعی اسرائیل اختصاص می دهد ولی این پول را برای سوبسید گوشت ومرغ و تخم مرغ اختصاص نمی دهد.
یا چرا این پول را برای اضافه حقوق کارکنان اختصاص نمی دهند.
یا چرا قطعات ماشین وارد نمی کنند که ماشین ارزان شود.
یا ....
برخی واکنش ها را دریافت کردم که واقعا حتی مطرح کردن آن بیش از حد آبرو ریزی است.
البته واکنش ها را فقط از مردم عادی دریافت نکردم بلکه از افرادی هم دریافت کردم که مدعی هستند افراد بسیار فرهیخته جامعه می باشند.
امری که نشان می دهد چه قدر بسیاری از ما ایرانی ها خود را محدود به سطحی نگری می کنیم تا عمقی فکر کنیم.
اسرائیل ایران را در همه جا عامل بی ثباتی دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
اسرائیل ایران را در همه جا عامل بی ثباتی دانست
یا شاید بتوانیم بگوییم چه قدر مردم ما تحت تاثیر القاءات رسانه های دشمن ایران قرار گرفته اند و مسخ آنها شده اند که حتی برخی فکر نمی کنند اینکه اسرائیل اعلام می کند 1.5 ملیارد دلار برای نابودی برنامه هسته ای ایران اختصاص داده یعنی چه.
بله هم گوشت مهم هست هم مرغ و تخم مرغ و هم خورد و خوراک اما باید زنده باشید تا این ها را بتوانید بخورید.
بله حقوق کارگران بسیار مهم است چون زندگی آنها وابسته به آن است اما باید کشوری وجود داشته باشد که بتوانید در آن کار کنید و حتی همین چندرقاز درآمد را داشته باشید.
بله خیلی چیز ها از نظر ما شهروندان اولویت است اما برای حکومت قطعا مسایل دیگر اولویت اول است.
مهم اول حفظ وحدت و استقلال کشور است و بعد تامین معیشت مردم چون اگر کشور نباشد آن معیشت هم نخواهد بود.
خواست دشمنان مردم ایران این است که ایرانی ها آنقدر درگیر معیشت خود شوند که متوجه نشوند اصل ماجرا چیست و بعد راحت بتوانند کار خود را انجام دهند.
بسیاری متوجه نیستند که وقتی اسرائیلی ها برای نابودی برنامه هسته ای ایران برنامه ریزی می کنند یعنی چه.
حد اقل یعنی حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران و نابود کردن آنها با تسلیحات فوق پیشرفته که می تواند منجر به آن شود که صدها هزار ایرانی کشته و مجروح شوند چرا که این تاسیسات مملو از مواد اتمی می باشد.
یا حتی شاید اسرائیلی ها بخواهند از تسلیحات اتمی و یا کشتار جمعی که در اختیار دارند برای انجام این هدف استفاده کنند.
منظور این نیست که بخواهند چند تا عملیات تروریستی مانند قبل انجام دهند.
نقشه حمله اسرائیل با حساب دیگران به ایران، ایران بی نقشه نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
گزارش و تحلیل
نقشه حمله اسرائیل با حساب دیگران به ایران، ایران بی نقشه نیست
آن عملیات اگر جواب می داد قطعا تا به حال برنامه هسته ای ایران متوقف شده بود.
به این ترتیب می توان گفت بحث تصویب این بودجه یعنی تهدید موجودیتی برای صدها هزار شهروند ایرانی، بعد برخی به فکر مرغ و تخم مرغ هستند!!
اگر رزمندگان ایرانی در جبهه های نبرد به سوریه وعراق می روند و در مقابل داعش می ایستند به این دلیل نیست که آنها حقوق بالاتر از دیگران دریافت می کنند یا گوشت ومرغ و تخم مرغ ارزان به دستشان می رسد، به این دلیل است که آنها متوجه هستند مملکت و ناموسشان در خطر است و اگر دست به کار نشوند و به مقابله با دشمن نپردازند قطعا دو روز دیگر دشمن می آید سراغ مال و جان و ناموس آنها و خانواده شان.
باور کنید دشمن از آن چه فکر می کنید بسیار نزدیک تر است و وقتی آمریکایی ها پس از شکست در سوریه وعراق داعش را به افغانستان ویا جاهای دیگر اطراف ایران منتقل می کنند یعنی آنها هنوز دنبال نابودی مردم ایران هستند و حال که از یک زاویه شکست خورده اند به دنبال زاویه ای دیگر هستند.
البته قطعا ایرانیها هم ننشسته اند تا اسرائیل بودجه حمله به ایران تصویب کند و هر کاری دلش بخواهد انجام دهد ولی قطعا نیاز است که مردم هم عمق ماجرا را درک کنند و متوجه شوند اگر دشمن روی مسایلی مانند حضور ایران در منطقه و یا برنامه موشکی و دفاعی ایران و یا ... مانور می دهد به این دلیل است که به دنبال خلع سلاح ایرانیان است.
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
گزارش و تحلیل
ایران 1.5 میلیارد دلار برای نابودی تاسیسات کشتار جمعی اسرائیل اختصاص داد
تصور اینکه مثلا ممکن است با مصالحه دشمنی دشمن کم شود هم تصوری بسیار ساده لوحانه است، قبلا هم بسیاری همین فکر را کردند و دیدیم چه بر سرشان آمد.
برخی شاید به یاد نداشته باشند چه بلاهایی سر عراق و لیبی و سوریه و یمن و افغانستان و... آمد و به صورت عمقی وارد بحث ماجرا نشده باشند و یا ندانند چه بلایی و چگونه سر مردم فلسطین آمد و چگونه با سیاست به ظاهر مسالمت جویانه صهیونیست ها وارد سرزمین آنها شدند و در کنار آنها به صورت مسالمت آمیز زندگی کردند و فلسطینی های بد بخت در خانه هایشان را به روی آنها باز کردند تا از ظلم و ستم اروپایی ها در امان باشند و بعد سرزمینشان را از دست دادند و آواره شدند.
شاید اگر مثال لیبی را بزنم برای جوانانی که در جریان نیستند بد نباشد.
زمانی لیبی ام القرای جنبش های آزادیخواه منطقه و جهان بود و پیشرفته ترین تسلیحات را از روسیه و اروپا خریداری می کرد و یک قدرت نظامی برتر در آفریقا به حساب می امد.
حتی بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی حقوق بگیر قذافی بودند و درانتخابات برای حمایتهای مالی دستبوس او بودند.
همین چند روز پیش رئیس جمهوری اسبق فرانسه به اتهام دریافت رشوه از قذافی محکوم شد و در ایتالیا و انگلیس هم نخست وزیر های سابق متهم به دریافت کمک های مالی از او بودند.
در این شرایط به یکباره آمریکایی ها تصمیم گرفتند لیبی را نابود کنند و با همان اروپایی هایی که مواجب بگیر قذافی بودند همدست شدند و لیبی را در محاصه اقتصادی قرار دادند.
اسرائیل آماده مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اسرائیل آماده مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران است
بهانه انها هم برنامه هسته ای و تسلیحات کشتار جمعی لیبی بود.
قذافی هم چون دیده بود چه بر سر عراق آمده بود کوتاه آمد و کل برنامه هسته ای اش راجمع کرد و بار کشتی کرد و به عنوان هدیه فرستاد برای آمریکایی ها.
همه موشک های دور برد لیبی را نیز نابود کردند.
لیبی رابطه خود با همه سازمان های ازادیبخش را نیز قطع کرد و مواجبی که به آنها پرداخی می کرد را متوقف کرد.
در باره تسلیحات کشتار جمعی که امریکایی ها و اروپایی ها ادعا می کردند هم اعلام کرد بازرسان سازمان ملل مجاز هستند هر جای لیبی خواستند بروند و بازرسی کنند و هر چه پیدا کردند مال آنها.
بازرسانی که در واقع عوامل سازمان های جاسوسی آمریکا و اروپا بودند وجب به وجب خاک لیبی را گشتند و بعد که مطمئن شدند دیگر لیبی چیزی برای دفاع از خود ندارد و دیگر هیچ کس در دنیا نیست که برای دفاع از لیبی به پا خیزد، لیبی را به آنچه امروز می بینیم در آوردند.
اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
تصویب بودجه نظامی اسرائیل برای مقابله با ایران
امروزه مردم لیبی نه امنیت دارند نه ثبات وحدت کشور هم چندین پارچه شده و همه پولهای مردم لیبی که در کشورهای اروپایی و آمریکا ذخیره شده بود را به بهانه های مختلف بالا کشیدند و کشتی های اروپایی بدون توقف در حال سرقت نفت و ثروت مردم لیبی است و مردم لیبی با بدبختی سعی می کنند فقط زنده بمانند.
جالب اینکه این روزها بسیاری به فکر افتاده اند که پسر معمر القذافی را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کنند تا بلکه مجددا وحدت و ثبات و امنیت به کشور برگردد.
آنها دقیقا همان نقشه را برای ایران دارند و اگر ما فقط به تیتر ها توجه داشته باشیم و عمقی به جریان ها نگاه نکنیم کلاهمان پس معرکه است.
ماجرا هم به نابودی برنامه هسته ای ایران ختم نخواهد شد بلکه هدف نابودی کل ایران و ملت ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала