گزارش و تحلیل

چرا فقط ایرانی ها باید محدود شوند؟

© Flickr / Blondinrikard Fröbergچرا فقط ایرانی ها باید محدود شوند؟
چرا فقط ایرانی ها باید محدود شوند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
محدودیت در برنامه هسته ای، محدودیت در نفوذ منطقه ای، محدودیت در تولید موشک و تسلیحات دفاعی از جمله مسایلی هستند که امروزه توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مقابل ایران مطرح می باشند.
اسپوتنیک - محدودیت در برنامه هسته ای، محدودیت در نفوذ منطقه ای، محدودیت در تولید موشک و تسلیحات دفاع و... مسایلی هستند که امروزه توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مقابل ایران مطرح می باشند.
نیاز نیست یک کارشناس خبره بین المللی باشید تا با نگاه کردن به نقشه جغرافیایی ایران متوجه شوید ایران در محاصره دشمنان قسم خورده ای است که همه در کمین هستند تا فرصت پیدا کنند به ایران حمله کنند.
کما اینکه مشاهده کردیم همین که کشورهای عربی احساس کردند پس از انقلاب ممکن است نیروهای مسلح ایران ضعیف شده باشند بلا فاصله به ایران حمله کردند.
گویند: "نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است".
با توجه به منابع خدادادی و موقعیت ژئو پولیتیکی  استراتژیکی ای که ایران در اختیار دارد بسیاری به دلایل مختلف چشم طمع به آن دوخته اند واگر ایرانی ها ظرفیت های دفاعی خود را تقویت نکنند قطعا دشمنان به ایران حمله خواهند کرد.
حد اقل بر اساس مطالعاتی که بنده در تهیه آن مشارکت داشتم طی دو دهه اخیر یک روز هم نبوده که یکی از مقامات اسرائیل ایران را تهدید به حمله نظامی نکند، اخیرا هم که کار به یکی و دوتا ختم نمی شود و روزانه چندین مقام عالیرتبه اسرائیل ایران را تهدید به حمله نظامی می کنند.
دیگر کشورهای منطقه از بزرگ و کوچک هم جای خود دارند.
رزمایش ترکیه و آذربایجان در نزدیکی مرز ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
رزمایش ترکیه و آذربایجان در نزدیکی مرز ارمنستان
از کشورهایی که مقاماتشان رسما اعلام می کنند که خواهان جنگ در تهران می باشند گرفته تا کشورهایی که از هیچ تحرک خصمانه بر علیه ایران دریغ نمی کنند و زمین خود را در اختیار دشمنان ایران قرار می دهند یا اینکه گروه های تروریستی را برای حمله به ایران در مرزهای ایران مستقر می کنند یا اینکه مثل ایالات متحده از پانزده هزار کیلومتر آنطرف تر می آیند تا منافع خود در منطقه را حفظ کنند و بیش از 200 پایگاه نظامی اطراف ایران ایجاد می کنند و مدام ایران را به وجود گزینه نظامی، یعنی حمله نظامی، تهدید می کنند.
کدام قانون بین المللی وجود دارد که به آمریکا اجازه می دهد پانزده کیلومتر آنطرف تر به دنبال حفظ منافع اش باشد اما ایران یک وجب آنورتر به دنبال حفظ منافع اش نباشد.
برخی تصور می کنند خوب اگر بنشینیم با آنها صحبت کنیم و به توافقاتی برسیم شاید این مشکلات حل شود.
اما مشاهده می کنیم که علیرغم اینکه ایرانی ها سالها با حسن نیت تمام با آمریکایی ها و اروپایی ها مذاکره و گفتگو کردند و در نهایت به توافق هم رسیدند و پنج کشور بزرگ دیگر جهان هم ضامن این توافق بودند، ولی آمریکایی ها و اروپایی ها نه فقط پایبند توافق نبودند بلکه پس از اینکه مطمئن شدند ایران همه تعهدات خود را اجرا کرده به قول معروف جر زنی کردند و برجام را به هم زدند.
امروزه دیگر برای ایرانی ها محرز است که آمریکا و اروپا در ادوار مختلف نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی می کنند ولی اهدافشان یکی است و آن تضعیف ایران تا حدی که قابلیت حمله کردن به آن فراهم شود و سپس مثل شغال بریزند و هر کدام سهمی از ایران بگیرند.
دقیقا مانند کاری که در لیبی انجام دادند.
نمی خواهم بگویم اوضاع ما در ایران بسیار عالی است اما قطعا فعلا به از بسیاری از کشورهای دیگر است که گول آمریکایی ها را خوردند و نمونه اش همین انگلیس است که امروزه مردم آن همدیگر را برای یک لیتر بنزین لت و پار می کنند.
کشوری که مدعی است جزو جهان اول می باشد، نخواستم خودمان را با دیگر کشورهای به قول آمریکایی ها جهان سوم مقایسه کنم، فعلا علیرغم همه شرایط و بد بختی هایی که داریم نگاه که می کنیم می بینیم اوضاع ما به از بسیاری از کشورهای دیگر است.
حال در این شرایط بسیاری از ایرانی ها باور دارند که کلا چرا باید مثلا برنامه هسته ای ایران محدود شود درحالی که اسرائیل که روزانه ایران را تهدید به حمله نظامی می کند صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد و موشک هایی در اختیار دارد که به راحتی می تواند به ایران برسد.
اظهارات خرازی درباره حضور اسرائیل در آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اظهارات خرازی درباره حضور اسرائیل در آذربایجان
برخی از آنها حتی ایران را تهدید به حمله اتمی هم کرده اند، امری که ضرورت ایجاد می کند ایران هم به سمت تولید تسلیحات هسته ای برود.
مخصوصا که فعلا ایرانی ها تحریم های آن را تحمل می کنند، جریان قیف معکوس است، کشورهای دیگر اول تسلیحات هسته ای را تولید کرده اند و بعد تحریم شده اند ایرانی ها تولید نکرده اند تحریم شده اند، و امروزه بسیاری می گویند حالا که تحریم هستیم چرا تولید نکنیم.
طبق همه پروتوکل های نظامی هدف از تولید تسلیحات هسته ای بیش از اینکه تهاجمی باشد به نوعی بازدارنده به حساب می آید.
وگرنه اگر مثلا پاکستان سلاح هسته ای تولید نکرده بود شاید پس از اینکه هند سلاح هسته ای تولید کرد جنگ های عدیده ای بین طرفین رخ می داد وپاکستانی ها همیشه دلهره حمله نظامی هند را داشتند.
یا شاید اگر روسیه تسلیحات هسته ای تولید نمی کرد آمریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم برای اینکه سلطه خود بر جهان را کامل کنند به روسیه حمله می کردند.
یا مثلا اگر کره شمالی تسلیحات هسته ای تولید نکرده بود طی چند دهه اخیر چندین بار مورد حمله آمریکا قرار گرفته بود.
پس با توجه به تهدیدات اسرائیل نسبت به ایران کم کم شاید حتی بحث تولید تسلیحات هسته ای برای ایران به یک ضرورت تبدیل شود تا حد اقل توازن قوا برای تامین امنیت و ثبات در منطقه برقرار باشد.
اگر هم مجامع بین المللی دلواپس بحث مسابقه تسلیحاتی (که عملا وجود دارد) در منطقه خاورمیانه هستند، خوب همان فشارهایی که به ایران می آورند را به کشورهای دیگر منطقه مخصوصا اسرائیل بیاورند و در باره تسلیحات هسته ای که در اختیار اسرائیل هست تحقیق کنند و اسرائیل را وادار کنند این تسلیحات را از بین ببرد.
همچنین در حالی که دیگر کشورهای منطقه در حال گسترش نفوذ خود می باشند چه منطقی وجود دارد که برخی حتی بحث محدود سازی نفوذ ایران در منطقه را مطرح کنند.
اصلا کلا ایرانی ها نباید اجازه دهند این بحث با آنها مطرح شود.
یا وقتی که کشورهای همجوار ایران سالانه ده ها ملیارد دلار تسلیحات خریداری می کنند و علنا اعلام می کنند که این تسلیحات را برای مقابله با ایران خریداری می کنند چه منطقی هست که برای ایرانی ها محدودیت ایجاد شود تا تسلیحات دفاعی تولید کنند.
لب کلام را بگویم، شاید وقت آن رسیده به جای اینکه در مجامع بین المللی از موضع ضعف صحبت کنیم و بخواهیم دلیل وجود برنامه های دفاعی و یا نفوذ خود را توجیه کنیم، وقت آن رسیده ما هم محکم بایستیم و بگوییم اصلا این تسلیحات و این نفوذ را می خواهیم تا با دیگران مقابله کنیم، اگر می خواهید مشکل مسابقه تسلیحاتی و نفوذ در منطقه و ... را حل کنید باید به قول معروف یک پکیج شامل ارائه دهید یعنی یا محدودیت برای همه یا گسترش توانمندی های نظامی و هسته ای و نفوذ و ...  برای همه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала