گزارش و تحلیل

مسئولین جمهوری اسلامی ممنوع الخروج می شوند

© Sputnik / Maksim Blinovمسئولین جمهوری اسلامی ممنوع الخروج می شوند
مسئولین جمهوری اسلامی ممنوع الخروج می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
بیش از یک ماه از معرفی کابینه جدید وزیران توسط رئیس جمهور و تایید آن از سوی مجلس ایران می گذرد این در حالی است که هنوز ریاست یکی از مهمترین نهاد های مالی ایران یعنی بانک مرکزی معرفی نشده.
از مهمترین اهداف آیت الله ابراهیم رئیسی در دوران انتخابات ریاست جمهوری کنترل تورم بود اقدامی که قطعاً نیازمند انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی توسط وزیر اقتصاد و معرفی آن به هیئت وزرا است، اقدامی که وزیر اقتصاد جدید، سیزدهم شهریور ماه وعده آن را برای هفته های آتی به ایرانیان داد.
بانک مرکزی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور معرفی میشود و از تنظیم و اجرای سیاست‌ های پولی و ارزی گرفته تا نظارت بر بانک‌ ها و موسسات اعتباری را انجام ‌می دهد.
آیت‌الله حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما از رئیس جمهور خواسته ایم و کماکان نیز مطالبه می‌کنیم که تمام مسئولین را سریعاً معرفی کنند از جمله رئیس بانک مرکزی، بخشی از استانداران، فرمانداران و روسای سازمان ها، متاسفانه دولت قبل دولتی بود که در بسیاری از موارد خسته شده بود و لنگان لنگان یا نشسته کار می کرد، لذا دولت جدید باید به افراد جوان روی بیاورد و قطعا دولت در این زمینه باید چابک تر عمل کند تا کار ها نیز سریع تر جلو برود.
گذرنامه ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2020
سقوط اعتبار گذرنامه ایرانی به انتهای جدول گذرنامه‌های جهان +عکس
وی افزود:
دولت یک عنوان است اهمیت دولت در افرادی است که آن را تشکیل می دهند بنابراین هر چه سریعتر باید در روسای دانشگاه‌ ها، فرمانداران، استانداران و قطعا رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شود ما باید به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و تذکری را نیز برای ریاست جمهور خواهیم فرستاد.
هفته گذشته و با وجود تکذیب شرکت بورس و همچنین توانیر، سازمان بورس وجود چند دستگاه ماینر در شرکت بورس را تایید کرد و علی صحرائی، مدیرعامل این شرکت که از سمت خود استعفا کرد در یکی از گفت و گوهای خود اعلام کرد که اعضای هیات مدیره شرکت بورس از وجود دستگاه های ماین در این شرکت اطلاع داشتند، اعضای هیئت مدیره شرکت بورس به طور جدی این اظهارات را رد کرده و هرگونه اطلاع از این موضوع را تکذیب کردند.
آیت الله حسن نوروزی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خبر از اقدام مجلس در راستای ممنوع الخروج کردن مسئولین جمهوری اسلامی پس از خدمت داد و اظهار داشت:
در حال فعالیت روی قانونی هستیم که در آن مسئولینی که مدتی در جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند و قصد خروج از کشور را دارند ممنوع الخروج می کنیم.
یکی از دلایل آن نیز همین موضوع است که بتوانیم دارایی های آنها را بررسی کنیم و نوع فعالیت آنها در مدت زمان مسند داری پیگیری شود، رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی در بحث مبارزه با فساد خود نیز چنین رویکردی را دارند.
وی در ادامه افرود:
تمامی وزرا باید بررسی شوند که آیا در طول خدمت خود خطایی داشته اند یا خیر.
بحث ماینر هایی هم که اخیراً اکتشاف شده نیز نشان دهنده این است که دولت باید به سمت کار سازنده اقتصاد، صنایع معدنی، تجارت جهانی و تجارت ملی برود هنگامی که دولت به سمت کار کاذب برود مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم مشاهده می شود.
مملکت ایران از نظر مال، سرمایه و اقتدار هیچ چیز کم ندارد، دولت ایران نیز دولت مقتدری است و هم صنعت، معدن، تجارت و مهمتر از همه نیروی انسانی کافی را دارا است اما هنگامی که مدیران کشور به سمت کار های کاذب مانند ماینر ها و بحث ارز دیجیتال وارد میشوند کار صادقانه از بین می‌رود و بی‌نظمی ایجاد می‌شود.
 لذا اعتقاد ما این است که در همه مسائل باید به دنبال کنترل، نظارت و شفافیت باشیم، ما به سمت شفافیت پیش می رویم تا جلوی این خطا ها نیز گرفته شود.
آیت الله حسن نوروزی مجلس شورای اسلامی ایران را مبدا شفافیت دانسته و بیان کرد:
علت اینکه ما به دنبال شفافیت در مجلس هستیم این است که بتوانیم از دولت نیز شفافیت را مطالبه کنیم قطعاً مجلس خواستار شفافیت در این زمینه است، ملت ایران چیزی برای پیروزی انقلاب کم نگذاشت و هر چه در توان داشت به انقلاب و مسئولین ما تقدیم کرد اکنون نوبت مسئولین ما و مجلس ما که رای خود را از مردم می گیرند هست تا هرچه در توان دارند در اختیار مردم قرار دهند اکنون زمان آن است که هر قدرتی اعم از پولی، مالی و حقوقی را در اختیار مردم قرار دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала