گزارش و تحلیل

GIUK شکاف و زیردریایی های روسیه

© Photo / Press service of Northern Fleet / Oleg KuleshovGIUK شکاف و زیردریایی های روسیه
GIUK شکاف و زیردریایی های روسیه    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
گروه جدید ناوشکن های آمریکا می تواند به سرعت در اقیانوس اطلس برای مقابله با زیردریایی های روسی مستقر شود.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز انگلیس می نویسد: به گزارش سرویس های ویژه، زیردریایی های پیشرفته روسی با موتور هسته ای به طور فزاینده ای از شکاف دفاع ضد زیردریایی بین گرینلند ، ایسلند و انگلیس (GIUK Gap) پنهانی عازم سواحل آمریکا می شوند.
زیردریایی اتمی روسیه یک ناو را در اقیانوس آرام منهدم کرد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
زیردریایی اتمی روسیه یک ناو را در اقیانوس آرام منهدم کرد + فیلم
برای نظارت بر زیردریایی های روسی ، نیروی دریایی ایالات متحده گروه ناوشکن های ضربتی را که وظیفه آنها رصد و ردیابی دائم زیردریاییهای روسی باشد، تشکیل داد. نام این گروه - (Task Group Greyhound) .
این گروه متشکل از چهار ناوشکن مسلح به موشک های هدایت شونده خواهد بود. و این تازه ترین تجلی رقابت فزاینده بین ایالات متحده ، روسیه و چین است. ماه گذشته ، گارد ساحلی آمریکا به دلیل وجود چهار کشتی جنگی چینی در آبهای بین المللی در سواحل آلاسکا به حالت آماده باش درآمده بود.
در سال 2018 ، در پاسخ به استقرار کشتی های جنگی روسیه در بخش شمالی اقیانوس اطلس در مقیاسی که از زمان جنگ سرد دیده نشده بود ، ناوگان دوم ایالات متحده دوباره مستقر شد. در حال حاضر، نیروی دریایی روسیه   زیردریایی های هسته ای بیسر و صداتری دارد ، به ویژه زیردریایی های کلاس Yasen و Yasen-M که مجهز به موشک های کروز هستند. انتظار می رود زیردریایی های Yasen-M مجهز به موشک کروز جدید هایپرسونیک  زیرکن باشند که روسیه مدعی است آنها را با سرعت بیش از هشت برابر سرعت صوت با موفقیت آزمایش کرده است.
پنتاگون برای مقابله با زیردریایی‌های روسیه یک گروه از ناوشکن‌ها ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
پنتاگون برای مقابله با زیردریایی‌های روسیه یک گروه از ناوشکن‌ها ایجاد کرد
در طول پنج سال ، روسیه ممکن است به حداکثر 9 زیردریایی از این دست ، برابر با همتایان آمریکایی خود ، مجهز شود. سال گذشته ، دریاسالار اندرو لوئیس ، فرمانده وقت ناوگان دوم ایالات متحده ، هشدار داد: "دیگر نمی توان به این امر اعتماد کرد که کشتی های ما   در سواحل شرقی با خیال راحت عمل کنند یا به سادگی از اقیانوس اطلس عبور کرده و در منطقه دیگری فعالیت کنند."
در طول جنگ جهانی دوم ، "Greyhounds" کشتی های جنگی ایالات متحده بودند که کشتی های تجاری را در سراسر اقیانوس اطلس همراهی می کردند و آنها را از زیردریایی های آلمانی محافظت می نمودند.
گروه جدید Greyhound قبلاً شامل دو ناوشکن کلاس Arleigh Burke بوده است. این USS Thomas Hudner است که اخیراً از گشت شش ماهه در اروپا ، آفریقا و خاورمیانه بازگشت. و ناوشکن  USS Donald Cook    که در ماه ژوئیه پس از چند سال در پایگاه نیروی دریایی روتا در اسپانیا به ایالات متحده بازگشت. هر دو ناوشکن سالهاست که برای دفاع ضد زیردریایی مورد استفاده قرار گرفتند.
در آینده ، این گروه شامل USS     The Sullivans ، که در حال حاضر بخشی از گروه ناو هواپیمابر نیروی دریایی ملکه الیزابت در هندوچین است  و ناوشکن USS Cole خواهد بود. در ماه ژانویه ، ناوشکن دونالد کوک برای تعمیر و نگهداری روانه  می شود و ناوشکن USS Gravely جایگزین آن می گردد.
دریاسالار برندان مکلین ، فرمانده نیروهای سطحی اقیانوس اطلس نیروی دریایی ایالات متحده ، گفت: "با اضافه شدن Task Force Greyhound ، کشتی های ناوگان دوم برای انجام طیف وسیعی از   وظایف ازجمله ردیابی فعالیت زیردریایی های روسی در اقیانوس اطلس و حفاظت از آمریکا آماده خواهد بود."
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала