گزارش و تحلیل

فعال سازی کریدور شرق به غرب "اکو"

© Fotolia / Marco2811فعال سازی کریدور شرق به غرب "اکو"
فعال سازی کریدور شرق به غرب اکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
فعالسازی کریدور شرق به غرب" اکو" با ورود دو کامیون تحت کارنه تیر به ایران و آمادگی گمرک ایران برای راه اندازی ETIR کریدور شرق به غرب شروع شد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک از تهران سخنگوی گمرک گفت : کریدور ITIسازمان همکاری اقتصادی"اکو" با ارسال دو محموله به صورت  آزمایشی از کراچی به استانبول از مسیر ایران فعال شد.
Russia Iran - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
به زودی ساخت آخرین قسمت کریدور شمال به جنوب تکمیل می شود
سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی "اکو" مبنی بر راه اندازی کریدور ( ITI استانبول تهران اسلام آباد) توسط  اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شد.
وی افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی  تیر در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاههای مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.
پیشنهاد هند برای قرار گرفتن بندر چابهار در کریدور شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
پیشنهاد هند برای قرار گرفتن بندر چابهار در کریدور شمال-جنوب
لطیفی تاکید کرد : گمرک ایران آمادگی دارد همانطور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIRرا با کشورهای ترکیه و آذربایجان اجرایی کرده است  با همکاری کشور پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.
سخنگوی گمرک در پایان تاکید کرد : سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم  توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و  منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.
گفتنی است دو محموله لاستیک و پارچه که از  کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده بنا است تا با عبور از خاک کشور ایران و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала