گزارش و تحلیل

بهترین واکسن کرونا کدام است

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین واکسن کرونا کدام است
بهترین واکسن کرونا کدام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
واکسیناسیون کرونا در ایران از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ با روندی کند آغاز شد اما از مرداد ماه ۱۴۰۰ این روند به صورت تصاعدی شتاب گرفت و اکنون با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران تمام ایرانیان بدون محدودیت سنی می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.
یکی از مجموعه های فعال در واردات واکسن کرونا به ایران جمعیت هلال احمر تست که به واسطه مجوزی که از فروردین ماه ۱۴۰۰ به این جمعیت داده شد بیش از ۴۵ میلیون دوز واکسن توسط هلال احمر وارد ایران شد.
آقای دکتر محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
مجموعه واکسن هایی که در کشور وارد می‌شود به جز هلال احمر از طریق سیستم های دیگری نیز می باشد، جمعیت هلال احمر از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ که مجوز واردات واکسن به مجموعه داده شد تقریبا ۴۵ میلیون دوز واکسن وارد کرده، که اکثراً سینوفارم چین است.
 تا آخر تیر ماه ۹ میلیون و سیصد هزار دوز واکسن توسط هلال احمر وارد شده بود، تا آخر مرداد ماه ۸.۸ میلیون دوز واکسن، تا آخر شهریور ماه ۲۲ میلیون دوز و روز گذشته نیز ۶ میلیون دوز واکسن وارد کردیم که آمار واردات واکسن توسط جمعیت هلال احمر ایران را به ۴۶ میلیون دوز می رساند.
ادعای جهانپور در خصوص واکسن وارداتی برای کودکان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
ادعای جهانپور درباره واکسن وارداتی برای کودکان
وی در ادامه افزود:
واکسن های سینوفارم وارداتی هلال احمر از مبدا پکن و دبی وارد شده، مقداری واکسن اسپوتنیک روسی و آسترازنکا از کشورهای مختلف اروپایی نیز وارد کردیم.
آقای دکتر محمد حسن قوسیان مقدم ضمن تاکید بر واردات واکسن های تک دوزی سینوفارم، استفاده از این واکسن ها را بنا بر صلاحدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مناسب برای تمام سنین دانسته و بیان کرد:
بر اساس برنامه ‌ریزی ما قرار بر این شد تا پس از واردات واکسن به میزان کافی برای بزرگسالان، نوعی از واکسن سینوفارم که توسط چین نیز برای دانش‌ آموزان استفاده شده بود وارد کنیم، این واکسن در چین به صورت تک دوزی است و برای دانش‌آموزان و خانمهای باردار استفاده میشود، قرار است از این واکسن ۱۲ میلیون دوز وارد شود که ۶ میلیون آن روز گذشته وارد شده و تا پایان هفته نیز ۶ میلیون دوز باقی مانده وارد خواهد شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران پیرامون فعالیت این جمعیت در روند واکسیناسیون اظهار داشت:
ما در دو حوزه درگیر تزریق واکسن هستیم یکی جمعیت جوانان هلال احمر است، که بیش از ۵۰۰ مرکز تزریق واکسن در کشور را مجهز به نیرو های واکسیناتور کردیم، دیگری نیز مراکزی هستند که تمام اقدامات آنها توسط هلال احمر انجام می‌ شود که حدود ۲۶ مرکز واکسن است.
وی در ادامه تاکید کرد:
پیرامون واردات واکسن و نوع آن محدودیت برای هلال احمر وجود ندارد اما قطعا برای تایید واردات باید هماهنگی ها با سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران انجام شود، تاییدیه سازمان غذا و دارو باید وجود داشته باشد.
اما ما معتقدیم اگر قرار باشد واردات انجام دهیم باید تضمین هایی از سوی طرف مقابل برای تامین دوز دوم واکسن نیز داشته باشیم تا بتوانیم به موقع دوز دوم واکسن را داشته باشیم و از این جهت اطمینان خاطری وجود داشته باشد.
آقای دکتر محمد حسن قوسیان مقدم استقبال مردم ایران از تزریق واکسن را نسبت به کشورهای دیگر بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت:
قطعاً عده ای وجود دارند که اطلاعات آنها به اندازه ای نیست که بتوانند روند صحیح واکسیناسیون را تحلیل کنند، اما این گروه خوشبختانه در ایران نسبت به دیگر کشور ها بسیار اندک هستند.
تقاضای ما از تمامی رسانه‌ ها این است که با متخصصان ایمنولوژی بیشتری نسبت به متخصصان اپیدمیولوژی صحبت کنند، متخصصان اپیدمیولوژی پیرامون شیوع ویروس کرونا صحبت می کنند اما متخصصان ایمنولوژی پیرامون نحوه فعالیت ویروس در بدن و نحوه مقابله واکسن در بدن انسان صحبت می کنند که متاسفانه به میزان اندکی از این گروه متخصصین در رسانه ها استفاده می شود، این گروه از متخصصان بر پایه های علمی می توانند توضیح دهند که چگونه واکسن نه تنها برای بدن ضرر ندارد بلکه بدن را برای مقابله با بیماری آماده می‌کند.
قطعاً هنگامی که وارد پیک جدیدی از کرونا شویم کسانی که بیش از همه ضرر می ‌کنند کسانی هستند که از واکسیناسیون امتناع کرده ‌اند و آنان که واکسن زدند می ‌توانند از آن مهلکه جان سالم به در ببرند اما کسانی که واکسینه نشده ‌اند حتماً ضرر خواهند کرد، اکنون که تا حدودی پیک پنجم را پشت سر گذاشته ‌ایم، تقریباً در زمان آرامش هستیم و بهترین زمان برای واکسیناسیون است، پس از آن نیز بهترین واکسن، واکسن دردسترس است اکنون خوشبختانه با برداشته شدن محدودیت سنی همه می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала