گزارش و تحلیل

ژنرال ارتش روسیه که اغلب در کنار پوتین ظاهر می شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoevژنرال ارتش روسیه که اغلب در کنار پوتین ظاهر می شود
ژنرال ارتش روسیه که اغلب در کنار پوتین ظاهر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد، اما سفرهای وی به اروپا متوقف نشده است.
اسپوتنیک با استناد به Ilta-Sanomat (فنلاند) می نویسد: 22 سپتامبر والری گراسیموف از فنلاند دیدن کرد.
بسیاری می گویند ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، مرد پشت جنگ ترکیبی با غرب، عملیات مخفیانه نرم و خشن و تأثیر اطلاعات حیله گر است. حتی در مورد "دکترین گراسیموف" صحبت می کنند ، که شامل مفاهیم جنگ معمولی و ترکیبی است.
اصطلاح "دکترین گراسیموف" در سال 2013 پس از انتشار مقاله ای به قلم  مارک گالئوتی ، پژوهشگر انگلیسی ظاهر شد. اما در سال 2018 ، در مقاله ای برای فارین پالیسی ، گالئوتی عذرخواهی کرد: "متاسفم که به طور تصادفی" دکترین گراسیموف "را ایجاد کردم.""
در سال 2013 ، برای جلب توجه خوانندگان ، گالئوتی در عنوان تفسیر سخنرانی گراسیموف ، توی گیومه  "دکترین گراسیموف" نوشت. در متن مقاله ، او توضیح داد که چنین دکترینی   وجود ندارد. اما پس از اشغال غیرمنتظره کریمه در بهار 2014 ، این تیتر فصیح زندگی خود را آغاز کرد.
به گفته گالئوتی ، گراسیموف اصلاً نظریه پرداز نظامی نیست ، همانطور که از اصطلاح "دکترین" به نظر می رسد. وی در مقاله ای در مجله "سیاست برلین" در سال 2020 نوشت: "گراسیموف فرمانده سختگیر و با استعداد نیروی زرهی ، یک رهبر نظامی با جوایز متعدد است. با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که او در آرزوی تبدیل شدن به یک نظریه پرداز نظامی یا علاقمند به علوم نظامی باشد. این احتمال وجود دارد که او خود آن سخنرانی معروف را تهیه نکرده باشد.
گراسیموف با امتیاز از آکادمی نظامی مالینوفسکی نیروهای زرهی ، سپس آکادمی نظامی ستاد کل نیروهای مسلح   روسیه فارغ التحصیل شد. تحصیلات ژنرال نشان می دهد که او به روشهای سنتی جنگ پایبند است. و در سخنرانی گراسیموف در سال 2013 ، به گفته گالئوتی ، ژنرال فقط توضیح داد که چگونه ، به گفته روسیه ، غرب در حال جنگ ترکیبی علیه آن است.
اما بعداً می توان از یک جمله از سخنرانی او برای توصیف حوادث کریمه در سال 2014 استفاده کرد: "جنگ ها دیگر اعلام نمی شوند ، اما وقتی شروع می شوند ، طبق الگویی که ما عادت کرده ایم پیش نمی روند".
پس از الحاق کریمه ، اتحادیه اروپا یکی از اولین نهاد هایی بود که گراسیموف را در فهرست تحریم ها قرار داد. با این حال ، سفرهای او به اروپا متوقف نشد. در 22 سپتامبر سال جاری ، گراسیموف وارد فنلاند شد. در همان روز ، سائولی نینیسته ، رئیس جمهور فنلاند ، با ژنرال روس در محل اقامت رئیس جمهور در  Mäntyniemi دیدار کرد. در 22 سپتامبر ، گراسیموف همچنین در املاک کنیگستد در وانتا با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مارک میلی ملاقات کرد. در ژوئن 2018 ، گراسیموف با همتای آمریکایی خود ، ژنرال جوزف دانفورد دیدار کرد.
گراسیموف اخیراً توانایی های جدید ارتش روسیه در رزمایش غرب -2021 را به پوتین نشان داد. گراسیموف - قهرمان فدراسیون روسیه ، از سال 2012 در مقام فعلی خود بوده است.
اخیراً ، بنیاد کارنگی مقاله  یوجین رومر منتشر کرده است که مدعی است دکترین گراسیموف وجود ندارد و ما ترجیح می دهیم در مورد دکترین یوگنی پریماکوف ، وزیر خارجه و نخست وزیر فقید روسیه صحبت کنیم.
به گفته رومر ، اصول مدرن روسیه بر اساس ایده های پریماکوف پایه گذاری شده است: مخالفت با گسترش ناتو ، حفظ کنترل بر مناطقی که قبلاً بخشی از حوزه منافع اتحاد شوروی بود ، نزدیک شدن با چین و تلاش برای برقراری جهان چندقطبی که در آن آمریکا برتری نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала