گزارش و تحلیل

مانور قدرت ایران در منطقه پیش از حضور در وین

© Sputnik / Stanislav Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر مانور قدرت ایران در منطقه پیش از حضور در وین
مانور قدرت ایران در منطقه پیش از حضور در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
بسیاری بر این باورند عزم ایران برای خروج آمریکا از منطقه با اراده این کشور برای مذاکرات وین در تقابل است.
اسپوتنیک - سردار سرتیپ «امیر علی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران بر لزوم اخراج آمریکا از منطقه تأکید کرد و افزود:
پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، عهد بستیم که آمریکا را از منطقه خود اخراج کنیم.
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در حال آماده سازی تیم جدید خود برای ادامه مذاکرات وین است و بسیاری بر این باورند عزم ایران برای خروج آمریکا از منطقه با اراده این کشور برای مذاکرات وین در تقابل است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اما، عزم ایران برای اخراج آمریکایی‌ ها از منطقه را نشان دهنده اقتدار این کشور و حضور قدرتمند ایران بر سر میز مذاکرات دانست.
آقای دکتر ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
اخراج آمریکایی ها از منطقه یک واقعیتی است که آمریکایی ها باید آن را بپذیرند آنها باید خود را برای این واقعیت آماده کنند؛ ما بدون شک به همه وعده هایی که داده ایم عمل می‌کنیم حضور آمریکایی‌ ها در منطقه نامشروع است و موجبات ناامنی و بی ثباتی در این منطقه را فراهم کرده، آنها باید بپذیرند هر کجا پا گذاشته اند نه تنها نتوانستند برای مردم امنیت، ثبات و صلح به همراه بیاورند  بلکه ناامنی، بی ثباتی و پدیده‌ های زشتی را به ارمغان آورده اند، سوغات آمریکایی ها در طول این سال‌ها برای تمام جهان ناامنی بوده.
امیرعبداللهیان: مذاکرات وین باید منافع و حقوق ایران را تأمین کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
امیرعبداللهیان: مذاکرات وین باید منافع و حقوق ایران را تأمین کند
پدیده حضور آمریکایی‌ ها پدیده‌ ای نامبارک است و تمام ملت های آزادی بخش منطقه بدون شک و با اراده‌ ای جدی نسبت به اخراج آمریکایی‌ ها در تمام نقاط منطقه اقدام خواهند کرد.
ما امکانات فراوانی برای اخراج آمریکایی‌ ها از منطقه داریم ابتدا مردم مسلمان، مومن و آزاده غرب آسیا و کشور هایی است که با ایران در این زمینه همراهی می‌کنند و شعار آزادی سر دادند.
مهمترین ابزار جمهوری اسلامی ایران برای اخراج آمریکایی‌ ها اراده برخاسته از عمق اعتقادات، توأم با رویکرد آزادی طلبی مردم در غرب آسیا است.
مورد بعدی هماهنگی و یکپارچگی است که امروز در پیمان های منطقه ای شکل می گیرد که فرصتی بسیار خوب برای مبارزه با یک جانبه گرایی آمریکایی ها هست، همچنین خشم توده های مردمی که در طول این سال‌ ها از آمریکایی‌ ها بجز سختی، ناملایمات، مشکلات و گرفتاری ها چیزی ندیده اند، خشمی که به تبع مشکلات شدید اقتصادی و مسائل مختلف به وجود آمده از دیگر امکانات منطقه برای اخراج آمریکایی‌ ها است، با همبستگی جغرافیایی و منطقه‌ ای فرصتی بسیار عالی فراهم می شود و از همه موارد مهمتر درسی است که از مکتب انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران برای کشور های منطقه به وجود آمده، خروج خفت بار آمریکایی‌ ها از افغانستان و شکست مفتضحانه در سوریه و عراق تماما نشان دهنده این است که آمریکا رو به افول است و امکان ادامه حضور آمریکایی‌ ها در منطقه وجود ندارد.
آقای دکتر ابراهیم عزیزی ضمن تاکید بر این نکته که عزم ایران برای اخراج آمریکایی‌ ها از منطقه هیچ تقابلی با اراده ایران برای مذاکره و تعامل با جهان ندارد بیان کرد:
دستگاه دیپلماسی ما لازم است تا فعالیت خود را انجام دهد، نیروهای انقلابی نیز باید وظایف خود را انجام دهد و جریانات مردمی نیز باید کارکرد خود را داشته باشند.
آمریکایی‌ ها در طول این سال‌ ها هیچگاه به عهد، پیمان و وعده های خود عمل نکردند بنابراین عزم ایران برای خروج آمریکایی ها از منطقه هیچ تاثیری بر مذاکرات ندارد، آمریکایی‌ ها و اروپایی ها امروز نیاز به مذاکره با ایران دارند و خود به این مهم رسیده‌ اند.
وی افزود:
 تاثیر این عزم ایران بر مذاکرات مثبت است از این جهت که ما باید با قدرت پای میز مذاکره بنشینیم چرا که مذاکره از موضع ضعف هیچگاه پسندیده نیست، بنابراین برای نشستن با قدرت بر سر میز مذاکره باید ورای دیپلماسی، اقتدار ایران را در منطقه نشان دهیم.
آمریکایی‌ ها باید اخراج خود را به عنوان خواسته ی به حق مردم منطقه بپذیرند، البته از آن جهت که ما استدلال و منطق را در اولویت خود قرار می دهیم هیچگاه از مذاکره هراسی نداشتیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала