گزارش و تحلیل

اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد

© REUTERS / Xinhuaاطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد
اطلاعات آمریکا: چین قدرت هسته ای  را بر پایه الگوی روسی افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
سران وزارت اطلاعات آمریکا درباره تلاش برای تجهیز مجدد آژانس های خود برای مقابله با چین بحث می کنند.
اسپوتنیک به نقل از واشنگتن تایمز ایالات متحده می نویسد: آنها معتقدند که ساختار سه گانه هسته ای روسیه قانع کننده و موثر است ، بنابراین چینی ها تا حد زیادی به دنبال آن می روند و دوست دارند همان را داشته باشند.
سفیر چین در آمریکا: ما جماهیر شوروی نیستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
سفیر چین در آمریکا: ما جماهیر شوروی نیستیم
مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه شنبه گفت که چین در ساختار هسته ای بزرگ ابعاد خود از نیروی هسته ای روسیه تقلید می کند.
سرپرست دفتر اطلاعات نظامی آمریکا سپهبد اسکات بریر، گفت که نیروهای مسلح چین در دو جبهه متعارف و هسته ای در حال توسعه هستند و عناصر هسته ای یکی از مهمترین نکات نوسازی است.
ژنرال بریر گفت: "از نظر تهدیدهای وجودی، سه گانه هسته ای روسیه متقاعد کننده و موثر است و من معتقدم که چینی ها تا حد زیادی از آن پیروی می کنند و مایلند چنین ساختاری داشته باشند."
اظهارات ژنرال بریر در کنفرانسی در روز سه شنبه انجام شد، جایی که او و پنج مقام ارشد اطلاعاتی دیگر گفتند که سازمان های جاسوسی آمریکا برای مقابله با چالش چین کمونیستی و در عین حال برای مبارزه با افراط گرایی اسلامی، دوباره آموزش دیده و تجدید تجهیز می شوند.
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
در این کنفرانس توضیح داده شد که چگونه اعتلای چین چالش های جدیدی را برای ایالات متحده در زمینه های امنیتی، اقتصادی و سیاسی بر می انگیزد.
ژنرال بریر گفت که شی جین پینگ رئیس جمهور چین، استراتژی سه جانبه ای را آغاز کرده است: برقراری انضباط در رهبری حزب کمونیست حاکم و ارتش آزادی بخش خلق، تأمین مالی قدرت ملی از طریق ابتکار یک‌کمربند و یک جاده و تقویت شدید ارتش انجام می شود.
سه گانه هسته ای چین شامل استقرار حداکثر ۴۰۰ موشک دوربرد مستقر در زیر زمین است که اخیراً در عکس های  ماهواره ای در غرب این کشور کشف شده است. این آشیانه های زیرزمینی   موشک های جدید چینی دی اف - ۴۱ را در خود جای داده است که هر کدام تا ده کلاهک حمل می کند.
علاوه بر این، سه گانه هسته ای چین شامل زیردریایی های موشکی جدید و بمب افکن های پنهانکار جدید با قابلیت حمل سلاح های هسته ای است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала