گزارش و تحلیل

حق سلامت حقی بنیادین برای مردم است

© Sputnik / SH.A.سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه حقوق بشر صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران
سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه حقوق بشر صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
فعال سیاست خارجی و حقوق بشر اظهار داشت: مثبت اندیشی مردم بهترین کمک به دولت در حل سایر مشکلات کنونی است.
اسپوتنیک - سامان نیازی فعال سیاست خارجی و حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در تهران اظهار داشت:حق بر سلامت مردم، حقی بنیادین که تحت تصمیمات سیاسی و رویکرد ناصحیح نگاه به غرب بی اخلاق، مخدوش شده بود.
ورود دومین محموله سنگین واکسن کرونا به ایران از سوی هلال احمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
تفاهم برای واردات ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن چینی به ایران
نیازی درباره تسریع واکسیناسیون با شروع فعالیت دولت سیزدهم گفت: مدت کوتاهی از استقرار دولت سیزدهم می گذرد، رسانه ها باید به دور از هیاهوی تحریف و جریان مسموم، ضمن اطلاع رسانی صحیح به مردم که رسالت حرفه ای و منشور اخلاقی آنهاست و از طرفی هم حق دسترسی به اطلاعات درست از حقوق سیاسی اجتماعی بشر است و فقدان آن اثر مستقیم در نقض حقوق اولیه و نسل اولی حقوق بشر دارد، نسبت به اتفاقات خوب و عملکرد جهادی دولت سیزدهم در راستای فراهم کردن مؤلفه های مهم تضمین حق بر سلامت مردم به ویژه در دوره پاندمی ویروس منحوس کرونا اطلاع رسانی مبتنی بر گزاره های امیدبخش و شادی‌ آفرین داشته باشند.
به گفته این فعال حقوق بشر: این مهم در شادابی جامعه و مثبت اندیشی مردم بهترین کمک به دولت در حل سایر مشکلات کنونی است دولت مردمی که با وجود حجم بالای مشکلات بی سابقه روی نقش آفرینی مردم به عنوان ولی نعمتان حساب ویژه باز کرده است.
تدبیر دقیق مدیریتی و کنشگری مقام ریاست جمهوری در مسائل کلان نظیر موضوع کرونا که تولید کننده طیف وسیعی از مشکلات برای مردم است، فاکتور مهمی است که ارزش ذاتی آن در همین زمان کوتاه استقرار دولت مردمی سیزدهم در مسئله مدیریت واکسیناسیون گسترده از طریق خرید موفق واکسن و نیز مدیریت داخلی در تزریق رکورد شکن آن مبرهن است.
نیازی افزود: روح آرامش و ثبات در پی سرعت گرفتن واکسیناسیون، امکان تصمیمات عالمانه‌تر را فراهم کرده‌ است و این خود بخشی از بایسته های حکمرانی شایسته اسلامی و از حقوق طبيعی شهروندان جامعه اسلامی است.
ضمن تشکر از شخص رئیس جمهور به دلیل اهتمام بی وقفه در تضمین حق بر سلامت مردم و صیانت از آن که در واقع صیانت از حق حیات و کرامت انسانی است، مرحله بعد که وظیفه رسانه ها در صیانت از حقوق اجتماعی و سیاسی مردم در موضوع شفافیت در این مهم و بیان و تصویر کردن اثرات حضور مستقیم آنها در تصمیمات کلان و به طور ویژه‌ تر بحث انتخابات و گزینش رویکرد درست در تامین حقوق بنیادین‌ شان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала