گزارش و تحلیل

نشنال اینترست: تانک روسی با دیدی بیش از حد افق

© Sputnik / Konstantin Morozov /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست: تانک روسی با دیدی بیش از حد افق
نشنال اینترست: تانک روسی با دیدی بیش از حد افق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
در روسیه ، آزمایش تانکT-90M Breakthrough با سیستم جدید اپتوالکترونیک در حال انجام است.
اسپوتنیک به نقل از رسانه نشنال اینترست آمریکا می نویسد: 100 سال پیش ، اولین تانک وارد میدان جنگ شد. آن تانک دارای قابلیت های کشنده جدی بود ، خدمه در برابر شلیک تفنگ و مسلسل محافظت می شدند ، اما دایره دید تانک محدود بود  و حتی در حال حاضر ، هنگامی که اپتیک و سنسورها بسیار پیچیده تر شده اند ، اغلب تانک فقط می تواند به هدفی که مستقیماً در مقابل آن قرار دارد شلیک کند.
طراحان در تلاش هستند تا تانک ها را با دیدی "فراتر از افق" ارائه دهند. در 8 سپتامبر ، یک منبع در مجتمع نظامی-صنعتی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری TASS گفت: "در مجمع بین المللی" ارمیا-2021 "در محل نمایش  اداره کل زرهی وزارت دفاع روسیه ، تانک رزمی T-90M  Breakthrough  با مجموعه ای اضافی از سیستم های اپتیکی و الکترونیکی برای اولین بار رونمایی شد. ین منبع توضیح داد: "این یکی از اولین نمونه ها بود که در آینده نزدیک برای اولین بار در طول تمرینات نظامی آزمایش می شود" ، و افزود که بر اساس نتایج آزمایشات ، تصمیمی در مورد تحویل های انبوه آن به نیروهای این کشور اتخاذ می شود.
T-90M مدرنیزه شده
تانک  T-90M  Breakthrough - نسخه بهبود یافته T-90 ، اولین بار در سال 2017 در برابر عموم نشان داده  شد. اولین دسته از T-90M مدرنیزه شده در بهار سال 2020 وارد نیروهای روسی شد.
 ارتش روسیه بیش از 240 تانک مدرن دریافت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
ارتش روسیه بیش از 240 تانک مدرن دریافت می کند
تانک T-90M مجهز به زره های تقویت شده از جمله سیستم زرهی واکنشی   Relikt است که جایگزین Kontakt-5 قدیمی شده است. این سیستم در محافظت در برابر مهمات پشت سرهم ضد تانک نیز تامین می کند و اثربخشی گلوله های سوراخ کننده زره را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. T-90M یک برجک اساساً جدید دریافت کرد ، که همراه با یک سیستم تسلیحاتی قدرتمند و  سیستم کنترل خودکار آتش ، توان رزمی این تانک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. توپ 125 میلی متری امکان استفاده از انواع مهمات جدید از جمله موشک های هدایت شونده را فراهم می کند که می تواند تانک های دشمن را در فاصله حداکثر پنج کیلومتری منهدم کند.
خبرگزاری TASS همچنین گزارش می دهد که در مجمع ارمیا -2021 ، وزارت دفاع روسیه و کنسرن اورالواگونزاوود (بخشی از شرکت دولتی روستک) قراردادی برای تحویل دسته بعدی   T-90M  Breakthrough و در مورد مدرن سازی تانک های رزمی T-90 تا سطح تانکТ-90М  امضا کردند.
دیدی فراتر از افق
روسیه تنها کشوری نیست که به دنبال بهبود ابزارهای حمله از فاصله دور به اهداف است. سال گذشته ، ارتش ایالات متحده موفق به آزمایش سیستم توپخانه ای برد بلند Extended Range Cannon Artillery  شد که قادر است اهداف را از فاصله 70 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.  اگرچه این یک هویتزر سیار است ، نه یک تانک ، اما برای حمله به دشمن قبل از این که بتواند پاسخ مشابهی بدهد ، طراحی شده است. در اوایل سال جاری ، پنتاگون این پروژه را متوقف کرد ، اما اکنون که از روسیه اخباری مبنی بر پیشرفت در توسعه یک تانک با دید فراتر از افق به گوش می رسد ، ممکن است فرصتی دیگر به سیستم توپخانه توپ های برد بلند برسد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала