گزارش و تحلیل

پاسخ قاطع سپاه به اقدام علیه منافع ملی ایران

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationسیلی نرم سپاه به داعش، پیام محکمی به آمریکا ، اسرائیل و عربستان
سیلی نرم سپاه به داعش، پیام محکمی به آمریکا ، اسرائیل و عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع تروریستی در شمال اربیل را مورد هدف حملات توپخانه ای و پهپادی قرار داد.
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیش از این با اشاره به سوءاستفاده گروه‌های تروریستی و مسلح از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران گفته بود که ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست‌ها خواهیم داد، بنابراین ساکنین اقلیم از مقر تروریست‌ها فاصله بگیرند.
حمله پهپادی ایران به مقر تروریست ها در کردستان عراق + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
حمله پهپادی ایران به مقر تروریست ها در کردستان عراق + عکس
امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز چهارشنبه (۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌ های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داده است.
در این راستا سید هادی افقهی تحلیلگر و کارشناس مسائل خاورمیانه در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک به این موضوع پرداخت.
یک سازمان تروریستی از کردستان عراق به عنوان پایگاه تروریستی بر علیه منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و این نخستین بار نیست که سپاه پاسداران پس از هشدارهای لازم به حکومت اقلیم کردستان به این پایگاه ها حمله می کند. این دومین یا سومین بار است که سپاه پاسداران ابتدا هشدار می دهد و چنانچه دولت اقلیم کردستان اقدامی صورت ندهد، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین المللی از هر سرزمینی که به کشوری حمله شود، این کشور حق دارد که از خود دفاع کرده و علیه منطقه ای که محل ناآرامی و اقدام تروریستی است، اقدام کند و این نه تنها حق جمهوری اسلامی بلکه حق هر کشوری است که اگر از خاک کشور دیگری مورد تعرض قرار گرفت، از حق خود دفاع کند. لذا این تشکیلات تروریستی، چندین اقدام بر علیه  مرزبانان و مراکز حساس ما عملیات تروریستی و خرابکارانه انجام داده اند و این حق ایران بود که در دفاع از خود این حملات را صورت دهد.
مقامات ایران تا کنون چندین بار این موضوع را با مقامات اقلیم کردستان مطرح کرده اند، ولی متاسفانه اقلیم کردستان و حکومت اقلیم، اقدام شایسته و موثری برای اخراج آنها از اقلیم صورت ندادند. قطعا در این خصوص هم اعلام می شود و هم هشدار داده می شود. سردار پاکپور هشدار داده بود که تصمیم داریم آنها را مورد حمله قرار دهیم و حتی مهلت تعیین کرده بود ولی چون ترتیب اثری داده نشد، جمهوری اسلامی مجبور به اقدام شد.
قاعدتا پیش از اینکه اقدامی صورت گیرد، به دولت آن کشور اعلام می شود، حتی ممکن است دولت فوق این موضوع را قبول نکرده و آنرا تعرض به صیانت و استقلال خود قلمداد کند، اما ما نمی توانیم با این واژه های دیپلماتیک امنیت خود را به خطر بیندازیم. هیچ کشوری امروزه به اقدامات تروریستی و امنیت ملی رحم و مسامحه نمی کند و لذا از لحاظ دیپلماتیک قطعا ارتباطاتی هست با وجود اینکه دولتوران گله داشته باشند، ولی جای گله ای وجود ندارد و برای رفع این گله ها باید اقدام لازم را صورت داده و نباید اجازه بدهند که سازمان های تروریستی در خاک آنها بر علیه ما فعالیت کنند. هنگامی که آمریکا علیه شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس اقدام کردند، با اینکه عملیات در داخل عراق رخ داده بود، ما پاسخ دادیم و پایگاه الاسد را هدف قرار دادیم. اگر در برابر هر عملیات تروریستی سکوت شود، دشمن طمع می کند و ممکن است عملیات خطرناک تری صورت دهد.
تروریست هایی که ایران علیه آنها حملاتی را صورت داده معمولا یا پژاک است و یا حزب دموکرات که البته تفاوتی نیز ندارد و این نام ها برای ایران مهم نیست و ممکن است که هر گروه دیگری همانند قارچ رشد کند و اقدام علیه ایران صورت دهد. لذا هر گروهی که سلاح حمل کند و بر علیه منافع، کشور و تمامیت ارضی ما اقدام کند، با آنها برخورد خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала