گزارش و تحلیل

یاهو نیوز ژاپن: روسیه بالگردهای تهاجمی"تمساح" را توسعه می دهد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر بالگرد رزمی روسی Ka-52M
بالگرد رزمی روسی Ka-52M - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
رسانه های ژاپنی درباره نوسازی عمیق بالگرد رزمی روسی Ka-52M گزارش می دهند.

اسپوتنیک؛ بزرگترین پرتال خبری یاهو نیوز ژاپن به خوانندگان خود اطلاع داد که در 25 اوت در جریان نمایشگاه بین المللی نظامی- فنی ارمیا -2021 ، در حومه مسکو شرکت دولتی روستک و وزارت دفاع روسیه قرارداد تحویل  بالگردهای رزمی مدرن Ka-52M را امضا کردند. تحویل ها پس از آزمایش های مشترک دولتی Ka-52M ، که در ماه اوت آغاز شده است، شروع می شود. اولین بالگرد های این نوع در سال 2022 وارد نیروی هوایی روسیه می شوند.

Ka-52 به دلیل قابلیت رزمی بالا و توانایی مبارزه در هر زمان روز و در هر شرایط آب و هوایی "تمساح" نامیده شد. پس از نوسازی عمیق ، این دستگاه تبدیل به یک ماشین ترسناک دو نفره Ka-52M  شد. این هلیکوپتر دارای دو ملخ بر یک محور است که باعث می شود سریع و بسیار مانورپذیر باشد. این مدل پروانه دم ندارد. در بهبود هلیکوپتر تهاجمی ، همه چیز با هدف افزایش کارآیی رزمی انجام شده است. ضمن توافق با وزارت دفاع روسیه ، آماده سازی برای تولید انبوه  در شرکت Progress واقع در سرزمین پریمورسکی Primorye  در خاور دور روسیه آغاز شده است.

Ka-52M یک مجموعه توسعه یافته از تجهیزات رادیویی الکترونیکی مجهز به تجهیزات محاسباتی با افزایش عملکرد را دریافت کرد. این امر امکان استفاده از سلاح ، از جمله در شب را افزایش داد. دامنه تشخیص اهداف در شب دو برابر شده است.

بر این هلیکوپتر سلاح های موشکی پیشرفته نصب و آزمایش شده است. Ka -52M برای کار با پهپادها سازگار است - داده های دریافتی از هواپیماهای بدون سرنشین به افزایش آگاهی موقعیتی خدمه در میدان جنگ و بهبود کیفیت جمع آوری اطلاعات در فاصله بیشتر کمک می کند.

برای بهبود کارایی هلیکوپتر ، کار برای نصب راداری با آرایه اسکن الکترونیکی فعال ( AESA) در حال انجام است.  شعاع جنگی بالگرد افزایش یافته است. بر اساس گزارش ها، اولین نمونه های Ka-52M  قرار بود در ماه اوت امسال وارد ارتش روسیه شود.

Десантируемый грузопассажирский бронеавтомобиль К-4386 ЗАСН (справа), представленный на открытой экспозиционной площадке Конгрессно-выставочного центра Патриот на Международном форуме АРМИЯ-2021 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
گزارش و تحلیل
گزارش ویژه از نمایشگاه تسلیحات و تجهیزات نظامی و فنی روسیه «آرمیا ۲۰۲۱» + تصاویر

اظهار نظر خوانندگان ژاپنی:

Snt: من اطلاعات زیادی در مورد تجهیزات نظامی ندارم ، اما به نظر من سلاح های روسی از نظر طراحی زیبا هستند، مانند این  Ka-52M . 

Qlp: هلیکوپترهای شوروی و روسیه همه زیبا هستند!

Cjm: با کمک تولید ناخالص داخلی به اندازه کره جنوبی، روسیه چنین معجزه هایی می سازد!

Rgz: خوش قیافه!

Chudoshya: روسیه خودروهای خوبی تولید نمی کند ، اما تجهیزات نظامی آن بسیار عالی است!

Aut: هلیکوپتر دارای دو ملخ بر یک محور – نمک برجسته فنی روسیه است!

Uhauha: اما ژاپن نمی تواند هلیکوپتری با دو ملخ بر یک محور بسازد!

Ari: یک ماشین دو نفره جدی است. خلبان بالگرد را کنترل می کند و ناوبر- توپچی موشک ها را هدایت می کند. Ka- 52M چه دماغ قوی ای دارد! ظاهراً یک رادار قدرتمند در آنجا پنهان شده است که به آنها امکان می دهد موشک ها را به طور دقیق به سمت هدف هدایت کنند.

Ryo: شگفت آور است که با داشتن فناوری عموماً پایین در صنعت ، روسیه به چنین ارتفاعاتی در تولید نظامی رسیده است. در اینجا روسیه کاملاً قادر به رقابت با آمریکا یا حتی پیشی گرفتن از آن است. مطمئناً مجتمع نظامی-صنعتی روسیه برای آمریکایی ها "شگفتی های" بیشتری دارد!

Lillywhite: بالگرد تهاجمی Ka-52M دو نفره یک سلاح بسیار خطرناک است. فقط به این دلیل که Ka-50 قبلی یک نفره بود. اکنون، علاوه بر خلبان ، یک اپراتور توپچی نیز وجود دارد. این امر باعث می شود قدرت رزمی این بالگرد دو برابر بیشتر شود. 

*****: برای ژاپن به عنوان یک کشور جزیره ای ، چنین بالگردهای تهاجمی با سرعت بالا بسیار خطرناک هستند. و ما هیچ چیزی برای مخالفت با آنها نداریم. AH1S آمریکایی وجود دارد ، اما تعداد کمی از آنها در نیروی هوایی ما وجود دارد و حتی کمتر قابل استفاده هستند. ژاپن 3 تا Global Hawk خرید، پس چه؟ آنها نمی توانند تمساح ها را بزنند.

Nis: قابلیت تعامل تمساح با پهپاد بسیار خطرناک است. داده های بدست آمده از هواپیماهای بدون سرنشین به افزایش آگاهی موقعیتی خدمه در میدان جنگ کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала