گزارش و تحلیل

نیوزویک: موشک هایپرسونیک ترامپ هیچ تهدیدی ندارد

© Photo / Lockheed Martinنیوزویک: موشک هایپرسونیک ترامپ هیچ تهدیدی ندارد
نیوزویک: موشک هایپرسونیک ترامپ هیچ تهدیدی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک از بقیه جلوتر است. مسکو آماده دفاع از این نوع سلاح است.

اسپوتنیک به نقل از هفته نامه آمریکایی  نیوزویک می نویسد: شرکت دولتی دفاعی- نظامی الماز- انتی روسیه اعلام کرد که موشک های هایپرسونیک غربی   از جمله موشک هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا آنها را "سوپر دوپر" نامید ، هیچ خطری برای روسیه ندارند و در صورت پرتاب شدن ، سرنگون خواهند شد.

یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
گزارش و تحلیل
یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است

ترامپ سال گذشته اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در حال کار بر روی موشک هایپر سونیک است که می تواند 17 برابر سریعتر از سرعت صوت پرواز کند. ترامپ در ماه مه 2020 در مراسم رونمایی پرچم جدید نیروی فضایی آمریکا گفت:"من آن را موشک فوق العاده قوی می نامم و اخیراً شنیدم که 17 برابر سریعتر از موشک های موجود است." وی ادامه داد: "اگر سریع ترین موشکی را که در حال حاضر هست بگیریم ، شنیده اید که روسیه موشکی پنج برابر سریعتر دارد و چین در حال کار بر روی موشک هایی است که پنج یا شش برابر سریعتر باشند. موشک ما - 17 برابر سریعتر است. این موشک سه برابر سریعتر از بقیه سریعترین در جهان است." اما پاول سوزینوف طراح کل شرکت الماز- انتی این نظر را که سریعتر بهتر است، تکذیب کرد. او به اسپوتنیک نیوز گفت: "هر موشک هایپرسونیک - چه موجود باشد و چه به طور بالقوه در آینده قابل پیش بینی تولید شود - در توان  ما است. ابر موشک های ایجاد شده در غرب مشکلات بزرگی برای ما بوجود نمی آورند و ما می دانیم در این رشته در چه سمتی باید پیشرفت کنیم."

سر طراح جزئیات را در مصاحبه با خبرگزاری روسی "ریا نووستی" در میان گذاشت. وی گفت: "ما باید درک کنیم که افزایش سرعت موشک ها عواقب ناخوشایند قابل توجهی را به دنبال نخواهد داشت."

"هر موشک هایپرسونیک می تواند تنها در ارتفاع زیاد با حداکثر سرعت به سمت هدف پرواز کند و با نزدیک شدن به هدف سرعت آن کاهش می یابد و وقتی که  وارد جو می شود، سرعت خود را از دست می دهد. نکات ظریف دیگری نیز وجود دارد که من به آنها نمی پردازم." 

آزمایش سلاح‌های زیردریایی توسط روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
آزمایش سلاح‌های زیردریایی توسط روسیه

سوزینوف همچنین این تصور را که موشک سوپرسونیک یک دستاورد چشمگیر است ، تکذیب کرد: "کنسرن ما  مدتهاست در" واقعیت هایپرسونیک" زندگی می کند، به طور خاص، عملاً همه موشک های بالستیک – هدف  سامانه های موشکی ضد هوایی الماز-انتی دارای سرعت های هایپرسونیک هستند. موشک های ضدهوایی این کنسرن همچنین قادر به توسعه سرعت هایپرسونیک هستند ، این هم هیچ خبری نیست. موضوع توسعه "سوپر موشک ها" در خارج از کشور هیچ مشکل قابل توجهی برای ما ایجاد نمی کند، ما می دانیم در این زمینه به چه سمتی باید توسعه دهیم."

هواپیماهای سرنشین دار در هر یک از نسخه های آن ، اعم از هواپیمای استلز یا هواپیمای معمولی ، به عنوان مثال ، F-15 ، F-16 ، در رادارهای ما کاملاً قابل مشاهده است  و سیستم های موشکی ضدهوایی ما در برابر آنها محافظت قابل اعتمادی را تامین می کنند."

گفتنی است که روسیه اولین کشوری بود که طرحریزی و توسعه سلاح های هایپرسونیک را آغاز کرد و در سال 2018 ، آوانگرد - پیشرفته ترین موشک  خود را رونمایی کرد و در سال 2019 آن را به نیروی مسلح تحویل کرد.

در ماه ژوئیه، وزارت دفاع روسیه از پرتاب موفقیت آمیز موشک هایپر سونیک زیركُن با قابلیت پرواز هفت برابر سرعت صوت از کشتی "دریاسالار گورشكف" خبر داد. این موشک در دریای سفید پرتاب شد. موشک با پرواز تقریباً 400 کیلومتری  هدفی در دریای بارنتز را تخریب کرد.

این هفته ، وزارت دفاع با پیمانکار توافق نامه ای را در باره تحویل این موشک ها به نیروهای روسیه تا سال 2025 امضا کرد.

وزارت دفاع در بیانیه خود اشاره کرد:  "قرارداد دولتی برای تحویل موشک هایپرسونیک زیرکن  3M22امضا شده است. "این قرارداد در جریان همایش بین المللی نظامی-فنی [ارتش -2021] به الکساندر لئونوف مدیر کل واحد علمی و تولیدی ماشین سازی تسلیم شد.
خبرگراری دولتی روسیه گزارش داد که پیشتر ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود که این موشک در آینده نزدیک در حالت آماده باش قرار داده می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала