گزارش و تحلیل

هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniهوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو
هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
آمریکا در حال تشکیل گروه های ضد روسی است. آنها از سیستم های نظامی با هوش مصنوعی ساخت روسیه و چین می ترسند.

اسپوتنیک - ماساشی سایتو، کارشناس نظامی مشهور ژاپنی، در ستون ویژه خود "امور نظامی" در پرتال خبری  Yahoo News ژاپن، در مورد توسعه پلتفرم های تسلیحاتی خودگردان در روسیه که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، صحبت می کند، از جمله به عنوان بخشی از یک برنامه بلند پروازانه مشترک روسیه و چین.   

اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز ژاپن می نویسد: فن آوری های هوش مصنوعی نظامی در روسیه به سرعت در حال پیشرفت است. با توسعه فناوری های هوش مصنوعی، سلاح های مستقل بدون سربازدر حال توسعه هستند، به اصطلاح "ربات های قاتل". "ربات های قاتل" مجهز به هوش مصنوعی می توانند بدون تصمیم بشر به پرسنل و تجهیزات دشمن حمله کنند. شویگو، وزیر دفاع روسیه اخیراً گفت: "تولید انبوه ربات های رزمی آغاز شده است. اینها دیگر نمونه های تجربی نیستند، بلکه ربات هایی هستند که واقعاً می توانند در فیلم های علمی تخیلی نشان داده شوند."

 هوش مصنوعی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2019
روسیه ابرقدرت در عرصه هوش مصنوعی

این برنامه ها و به ویژه برنامه ای در رشته همکاری های هوش مصنوعی نظامی روسیه با چین ، نگرانی جدی ارتش و سیاستمداران ایالات متحده را برمی انگیزد. چندی پیش، چند گزارش در سازمان های دولتی و مراکز کارشناسان متفکر در ایالات متحده منتشر شده است که به خطر وجودی همکاری های روسیه و چین در زمینه هوش مصنوعی نظامی برای آمریکا اشاره می کند. آمریکایی ها به این نتیجه می رسند که "برتری فنی ارتش آمریکا به چالش کشیده شده است". آنها معتقدند که همکاری روسیه و چین در زمینه هوش مصنوعی علیه دشمنان مشترک آنها - ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو است.

به گزارش رسانه انگلیسی تلگراف، در این رابطه با مشارکت آمریکایی ها در بیش از 30 کشور جهان، جنبشی به خاطر ممنوعیت پیشرفت و استفاده از هوش مصنوعی نظامی "به دلیل غیر انسانی بودن آن" در حال گسترش است.

تلگراف افزود: مسئله غیر انسانی بودن هوش مصنوعی نظامی برای بحث در کمیته تخصصی مربوطه سازمان ملل مطرح شده است. با این حال ، روسیه از محدود کردن توسعه هوش مصنوعی نظامی و استفاده رزمی از پلتفرم های نظامی مربوطه خودداری می کند.

ایجاد استراتژی ملی هوش مصنوعی در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2019
ایجاد استراتژی ملی هوش مصنوعی در روسیه

رسانه اکسپرس انگلیس گزارش می دهد که نمایندگان روسیه در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات نمایندگان غربی در مورد "غیرانسانی بودن چنان وضعیتی که یک دستگاه تصمیم به نابودی یا نجات جان افراد می گیرد"، ادعا می کنند که "توسعه سریع فناوری های مدرن نظامی اجازه می دهد که چنان    هوش مصنوعی نظامی ایجاد شود که می تواند اهداف برای شکست را انتخاب کند و تا حد ممکن تعداد تلفات نیروهای انسانی دشمن را به حداقل برساند. پلتفرم های رزمی هوش مصنوعی جوابگوی قوانین بین المللی بشردوستانه است. آنها می توانند اهداف خود را با لیاقتی مشابه سربازان زنده انتخاب کنند. روس ها می گویند که استفاده از پلتفرم های رزمی با هوش مصنوعی فقط تعداد تلفات انسانی را در طول عملیات نظامی کاهش می دهد.

نویسنده مقاله تأکید می کند که فناوری های هوش مصنوعی نظامی نیز توسط ایالات متحده، چین، اسرائیل، هند و بسیاری از کشورهای دیگر در حال توسعه است. دولت چین مخالف کاربرد سلاح های هوش مصنوعی است، اما با توسعه آن مخالفتی ندارد.

نویسنده همچنین خاطرنشان می کند که رئیس جمهور پوتین به طور جدی توسعه فناوری های هوش مصنوعی را در روسیه در همه زمینه ها، نه تنها در زمینه نظامی، ترویج می کند.

همکاری چین و روسیه در زمینه تولید هوش مصنوعی نظامی یک عامل بازدارنده جدی برای ایالات متحده و کشورهای غربی است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала