گزارش و تحلیل

یک مقام روسی در باره المپیک توکیو: "وی ویل راک یو"

© AP Photo / Sergei Guneyevیک مقام روسی در باره المپیک توکیو: "وی ویل راک یو"
یک مقام روسی در باره المپیک توکیو: وی ویل راک یو   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
ورزشکاران کمیته المپیک روسیه ROC - نام رسمی تیم ورزشکاران روسیه در توکیو - نمی‌توانند پیروزی را زیر پرچم ملی جشن بگیرند.

اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال آمریکا می نویسد: آنها همچنین نمی توانند سرود روسیه را بر سکوی افتخار بخوانند. اما آنها در مهمترین و معتبرترین ورزشها مدال می گیرند.

پس از مجموعه ای از تحقیقات ، تجدیدنظرها و مجازات های مربوط به رسوایی دوپینگ که پس از بازی های سوچی در سال 2014 بالا گرفت ، روس ها تا پایان سال آینده از اکثر مسابقات بین المللی حذف شدند. با این حال، تیمی متشکل از 330 ورزشکار روس اجازه دارد در المپیک توکیو تحت پرچم کمیته المپیک روسیه شرکت کند و به جای سرود ملی ، مدالهایی را با آهنگ کنسرت پیانو چایکوفسکی دریافت کنند. ورزشکارانی که به توکیو راه یافتند مجبور بودند در برابر ضربه مضاعف -تحقیر ملی و همه گیری کرونا مقاومت کنند. اما معلوم شد که این تقریباً بهتر بود.

در بحبوحه همه گیری جهانی، روس ها یک سلاح تمرینی را که در دسترس تعداد کمی از مردم روی کره زمین است پیدا کردند: جغرافیای منحصر به فرد آنها. بسیاری از ستارگان ورزش روسیه در قرنطینه در ولادی وستوک و جزیره ساخالین خود را برای المپیک ژاپن در منطقه زمانی مشابه و شرایط مشابه آماده می کردند.

پاسخ روسیه به تهدید تعلیق از بازی های المپیک 2020 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2019
پاسخ روسیه به تهدید تعلیق از بازی های المپیک 2020

برخی دیگر - به عنوان مثال ، ژیمناست ها - ممکن است 6500 کیلومتر از مسکو راه نرفته باشند ، اما آنها قرنطینه را با تمرینات طاقت فرسا پر کردند. هنگامی که سالن های بدنسازی در ایالات متحده و دیگر کشورها به امید جلوگیری از همه گیری بسته شد ، ژیمناست های روسی راهی یک اردوی تمرینی  شدند. پس از مدال دوم ، آنجلینا ملنیکووا ژیمناست هنری دارنده مدال طلا گفت: "ما تقریباً یک سال و نیم را در اردوی تمرینی - آموزشی بسته" دریاچه گرد" گذراندیم ، بسیار سخت کار کردیم ، حتی خانواده های خود را ندیدیم و زندگی عادی نداشتیم. البته این کار ارزشش را داشت." ملنیکووا و هم تیمی هایش طلا را در ژبمناستیک چندگانه از آمریکایی ها ربودند. ملنیکووا دو مدال برنز دیگر هم کسب کرد.

در آستانه بازی ها ، کمیته المپیک روسیه اعلام کرد که روی 50 مدال حساب می کند. این هدف شش روز قبل از پایان مسابقات محقق شد. و گاهی اوقات تنها رقبای آنها روس های دیگر بودند. سوفیا پوزدنیاکوا سوفیا وِلیکایا را در شمشیربازی سابر شکست داد. ویتالینا باتاراشکینا در شلیک تفنگ بادی از 10 متری آناستاسیا گالاشینا را دور زد. در فینال تنیس میکست آناستازیا پاولیوچنکووا و آندره روبلوف النا وِسنینا و اصلان کاراتسف را شکست دادند.

آندره روبلوف می گوید: "ما آماده سازی خوبی داشتیم ، اول از همه ، یک هفته در ساخالین. خود روسیه به ما این فرصت را داد تا در آنجا تمرین کنیم  تا به منطقه زمانی و شرایط آب و هوایی عادت نماییم."

بسیاری از کشورها به خاطر کووید -19 نتوانستند  ورزشکاران خود را زودتر به توکیو بفرستند. و اما روسیه توانست شرایط مسابقات آینده را شبیه سازی کند. ولادی وستوک  که در حدود 1000 کیلومتری غرب و تنها یک ساعت جلوتر از توکیو قرار دارد ، پایتخت خاور دور روسیه محسوب می شود.  قبل از المپیک ، ولادی وستوک برای حدود 15 نوع  ورزش از  تیراندازی با کمان گرفته تا کشتی به دهکده المپیک تبدیل شد. اولگ کوژِمیاکو فرماندار منطقه خاطرنشان کرد: "ورزشکاران همیشه در اینجا تمرین کرده اند و نتایج خوبی را نشان داده اند."

کشوری که نامش نباید فاش شود حتی در تاریخ به ثبت رسیده است. ماکسیم خرمتسوف اولین فرد روسی بود که در تکواندو طلا گرفت. و فقط چند روز بعد ، ولادیسلاو لارین در یک وزن متفاوت به او پیوست. تیم ملی ژیمناستیک هنری مردان روسیه ، مانند زنان ، طلا را نیز بدست آورد - و این اولین طلای آنها از سال 1996 است.

احتمال حذف روسیه از المپیک سال ۲۰۲۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2019
احتمال حذف روسیه از المپیک سال ۲۰۲۰

موفقیت های روسها باعث جنگ سرد المپیک قدیمی  شد. رقبای آنها آشکارا شکایت کردند که لازم است همه روس ها به همراه پرچم شان رد صلاحیت شوند.

مگان کالمو، قایقران آمریکایی در توئیتر خود پس از آنکه دونفره روسیه جای دوم را گرفت در توئیتر خود نوشت: "احساس ناخوشایندی است وقتی تیمی که اصولاً نباید اینجا باشد با نقره راهی خانه می شود." شناگر آمریکایی رایان مورفی پس از شکست در مقابل یوگنی ریلوف روسی، حدس زد که شنای نهایی 200 متر کرال پشت او "کاملاً تمیز نبود."

اما روس ها افراد ترسو نیستند. تیم ROC  در کانال تلگرام نوشت: "بله ، ما اینجا در بازی های المپیک هستیم. متلقا به حق. اینکه کسی خوشش بیاید یا نه. کسانی را که ضعیف ترند ببخش. خدا داور آنهاست و برای ما - دستیار."

مقام های روسی مدت ها می گویند که رسانه های غربی درمورد اتهامات دوپینگ سوء استفاده می کنند. ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، ویدئویی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن یک آدمک بوکس با برچسب "مطبوعات" را مشت می زند. با اشاره به ترانه فردی مرکوری "وی ویل ROC  یو" ماریا زاخارووا به رقیبان روسیه مراجعه کرده گقت: "از روسیه با عشق - فرام راشا ویت لاو."  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала