گزارش و تحلیل

رخنه ربات های روسی به شهرهای آمریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر رخنه ربات های روسی به شهرهای آمریکا
رخنه ربات های روسی به شهرهای آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
بر اساس قرارداد منعقده بین یاندکس روسیه و "گراب هاب" آمریکا ربات های روسی به تحویل اجناس در پاره ای از شهرهای آن کشور می پردازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فوربس آمریکا، شرکت روسی یاندکس با شرکت آمریکایی GrubHub قرارداد همکاری منعقد کرده که بر اساس آن پیک های رباتیک آن امسال تحویل اجناس را در شهرک های آمریکایی آغاز می کنند.

 در سال 2019 ، یاندکس تحویل غذا را با استفاده از ربات های پیک در مسکو، تل آویو و آن آربر ، میشیگان آغاز کرد و امسال ، ربات های Yandex در شهرک های دانشگاهی آمریکا شروع به تحویل کالا می کنند. جزئیات مالی توافق نامه مربوطه فاش نشده است.

Yandex اغلب خودش را با Google مقایسه می کند. این شرکت روسی خدمات مختلفی از جمله  خدمات تاکسی و تحویل غذا را ارائه می دهد. یاندکس تحویل غذا را با استفاده از ربات های پیک   در سال 2019 در مسکو ، تل آویو و آن آربر ، میشیگان آغاز کرد.

ورود افراد مسلح ناشناس به دفاتر یاندکس در بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2020
ورود افراد مسلح ناشناس به دفاتر یاندکس در بلاروس

دمیتری پالیشچوک، رئیس راستای اتومبیل های بدون سرنشین در Yandex ، گفت: "ما تصمیم گرفتیم با   GrubHub به دلیل حضور پررنگ آن در دانشگاه های سراسر ایالات متحده و به دلیل انعطاف پذیری سیستم سفارش آن، همکاری کنیم. ما خوشحالیم که می توانیم ده ها رُوِر - خودروی رباتیک خود را به آنجا بفرستیم و در نتیجه گام بعدی را در تجاری سازی فعالانه فناوری های خودران در بازارهای مختلف جهان برمی داریم.

برایان مادیگان (Brian Madigan) ، معاون  GrubHub    در بیانیه ای توضیح داد: "همانطور که می دانید، رفت و آمد در دانشگاه ها با ماشین بسیار دشوار است، به خصوص هنگامی که صحبت از تحویل غذا می شود. ربات های Yandex به راحتی می توانند به آن بخش از دانشگاه ها که ماشین ها نمی توانند از آنجا عبور کنند، برسند.

ربات های Yandex از زمان تاسیس این مسیر در سال 2017 تاکنون حدود 7 میلیون مایل در حالت خودمختار پیموده اند. آنها فقط در فوریه سال 2020 2 میلیون مایل را طی کردند. با توجه به این شاخص ، رُوِرهای یاندکس مقام دوم جهان را به خود اختصاص داده و پس از Alphabet's Waymo ، دوم است.

Yandex حدود 400 مهندس و همچنین تعداد بیشماری از کارکنان پشتیبانی فنی و عملیاتی استخدام کرده است.

شرکت  اینترنتی « یاندکس.کوم» در  مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2016
بستن سایت یاندکس - اشتباه فنی

آرتیوم فوكین ، مدیر توسعه تجارت توسط وسایل نقلیه بدون سرنشین در یاندكس، در مصاحبه با Forbes.com گفت كه از زمان تاسیس این مسیر  تا کنون این شركت فقط 100 میلیون دلار برای توسعه آن هزینه كرده است. این مبلغ در مقایسه با میلیاردها دلاری که تیم های سیلیکون ولی برای پروژه هایی از این دست هزینه می کنند، نسبتاً متوسط ​​است.

رورهای یاندکس مواد غذایی آماده، مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی را از فروشگاه ها تحویل می دهند. یاندکس اندازه و ظرفیت رورهای خود را افزایش داده است تا بتوانند بارهای بیشتری را تحویل دهند.

خانم یولیا اشوِیکو، سخنگوی Yandex ، در مصاحبه ای با Forbes.com گفت: "ما سعی کردیم هزینه تحویل بدون سرنشین را بسیار اقتصادی کنیم. در روسیه، تحویل توسط پیک های انسانی ارزان باقی می ماند، یعنی ما نیاز به تحویل بیشتر و با صرفه تر داریم."

برخلاف اتومبیل هایی که در جاده های عمومی حرکت می کنند، رورهای یاندکس در امتداد پیاده روها و سایر مناطق پیاده رو حرکت می کنند، جایی که رفت و آمد مردم بسیار منظم نیست. بنابراین، آنها فقط با سرعت 8 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. رورها  هم در روز و هم در شب، در شرایط باران و برف متوسط​​، در تقاطع های قابل تنظیم و چهارراه های بی نظم قادر به کار هستند.

گفتنی است که یاندکس 73 درصد سهام گروه خودران خود را در اختیار دارد، اوبر 19 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و 8 درصد باقیمانده متعلق به کارمندان یاندکس است.

 

 

 

  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала