گزارش و تحلیل

چرا آمریکا ممکن است در جنگ بعدی شکست بخورد؟

CC0 / Pixabay / چرا آمریکا ممکن است در جنگ بعدی شکست بخورد؟
چرا آمریکا ممکن است در جنگ بعدی شکست بخورد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا مسیر غلط توسعه را انتخاب کرده است. برای 30 سال، ارتش آن "برای ساختن" نابود می شد.

اسپوتنیک به نقل از دیفنس نیوز آمریکا می نویسد:  اکنون ایالات متحده قدرت کافی برای دفع حمله یک حریف برابر را ندارد. سرهنگ بازنشسته، مارک گانزینگر معتقد است که حالا کشور وی برای دفع حمله حریف برابر قدرت کافی ندارد. مدیر برنامه مفاهیم آینده، معتقد است که پنتاگون اشتباه کرده است و اکنون ایالات متحده قدرت کافی برای دفع حمله یک رقیب برابر را ندارد.

این رسانه در ادامه نوشت: وزارت دفاع ایالات متحده عبارات زیبا و جذاب را دوست دارد: کیفیت بالاتر از کمیت، نیاز به انتخاب های دشوار، تمایل به ریسک کردن اکنون برای کاهش خطرات در آینده. با این سه استدلال، پنتاگون بودجه سال 2022 را توجیه کرد که خواستار کاهش ابعاد و تعداد پرسنل نیروهای مسلح ایالات متحده است به این امید که از طریق فن آوری های جدید توانایی جنگی افزایش یابد. اما واقعیت این است که چنین بودجه ای وزارت دفاع آمریکا را از تقویت ارتش محروم می کند. 30 سالی که با شعار "نابود کردن برای ساخت" می گذرد منجر به این واقعیت شده است که ارتش آمریکا قادر به جنگ با دشمن دارای قدرت برابر نیست. از آنجا که رهبران دفاعی زنگ خطر را به صدا در نمی آورند، کنگره باید وارد عمل شود.

تلاش برای تکمیل سپرموشکی امریکا جهت مقابله با سلاح هایپرسونیک روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2019
تلاش برای تکمیل سپرموشکی امریکا جهت مقابله با سلاح هایپرسونیک روسی

به عنوان مثال نیروی هوایی را در نظر بگیریم. طبق استراتژی دفاع ملی 2018 ایالات متحده، مهمترین شرط تعیین تعداد پرسنل نیروی نظامی ما، ضرورت دفع حمله به این یا آن متحد آمریكا است. فقط بمب افکن ها، جنگنده های نسل پنجم و سایر سیستم های جنگی هوابرد می توانند از تصرف تایوان توسط چین یا حمله روسیه به کشورهای بالتیک جلوگیری کنند.

با این حال آمریکا از زمان جنگ سرد 66٪ از بمب افکن های نیروی هوایی خود منهدم کرده و جنگنده های ما اکنون به اندازه نصف هواپیماهایی هستند که در سال 1991 ارتش عراق را شکست دادند یا سریعاً به چالش مشابه دیگری در مقیاس جهانی پاسخ دادند. 140 فروند هواپیمای B-1 ،B-2 و B-52 فعلی نیروی هوایی آمریکا - کوچکترین هواپیمای بمب افکن تاریخ کشورمان - می تواند روزانه حدود 30 مأموریت حمله ای را انجام دهد. در همان زمان و طی عملیات طوفان صحرا، بمب افکن های B-52  به طور متوسط ​​50 بار در روز به مأموریت ها اعزام می شدند.

عدم توانایی آمریکا در جلوگیری از حمله چین به تایوان یا تحکیم تسلط خود در دریای چین جنوبی می تواند منجر به تنزل مقام ایالات متحده تا قدرت نظامی درجه دو در غرب اقیانوس آرام شود. به همین ترتیب ، یک حمله موفقیت آمیز روسیه به بالتیک می تواند ناتو را که هدف دیزینه  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور است، نابود کند.

با کمال تعجب، پیش شرطهای شکست در استراتژی دفاع ملی 2018 نهاده شده است. یکی از اولویت های آن رساندن ارتش آمریكا به اندازه ای است كه بتواند مانع از تصرف سرزمین های مورد نظر چین یا روسیه شود. اما همچنین گفته می شود که چنین تهاجمی منجر به صلح خواهد شد. انبارهای نیروهای آمریکایی ، مهمات و دارایی های دیگر برای یک جنگ کوتاه مدت طراحی شده است. ولی اگر چین یا روسیه تصمیم به ادامه جنگ بگیرند چه می کنیم؟

 نیروی دریایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
استراتژی آمریکا در صورت جنگ با روسیه و چین فاش شد

در سال 1993 ، وزارت دفاع آمریكا به كنگره گفت كه برای جلوگیری از اینکه "یک مهاجم بالقوه در یک منطقه، از موقعیت استفاده نكند، در حالی كه ما از یورش دشمن در منطقه دیگری مشغولیم" ، ایالات متحده نیاز به چنان نیروهای نظامی دارد كه بتوانند دو جنگ در یک بار را انجام دهد. توسعه دهندگان استراتژی دفاع ملی 2018 این الزام را کنار گذاشتند. اما کمیسیون استراتژی دفاع ملی خاطرنشان کرد که منطق 1993 هنوز هم خردمندانه است. اکنون که بودجه های دفاعی چین و روسیه با هم جمع شده اند، آنها از بودجه وزارت دفاع ایالات متحده بیشتر است، شعار "کیفیت بالای کمیت" کارایی ندارد. آماده شدن فقط برای یک جنگ - و آن هم جنگ کوتاه مدت - بنیادی محکم برای پیروزی چین و روسیه را فراهم می کند. هر دوی این کشورها از کاهش تعداد نیروهای مسلح آمریکا بخوبی آگاه هستند و می دانند که ذخایر آن برای جبران خسارات در صورت درگیری با شدت بالا کافی نیست.

وزارت دفاع آمریکا باید تعداد نیروها و تعداد ابزارهایی را كه به فرماندهی آمریكا اجازه می دهد  به طور موثر و سریع حمله را متوقف كند، افزایش دهد. خطوط اول این لیست باید توسط بمب افکن های رادارگریز دوربرد، جنگنده های نسل پنجم، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های هدایت شونده با دقت بالا (از جمله موشک های ضد کشتی) اشغال شود.

وزارت دفاع در حال حاضر در استراتژی دفاع ملی تغییراتی وارد کرده و پیشنهادهای جدید بودجه را تهیه می کند  و این خبر خوبی است. اما پیش بینی افزایش ارتش ایالات متحده خیلی خوش بینانه نیست. کمیسیون استراتژی دفاع ملی معتقد است که برای آغاز رفع شکاف بودجه دفاع  به افزایش 3-5 درصدی بودجه نیاز است. در همین حال ، مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ، گفت که او با همان بودجه دفاعی سال گذشته خوب است ، در حالی که در واقع با در نظر داشت تورم  این یک کاهش است. همچنین چند تن از مقام های ارشد نظامی در طی سخنرانی های اخیر خود در کنگره   از حمایت از افزایش بودجه دفاع خودداری کردند.

اگر رهبری نظامی آمریکا نمی خواهد به دنبال افزایش بودجه باشد، کنگره آمریکا باید این کار را انجام دهد. گزینه دیگر برای کاهش بودجه دفاعی، تضعیف ارتش آمریکا و در نتیجه افزایش احتمال پیروزی چین یا روسیه بر آمریکا است.

سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا مارک گانزینگر مدیر برنامه مفاهیم و توانایی های نظامی آینده در موسسه مطالعات هوافضا میچل است. پیش از این، وی به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع  ایالات متحده خدمت می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала