گزارش و تحلیل

جمعیت سیستان و بلوچستان باید به سرعت ایمن شود

© Photo / IRNAجمعیت سیستان و بلوچستان باید به سرعت ایمن شود
جمعیت سیستان و بلوچستان باید به سرعت ایمن شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
ویروس کرونا کماکان در ایران جولان می دهد این در حالی است که در جنوب شرق این کشور در استان سیستان و بلوچستان ویروس کووید ۱۹ با نوعی جهش یافته به نام دلتا به عرصه بیماری‌زایی گام نهاده، استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق محروم ایران محسوب می شود که علاوه بر مشکلات به وجود آمده به تبع ویروس کرونا مشکلاتی نظیر کم آبی نیز در آن مشاهده می‌شود.

آقای دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران نیز از آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی برکت در ایرانشهر سیستان و بلوچستان برای گروه سنی بالای ۵۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آقای دکتر حسینعلی شهریاری نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس ایران گفت:

تمامی امکانات مورد نیاز برای درمان بیماران کووید۱۹ در سیستان و بلوچستان و زاهدان آماده شده است، متاسفانه یکی از مهمترین مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان داریم، مراجعه دیرهنگام بیماران کووید۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی است.

تا به حال حدود ۹ میلیون دوز واکسن خارجی وارد ایران شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
تا به حال حدود ۹ میلیون دوز واکسن خارجی وارد ایران شده است + جدول

 تیم واکنش سریع وزارت بهداشت، تجارب ارزشمندی از مقابله با بیماری در خوزستان و برخی از مناطق کشور را داشت و از هفته قبل که این تیم در زاهدان مستقر شده، تجارب خوبی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منتقل شده است.

وی در ادامه افزود:

 تعداد تست های روزانه در سیستان و بلوچستان به ۶ هزار تست می رسد.

خیلی از هم استانی های ما در سیستان و بلوچستان پس از تزریق واکسن ایرانی به مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین شخصیت جهان اسلام، منتظر تزریق واکسن با واکسن ایرانی کووایران برکت هستند.

ما با اولین پیک جدی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان روبرو بودیم، خطر انتقال بیماری از سوی سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان وجود دارد، بنابراین باید به سرعت، جمعیت این استان را ایمن کنیم چون ایمنی جمعیت کشور در کاهش مرگ و میر بیماران، کاملا اثرگذار است.

فضاسازی منفی در روزها و هفته های اخیر در مورد سیستان و بلوچستان ایجاد شده بود اما وزیر بهداشت هم به درستی اعلام کرد که در این استان، تخت های خالی بیمارستانی داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала