گزارش و تحلیل

بهشتی که به جهنم تبدیل می شود

© AP Photo / Gregory Bullبهشتی که به جهنم تبدیل می شود
بهشتی که به جهنم تبدیل می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
این نواحی جذاب ترین مناطق برای زندگی در جهان محسوب می شوند. اما به زودی همه چیز تغییر خواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه افتونبلادت چاپ سوئد  می نویسد: در حال حاضر کمبود آب در کالیفورنیا و کانادا تقریباً بر همه ساکنان تأثیر گذاشته است. دهه گذشته داغترین دهه در سیاره ما در کل تاریخ اندازه گیری ها شده است.

در سواحل غربی آمریکای شمالی ، به ویژه کانادا ، دائماً رکوردهای جدید گرما 45-50 درجه سانتیگراد  ثبت می شود. این روند یک جهانی است که حتی مناطق سردتر مانند قطب شمال و سیبری را تحت تأثیر قرار داده است. کارشناسان دلیل این امر را یک آنتی سیکلون مسدود کننده می دانند که با تغییر آب و هوا بیشتر شده است. مردم از گرما می میرند. این بحران با همه گیری در حال طغیان همزمان شده است.

روزنامه "نیو یورک تایمز" نوشت که این واقعیت نزدیک است از کنترل خارج شود. مدتهاست که در کالیفرنیا باران نمی بارد. به دلیل خشکسالی طولانی مدت ، کشاورزان شروع به استفاده بیش از حد از آب زیرزمینی برای آبیاری کردند و سطح آب به طرز نگران کننده ای پایین آمد. کشاورزان مجبور شدند مزارع خود را بدون بذر رها کنند. یکی از صاحبان مزرعه برنج گفت که اکنون به جای کشاورزی، آب خود را می فروشد. سود همان است. کشاورز دیگری گفت که همه درختان بادام خود را قطع کرده است زیرا آنها به آبیاری فراوان نیاز دارند. در سالهای آینده، او احتمالاً از کشت 30-40٪ از زمین خود دست می کشد. کالیفرنیا دو سوم میوه ها و آجیل های ایالات متحده و همچنین یک سوم سبزیجات را پرورش می دهد. اما بدون آب نمی توان آنها را کشت کرد.

این خشکسالی 60 میلیون نفر را در غرب ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده است. به اطلاع  مرکز آمریکایی نظارت خشکسالی ، تقریباً نیمی از این مناطق را می توان به شدت خشک دانست و دامنه آن دائماً رو به گسترش است.

گویی که این کافی نیست، آتش سوزی هایی نیز در جریان است. سال گذشته کالیفرنیا با آتش سوزی بیش از 4 میلیون جریب زمین رکورد زد. پیش بینی می شود امسال بدتر شود. در بعضی از مناطق پر جمعیت ، آتش سوزی ها در حال گسترش است. بسیاری احتمالاً عکس های وحشتناک سال 2018 را از شهر پارادایس ​​به یاد می آورند، جایی که آتش همه چیز را در مسیر خود بلعید. آتشسوزی جان 85 انسان را گرفت. به کسانی که مستقیماً در اثر آتش سوزی مردند ، باید چند هزار نفر را که به دلیل دودی که هنگام فرار از آتش بلعیدند ، مردند ، اضافه کرد.

در کانادا ، همه می ترسند که خاموش کردن آتش سوزی ناشی از گرما بسیار دشوار باشد.

 زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
نقش انسان در گرمایش زمین ثابت شد

برخی می گویند که گاهی اوقات پیش از این داغ بود. از جمله در کانادا. درست است. در کانادا ، بسیاری از رکوردهای دما در دهه 1930 ثبت شد. تفاوت در این است که اکنون دوره های گرما بیشتر است. این دقیقاً همان چیزی است که دانشمندان پیش بینی کرده و در مورد تأثیر انتشار دی اکسید کربن انسان زا بر آب و هوا هشدار داده اند. فرماندار ایالت واشنگتن جی اینسلی می گوید: "این آغاز یک وضعیت اضطراری مداوم است. ما باید با منشأ مشکل کنار بیاییم و آن تغییر اوضاع مربوط به آب و هوا است."

یک پارادوکس بوجود می آید. هرچه داغتر شود ، به همان اندازه مردم بیشتر مجبور به استفاده از کولر می شوند. آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضا برای آنها در 30 سال آینده از 1.6 میلیارد واحد فعلی به 5.6 میلیارد واحد برسد. و این امر، به نوبه خود ، میزان انتشارات مضر را افزایش می دهد ، زیرا ما با پردازش سوخت های فسیلی برق دریافت می کنیم.

ایالات غربی آمریکا و کانادا جذاب ترین مناطق برای زندگی در جهان محسوب می شوند. شهرهایی مانند سیاتل و ونکوور به طور مداوم در رتبه بندی کیفیت زندگی قرار دارند  و جنوب کالیفرنیا با آفتاب و گرمای خود یک افسانه است. اما این بهشت ​​بسیار تغییر می کند. این خطر وجود دارد که بزودی مردم شروع به ترک دسته جمعی کنند. تنها سوال این است که کجا - بالاخره همه جهان داغتر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала