گزارش و تحلیل

سندروم آمریکایی

© Photo / IRNAسندروم آمریکایی
سندروم آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
ضرب المثلی در ایران داریم که می گوید: "نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است".

اینکه امروزه آمریکایی ها چپ و راست کشورهای مختلف جهان را به بهانه های مختلف تحریم می کنند و جنگ و کشت و کشتار راه میاندازند به دلیل خوی خونخوار جاری در رگهایشان می باشد.

طبق گفته رئیس جمهوری اسبق آمریکا جیمی کارتر از زمان تاسیس این کشور تا به حال فقط 12 روز ارتش این کشور درگیر جنگ نبوده.

و اینکه هیچ جنگی را امروزه در جهان نمی توانید پیدا کنید که آمریکا یک طرف آن نباشد.

و اینکه پس از جنگ جهانی دوم حتی یک روز هم وجود نداشته که آمریکایی ها در جایی از جهان در حال قتل عام انسان های بی گناه نباشند.

همه و همه فقط به دلیل اقتضای طبیعت و خوی وحشیانه حکام آمریکا می باشد نه چیز دیگر.

گول ظاهر آراسته برخی از آنها را نخورید.

البته اگر با ظاهر آراسته ظاهر شوند.

پشت پرده حاکمان اصلی آمریکا خون آشامانی هستند که به جز برای ثروت اندوزی و احتکار قدرت و سیطره بر جهان و... به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند.

برخی وقت ها برخی از من سوال می کنند مگر آمریکایی ها جنایات اسرائیل را نمی بینند، چرا واکنش نشان نمی دهند، یعنی اینقدر بی وجدان هستند.

برخی دیگر سوال می کنند مگر آمریکا مدعی دفاع از حقوق بشر نیست، پس آنچه امروزه توسط متحد اصلی آن یعنی عربستان سعودی در یمن رخ می دهد چیست، چرا درباره قتل فجیع عدنان خاشقچی واکنشی مشاهده نکردیم، چرا درباره زندانی شدن هزاران انسان بی گناه و شکنجه آنها در زندان های آمریکا و متحدین این کشور در سرتاسر جهان هیچ واکنشی نمی بینیم.

سازمان ملل متحد به حمله آمریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
سازمان ملل متحد به حمله آمریکا واکنش نشان داد

تحریم های آمریکا بر علیه ایران که جناب آقای روحانی از آنها به عنوان تروریسم اقتصادی یاد می کند، و بنده تصور می کنم حتی تروریسم عبارتی ضعیف برای بیان رفتار آمریکایی ها است، حتی خرید غذا و دارو را بر ایرانیان منع کرده.

اتفاقی که حتی بدنام ترین شخصیت های تاریخ هم حاضر نبودند به نام خود ثبت کنند، اما مقامات آمریکایی آن را به نام خود ثبت کردند.

البته برای اینکه بتوانیم متوجه شویم که چرا آمریکایی ها اینجوری هستند باید به تاریخ آمریکا نگاه کنیم.

سرزمینی که ساکنین اصلی اش سرخ پوستان بودند و اروپایی ها به آنجا رفتند و با قتل عام ساکنین اصلی این سرزمین املاک و اموال آنها را سلب کردند و امروزه خود را مالک این سرزمین می دانند.

فراموش نکنید که زمانی سرزمین آمریکا تبعیدگاه همه خلافکاران و قاتلین و مجرمین اروپایی بود و طبیعت آنها بر اساس قتل و جرم و جنایت و خلافکاری بوده و هست.

خوب امروزه هم فرزندان آنها در حال حکومت بر سرزمین آمریکا هستند و طبیعی است که خون اجداد آنها در رگهایشان در جریان باشد.

اینکه اروپایی ها بیایند و سرزمین فلسطین را تصرف کنند و بعد ساکنین اصلی را قتل عام و اخراج کنند و بعد برای غصب کنندگان این سرزمین دست بزنند نباید برای ما عجیب باشد، چرا که قبل تر همین رفتار را از طرف آنها در جاهای دیگر از آمریکا گرفته تا آفریقا و استرالیا و ... شاهد بودیم.

اینکه وجدان آنها برای قتل عام انسان های بی گناه در سرتاسر کره زمین متاثر نشود هم چیز عجیبی نیست چون در اصل آنها وجدان ندارند که بخواهد متاثر شود و برایشان مهم نیست که مثلا چندصد نفر در افغانستان یا یمن یا عراق یا سوریه یا لبنان یا فلسطین یا ... با تسلیحات آنها کشته شوند یا اینکه به دلیل منع فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران جان صد ها هزار انسان به خطر بیافتد و زجر بکشند و یا حتی هزاران نفر جانشان را از دست بدهند.

اصلا ظاهرا اگر اینها چنین کارهایی را انجام ندهند از نظر روحی روانی مشکل پیدا می کنند و اگر روزی نباشد که جان هزاران انسان بی گناه ریخته نشود خوی خون آشام آنها آرام نمی گیرد.

می توان گفت اصل ماجرای خصومت آنها با ایران هم بر اساس همین سندروم روانی است که آنها دارند.

چه در دوران بایدن چه در دوران ترامپ چه اوباما چه قبل تر از آنها مشاهده می کنیم که اینها از اینکه انسان های بی گناه در ایران زجر بکشند لذت می برند.

آیا فراموش کرده اید که چه کسانی تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک را در اختیار عراق قرار دادند.

یا چه کسی هواپیمای مسافربری ایران را هدف قرار داد و بعد نشان لیاقت هم دریافت کرد.

به هر حال مشخص است هر چه قدر هم ایرانی ها به موفقیت های بیشتری دست یابند این سندروم در میان مقامات آمریکایی تحریک می شود و نمی گذارد آنها شب خواب راحت داشته باشند.

شرایط به جایی رسیده که این سندروم روحی روانی که مقامات آمریکایی را دچار مشکل کرده مانند خوره به جان آنها افتاده و نمی دانند چه کار کنند.

دفاع آمریکا از حمله به شبه نظامیان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
دفاع آمریکا از حمله به شبه نظامیان ایران

با اینکه آنها بیش از چهل سال است انواع واقسام تحریم های کذایی را بر علیه ملت ایران تحمیل کرده اند ولی ایرانی ها هر روز با نو آوری جدید تر نشان می دهند که عدو شود سبب خیر و با موفقیت های خودشان بر سیم تار سندروم تحریک پذیر آمریکایی ها می زنند.

آمریکایی ها تلاش کردند که ایرانی ها نتوانند برتری نظامی در منطقه داشته باشند بر عکس ایرانی ها تسلیحاتی را ساختند که این برتری را با آن به دست آوردند و موازنه مد نظر آمریکا و اسرائیل در منطقه را به هم زدند.

هر چه قدر آمریکایی ها و اسرائیلی ها و متحدینشان تلاش کردند تا نفوذ ایران در منطقه را تضعیف کنند و حتی برخی عوامل خود را داخل ایران کاشتند تا از داخل حمایت از جبهه مقاومت را تضعیف کنند، بر عکس نفوذ ایران روز به روز افزایش یافت و قدرت متحدین ایران در منطقه بیشتر شد.

در حالی که آمریکایی ها به بهانه های مختلف جلوی صادرات واکسن کرونا به ایران را گرفته بودند و طبیعتا هدفشان این بود که ویروس کرونا به جان ایرانی ها بیافتد و منجر به کشتار مردم ایران گردد، ایرانی ها به شگرد های مختلف در مقابل این ویروس مقاومت کردند و امروزه خود چندین نسخه واکسن کرونا تولید کرده اند.

برخی شاید به یاد نداشته باشند که همین یکسال پیش آمریکای ها و اروپایی ها برای خرید یک ماسک، یک ماده ضد عفونی کننده و... چه کارهای که نمی کردند و فروشگاه ها در آمریکا و اروپا چه وضعیتی پیدا کرد و غارت شد اما علیرغم همه تحریم های تحمیل شده بر علیه ایران مردم ایران هیچ کمبودی نه از لحاظ ماسک و نه از لحاظ مواد شوینده و چه از لحاظ کالای مورد نیاز در فروشگاه های پیدا نکردند.

امروزه برخی در مورد وارونه شدن هوا صحبت می کنند اما کمتر کسی از دلیل آن صحبت می کند، اتفاقی که در خود آمریکا موجب کشته شدن و مصدوم شدن تعداد زیادی آدم شده.

آیا فراموش کرده اید که یکی از اصلی ترین دلایل همین شرایط خروج آمریکا از پیمان های آب و هوا و خودداری از اجرای تعهدات بین المللی اش بوده.

اگر این اقدام که ترامپ انجام داد ولی سیاست کلی سیاستمداران و لابی های قدرت پشت پرده آمریکا بود، جنایت بر علیه بشریت به حساب نمی آید پس چه به حساب می آید.

علیرغم همه معاهداتی که آمریکایی ها برای کاهش تولید تسلیحات کشتار جمعی امضا کرده اند اما تنها کشوری که در تاریخ بشریت رسما از تسلیحات هسته ای بر علیه انسان های بی گناه و بی دفاع استفاده کرده آمریکایی ها بوده و هستند و امروزه زرادخانه های آمریکا بیشترین تسلیحات کشتار جمعی جهان را در خود جای داده، تسلیحاتی که به قول خود آمریکایی ها می تواند کل کره زمین را چندین بار نابود کند.

نباید تصور کنیم که سندروم دشمنی حاکمان آمریکا با بشریت پایان پذیر است، اقتضای طبیعتشان این است، فقط شاید دیگر کشورها باید از ایرانی ها الگو بگیرند تا با هر سختی ای که شده خودشان به خودشان متکی باشند و در نهایت آمریکا و حکام آن را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала