گزارش و تحلیل

روسیه روبروی ناتو

© AFP 2023 / Paul J. Richardsروسیه روبروی ناتو
روسیه روبروی ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
اکنون رسانه های انگلیس با نگرانی از آزمایش های مخفی موشک جدید روسی و تمرینات نیروهای روسیه در دریای مدیترانه خبر می دهند.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه سان انگلیس می نویسد: به گفته خبرگزاری TASS روسیه که به یک منبع ناشناس در کرملین اشاره کرد، آزمایشات بسیار محرمانه یک موشک بالستیک جدید در اواسط ماه ژوئن در پایگاه فضایی پلستسک انجام شده است. در این گزارش آمده است که انستیتوی مهندسی حرارتی مسکو (MIT) یک موشک قاره پیما و چاه پایه و قابل حمل Kedr   را ایجاد کرده است. سیستم های قابل حمل توسط کامیون برای شناسایی ، ردیابی ، هدف گیری و تخریب سخت تر هستند. این انستیتو که بخشی از شرکت دولتی Roscosmos است، قبلاً  موشک هایTopol ،Topol-M ،Yars و Bulava را توسعه داده است. سیستم Kedr که برای جایگزینی Yars در نظر گرفته شده است، گام بعدی در مدرن سازی زرادخانه موشکی روسیه است.

جنگنده سوپرگراچ حتی با سوخت الکل هم می تواند پرواز کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
جنگنده "سوپرگراچ" حتی با سوخت الکل هم می تواند پرواز کند

این اعلامیه در حالی مطرح شد که گسترش وخامت اوضاع در دریای سیاه صورت گرفت. مسکو قول داده است در صورت نزدیک شدن کشتی های جنگی انگلیس به کریمه آنها را غرق کند. همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، جنگنده ها و بمب افکن های روسی پروازهای آموزشی رزمی را در شرق مدیترانه انجام دادند. در حین تمرینات، میگ -31K  موشک های مافوق صوت "کینژال" (یکی از جدیدترین سیستم های تسلیحاتی پوتین) حمل می کرد. به گفته مسکو، این موشک ها قادر به هدف قرار دادن در فاصله بیش از 2 هزار کیلومتر هستند و هیچ مشابهی در غرب ندارند. خدمه پرواز شلیک الکترونیکی موشک را به سمت دشمن فرضی انجام دادند. پوتین همچنین بمب افکن های دوربرد Tu-22M3 را بکار برد.

وحشت انگلیس از تسلیحات روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
وحشت انگلیس از تسلیحات روسی

از گزارش های رسانه های دولتی روسیه کاملاً مشخص بود که زمان این تمرین همزمان با استقرار یک نیروی حمله نظامی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس بود. کانال تلویزیونی Zvezda وزارت دفاع روسیه گزارش داد: "در حال حاضر ، یک گروه ضربتی به فرماندهی ناو هواپیمابر "ملکه الیزابت" در مدیترانه است. در این رابطه، یکی از اهداف رزمایش (روسی) مشاهده اقدامات گروه ناو هواپیمابر انگلیس است. رزمناو موشکی Moskva ، ناوچه های موشکی Admiral Essen و Admiral Makarov و زیردریایی های دیزلی-الکتریکی Stary Oskol و Rostov on-Don نیز در این تمرینات شرکت کردند. در بیانیه مسکو آمده است: "خدمه کشتی های جنگی دفع سلاح های حمله هوایی دشمن و تامین پدافند هوایی دریایی را تمرین کردند. پوتین همچنین گفت که به زودی سامانه های مختلف موشکی از جمله موشک بالستیک قاره پیمای Sarmat، موشک مافوق صوت زیرکون و سامانه پدافند هوایی S-500 به تسلیح می رسند.

این دوشنبه، ایالات متحده تمرینات Sea Breeze -2021 را با بیش از 30 کشور در دریای سیاه و جنوب اوکراین آغاز کرد. این تمرینات دو هفته به طول می انجامد و حدود 5 هزار نیروی ناتو و متحدان آن و همچنین 30 کشتی و 40 هواپیما در آن شرکت می کنند. رزمناو  USS Ross و تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز در مانورها شرکت خواهند کرد. تمرینات نظامی علی رغم هشدارهای مکرر روسیه برای لغو آن ، همچنان ادامه دارد. مسکو معتقد است که این رزمایش تهدیدی برای امنیت ملی فدراسیون روسیه است. هفته گذشته نظامیان روسیه اعلام کردند که برای جلوگیری از حرکت "دیفندر" کشتی نظامی انگلیس در آبهای ساحلی کریمه آنها شلیک هشدار دهنده و پرتاب بمب در مسیر آن انجام دادند. کرملین آن ناوشکن را به "تحریک عمدی" متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала