گزارش و تحلیل

آمریکا با اعمال عوارض اضافی به ارمنستان ضربه زد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا با اعمال عوارض اضافی به ارمنستان ضربه زد
آمریکا با اعمال عوارض اضافی به ارمنستان ضربه زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
دولت جو بایدن تعرفه های گمرکی جدیدی را برای صادرات ارمنستان به ایالات متحده وضع کرده است.

اسپوتنیک به نقل از Eurasianet.org  آمریکا می نویسد: ماه گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده تصمیم گیری اولیه ای را صادر کرد که بر اساس آن فویل آلومینیوم ارمنستان در ایالات متحده "با قیمتی کمتر از قیمت عادلانه" فروخته می شود، یعنی با قیمت "دامپینگ". تصمیم نهایی در پاییز اتخاذ خواهد شد و تا آن زمان ، صادرکنندگان فویل ارمنستان باید سپرده نقدی معادل 188،84 درصد ارزش محصول را به گمرک آمریکا بپردازند.

حزب پاشینیان پیشتاز انتخابات پارلمان ارمنستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ارمنستان منتشر شد

طبق داده های سازمان ملل ، فویل آلومینیوم تقریبا نیمی از صادرات ارمنستان به ایالات متحده را تشکیل می دهد. در سال 2020 فویلی بالغ بر 33 میلیون دلار تحویل داده شد. این فویل در کارخانه ای در ایروان معروف به ارمِنال تولید می شود که متعلق به غول آلومینیوم روسی "روسال"  Rusal است.

تصمیم وزارت بازرگانی ایالات متحده در پاسخ به شکایتی که در سپتامبر سال گذشته در این سازمان ثبت شد، اتخاذ گردید. در این شکایت ، انجمن آلومینیوم آمریکا اعلام کرد که پس از وضع اقدامات ضد دامپینگ علیه چین در سال 2018 توسط واشنگتن ، ارمنستان ، برزیل ، عمان ، روسیه و ترکیه به سرعت با آلومینیوم خود وارد بازار آمریکا شده و آن را با تعرفه های زیر قیمت عادلانه بازار می فروشند. انجمن آلومینیوم در آن زمان گفت: "بین سالهای 2017 و 2019 ، واردات از پنج کشور یاد شده 110 درصد افزایش یافته و به بیش از 210 میلیون پوند رسیده است.

كمیسیون تجارت بین المللی آمریكا خاطرنشان كرد كه ارمنستان با بالاترین عوارض از پنج کشور فوق الذكر - 188.84 درصد مواجه است. اما سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده به  Eurasianet.org گفت: "اگر نرخ نهایی متفاوت باشد یا تصمیمی مبنی بر عدم وضع عوارض به طور کلی گرفته شود، سپرده های نقدی بازپرداخت می شوند یا مطابق موقعیت مورد تغییر قرار داده شود."

کمیته ملی ارمنی آمریكا، یك سازمان برجسته لابی واشنگتن ، در بیانیه مطبوعاتی 10 ژوئن از "پیشنهاد غیر سازنده" انتقاد كرد و به جای آن رویكرد ظریف تری برای تجارت دوجانبه پیشنهاد نمود. در گزارش این کمیته گفته شده: "ارمنال مالیات دهنده بزرگی است و  کمک قابل توجهی به بودجه ارمنستان می دهد و برای بیش از 700 کارگر ماهر در منطقه عربگیر و به صورت غیرمستقیم مایحتاج زندگی هزاران خانواده در سراسر ارمنستان را تامین می کند.

وضع عوارض در حال حاضر برای ارمنستان بسیار نامناسب است. بر اساس داده های دولت ، تولید به دلیل همه گیری کرونا در سال گذشته 7.4 درصد کاهش یافته است  و صندوق بین المللی پول معتقد است ، با توجه به بحران سیاسی مداوم و درگیری های حل نشده در مرز شرقی ، بهبود اقتصادی کند و دردناک خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала