گزارش و تحلیل

قاسم نبودی ببینی یارت پیروز گشته

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader قاسم نبودی ببینی یارت پیروز گشته
قاسم نبودی ببینی یارت پیروز گشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
بسیاری از من سوال می کنند، چه اصراری است که مقامات ایرانی مردم را تشویق به مشارکت حد اکثری در انتخابات می کنند؟

برخی رسانه های خارجی هم سوال می کنند مگر اگر حد نصاب رای دهندگان پایین باشد انتخابات ملغی می شود؟

روحانی به دیدار ابراهیم رئیسی رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
روحانی به دیدار ابراهیم رئیسی رفت + عکس

و...

مگر در دیگر کشورهای سرتاپا مدعی دموکراسی همه مردم پای صندوق های رای می روند، در بسیاری از آنها حدود 30 درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند.

در پاسخ هم می گویم خیر در صورتی که آمار رای دهندگان پایین بیاید بر اساس قانون اساسی هیچ تاثیری روی نتیجه انتخابات ندارد و ایرانیها مختار هستند که در رای دهی شرکت کنند یا شرکت نکنند و برعکس برخی کشورها هیچ کس در ایران نمی تواند حق رای را از یک شهروند ایرانی سلب کند.

اما....

بر عکس بسیاری از کشورها ساختار عمومی نظام جمهوری اسلامی انعطاف پذیر است و روی یک سری ایده ها و تفکرها بسته نیست و این ساختار سیاسی با خواست و اراده مردم شکل می گیرد.

برای اینکه مساله را مقداری روشن تر کنم شاید بد نباشد یادآوری کنم در ابتدای انقلاب ایدئولوژی فکری چپ ومصطلحا سوسیالیستی بر ساختار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ایران حاکم بود اما وقتی مرحوم هاشمی رفسنجانی به قدرت رسید به یک باره ساختار سیاسی اقتصادی کشور به سمت و سوی بازار آزاد و سرمایه داری رفت وآقای خاتمی که به قدرت رسیدن علیرغم اینکه طرفداران وی عموما همان چپ های اول انقلاب بودند اما به سمت ساختار سیاسی لیبرال رفتند ولی با آمدن آقای احمدی نژاد ساختار سیاسی و اقتصادی کشور به سمت و سوی ساختاری معروف به ساختار پوپولیستی یا مصطلحا عوام گرایانه سوق پیدا کرد، که البته بنده ترجیح می دهم این نوع سیاست اقتصادی را سیاست رابین هودی معرفی کنم، پس از انتخاب آقای روحانی هم سیاست ایران به سمت و سوی سیاست تعاملی و میانه روی پیش رفت.

حال البته تا لحظه نگارش این مقاله رسما نام کاندیدای منتخب در انتخابات اخیر معلوم نیست اما همه آمار و ارقام و مشاهدات میدانی نشان می دهد که احتمالا جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیش ازحدود 70% آرا به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران انتخاب شده باشند.

خبرنگاران خارجی هم از شکوه انتخابات ایران انگشت به دهان بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
گزارش و تحلیل
خبرنگاران خارجی هم از شکوه انتخابات ایران انگشت به دهان بودند

حدود ساعت یک بامداد بود و هنوز رای گیری پای صندوق های رای ادامه داشت، خبرنگار شبکه تلوزیونی المیادین با خانمی که در صف بود مصاحبه ای انجام داد و از آن خانم پرسید که چرا این وقت برای رای دادن پای صندوق رفته اند.

این خانم در پاسخ گفت من و دوستانم زمانی را برای رای دادن انتخاب کردیم که دقیقا همان زمان ترور شهید سلیمانی باشد تا بگوییم همانوقت که شهید سلیمانی در این ساعت برای عزت و اقتدار ملی ایران بیدار بود ما هم بیدار هستیم.

پاسخ بسیار معنی داری بود.

اگر به تبلیغات انتخاباتی نگاه کنید مشاهده می کنیم کاندیدایی که ستادهایش تصاویر ایشان با شهید سپهبد قاسم سلیمانی را همه جا دست به دست می کردند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود.

این در حالی بود که در جبهه مقابل به صورت غیر رسمی موضعی مخالف با خط و مشی شهید سلیمانی گرفته شده بود.

خط و مشی حاج قاسم پشت میز نشستن نبود بلکه به میدان رفتن بود.

خط و مشی شهید سلیمانی مدارا با متملقین و یا چاپلوسان و یا سوء استفاده کنندگان از بیت المال و یا منسوبین به رجال نبود.

خط و مشی سردار سلیمانی مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم به هر قیمتی شده بود.

خط و مشی سلیمانی مقابله با مستکبر و حمایت از مستضعف بود.

خط و مشی سلیمانی شهادت برای اعتلای عزت ملی ایران اسلامی بود.

خط و مشی حاج قاسم دفاع از ناموس و مرز و بوم کشور بود.

امروز هم مردم ایران پای صندوق های رای آمدند و به این خط و مشی رای دادند.

آقای رئیسی به همه وعده داده که برای مبارزه با فساد به دولت می آیند و مردم ایران هم یک صدا به او گفتند ما پشت تو هستیم.

مردم ایران پای صندوق های رای آمدند تا بگویند علیرغم اینکه حاج قاسم شهید شده اما کاملا پای صندوق های رای در ایران حی و حاضر بود.

مردم ایران پای صندوق های رای آمدند تا مشتی محکم به دهان دشمنان ایران زمین بزنند و به آنها بگویند ما مسیر آینده خود را انتخاب می کنیم نه شما.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала