گزارش و تحلیل

وال استریت ژورنال: بایدن آمریکا را به پوتین و شی جین پینگ مفت می دهد

© Fotolia / marrakeshhوال استریت ژورنال: بایدن آمریکا را به پوتین و شی جین پینگ مفت می دهد
وال استریت ژورنال: بایدن آمریکا را به پوتین و شی جین پینگ مفت می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
برای خوانندگان WSJ واقعیت وحشتناکی آشکار شد: چین، روسیه و ایران حتما از امتناع آمریکا از هیدروکربن ها استفاده خواهند کرد.

اسپوتنیک، وال استریت ژورنال در سرمقاله خود نوشت: ایالات متحده آمادگی دارد یکی از بدترین زخم های تاریخ را به خود وارد کند. این امر هفته گذشته هنگامی که رئیس جمهور بایدن اجاره نامه میدان های نفتی در پناهگاه ملی حیات وحش شمالگان در آلاسکا را به حالت تعلیق درآورد کاملاً واضح شد، این در حالی بود که روسیه و اوپک افزایش تولید را اعلام کردند.

WSJ خاطرنشان کرد: هر کاری که ایالات متحده انجام دهد، تقاضای جهانی نفت و گاز باز هم برای دهه ها به رشد خود ادامه خواهد داد. در همین حال، روسیه، چین و ایران مطمئناً از امتناع ایالات متحده از سوخت های فسیلی استفاده خواهند کرد.

تا همین اواخر اوپک بیشتر نفت را به ایالات متحده تحویل می داد. اما استخراج نفت و گاز شیل توسط شرکت های آمریکایی از داکوتای شمالی گرفته تا تگزاس موقعیت برتر اوپک را از بین برد. تا سال 2019 ، ایالات متحده تقریباً دو و نیم برابر بیشتر از سال 2008 نفت تولید می کرد. اوپک و روسیه برای افزایش قیمت ها مجبور بودند تولید خود را محدود کنند.

دو هفته پیش ، در جریان جنگ زیست محیطی ، صندوق سرمایه گذاری"موتور شماره یک"  با همکاری مدیران دارایی اصلی سه عضو هیئت مدیره اکسون موبیل را کنار زد. سهامداران همچنین تقاضا کردند که شرکت شورون میزان انتشار کربن را در مرحله تصفیه کاهش دهد. در اصل ، این یک دستور برای ترک بخش نفت و گاز است.

بانک های بزرگ ایالات متحده محدودیت هایی را برای شرکت های زغال سنگ اعمال کرده و از تأمین بودجه پروژه های نفتی در پناهگاه ملی حیات وحش شمالگان در آلاسکا که در سال 2017 ، هنگامی که حزب جمهوری خواه اصلاح مالیات را انجام داد ، اجازه توسعه یافت ، خودداری کردند. دولت بایدن حالا هم تلاش می کند قطب شمال را از پیشرفت و توسعه با وضع مقررات دقیق تر برای انتشار گازهای گلخانه ای و اقدامات محافظت از گونه های در حال  انقراض جدا سازد.

افزایش بهای نفت پس از اعلام کاهش منابع در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
افزایش بهای نفت پس از اعلام کاهش منابع در آمریکا

مخالفان چپگرای کربن می گویند ایالات متحده برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین باید به استفاده از سوخت های فسیلی پایان دهد. اما این کار به سادگی امکان پذیر نیست: پیش بینی می شود جمعیت جهان تا سال 2050 دو میلیارد نفر افزایش یابد. اجرای پیمان پاریس نیاز به یک سازماندهی مجدد عظیم اقتصاد جهانی دارد و میلیاردها نفر فقیر به وجود می آورد. در گزارش اخیر آژانس انرژی بین المللی گفته شده که وسایل نقلیه الکتریکی 60٪ از کل فروش را تا سال 2030 تشکیل می دهند. و راج كومار سینگ ، وزیر انرژی های تجدید پذیر و جدید هند ، در مارس سال جاری گفت: "در کشور ما 800 میلیون نفر زندگی می كنند كه برق ندارند. به آنها نمی توان گفت که باید به میزان صفر انتشار کربن برسند."

در نتیجه ، اگر هیچ پیشرفت تکنولوژیکی وجود نداشته باشد، تقاضا برای سوخت های فسیلی همچنان در حال رشد خواهد بود و روسیه و چین از خلع سلاح انرژتیک آمریکا استفاده خواهند کرد. غول نفتی روسنفت روسیه هشدار داد که تغییر سیاست ها در شرکت های آمریکایی و اروپایی منجر به افزایش قیمت ها و کمبودها خواهد شد. و معاون رئیس روسنفت ، دیدیه کازیمیرو گفت: "کسی باید در این امر مداخله کند." 

در ماه نوامبر، روسنفت از راه اندازی یک پروژه نفت و گاز 170 میلیارد دلاری در شمال روسیه خبر داد ، که به گفته آنها ، می تواند به مدت یک سال نفت جهان را تأمین کند. این شرکت می گوید تا سال 2030 بیشترین حجم گاز مایع جهان را تولید خواهد کرد. روسیه همچنین خط لوله های هزارکیلومتری نفت و گاز را برای تأمین هیدروکربن به اروپا و آسیا می سازد.

ولادیمیر پوتین خوشحال می شود: ساخت Nord Stream 2 در حال اتمام است. و بایدن از تحریم شرکتهای درگیر در این پروژه خودداری کرد. اما او از ناراحتی کانادا دریغ نکرد و خط لوله Keystone XL را دفن نمود. و او در باره ساکنان آلاسکا نیز فکر نکرد و توسعه مناطق نفتخیز را در آنجا بست. بایدن با ایجاد موانع در برابر توسعه انرژی در آمریکای شمالی ، بدون عکس العمل شاهد آن است که روسیه از منابع طبیعی خود برای دستیابی به مزایای استراتژیک استفاده می کند.

اتفاقاً همه اینها در مورد زغال سنگ نیز صدق می کند. طبق اعلام سازمان غیر دولتی Global Energy Monitor ، شرکت های زغال سنگ در استرالیا ، هند ، روسیه و آفریقای جنوبی قصد دارند تولید جهانی زغال سنگ را 30 درصد افزایش دهند. روسیه بیش از 10 میلیارد دلار صرف نوسازی شبکه ریلی خود برای تقویت صادرات زغال سنگ خواهد کرد. در حال حاضر چین در حال ساخت 112 معدن ذغال سنگ است. پکن همچنین استخراج شیل را انجام می دهد.

ترامپ: بایدن به روسیه اجازه داد خط لوله نورد استریم 2 را تکمیل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
ترامپ: بایدن به روسیه اجازه داد خط لوله نورد استریم 2 را تکمیل کند

برای نجات آب و هوا ، مترقیان می خواهند آمریکا را از یکی از برتری های اصلی اقتصادی آن محروم کنند. دور شدن ایالات متحده از سوخت های فسیلی جلوی انتشار کربن را نمی گیرد - آنها در جای دیگری ظاهر می شوند. همچنین مشاغل ، رشد اقتصادی و نفوذ ژئوپلیتیکی در جاهای دیگر وجود خواهد داشت.

کامنت کاربران  

استیون چِن:

هزینه نفت شیل آمریکا زیاد است، زیرا هیچ ذخیره آسان و در دسترس اقتصادی برای ما باقی نمانده است.

بدون نام:

استفاده از سوخت های فسیلی برای پرکردن خودروها - اتلاف است. مواد معدنی باید برای استفاده در صنایع مهمتر مانند پتروشیمی حفظ شود.

بدون نام:

ما باید ساخت ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را تسریع کنیم و انتشار کاربن را کاهش دهیم و از نفت با سود بیشتری استفاده کنیم.

چشم انداز سوخت های فسیلی ناچیز است.

 

گریگ فیگل

به این فکر کنید: چیزی به نام "بایدن" کمتر از شش ماه است که روی کاراست. اما خسارتی که او وارد کرد باورنکردنی بود. اما همه چیز تازه آغاز شده است.

 

آر بیرن

بازهم ساخت و پاخت با روسیه؟ دوباره عروسک روسی؟ و فکرتان باشد ، ما الان در مورد ترامپ صحبت نمی کنیم.

 

جان اِل

چرا دموکرات ها و چپ ها به معنای واقعی کلمه در همه چیز اشتباه می کنند؟ آنها هیچ چیزی ندارند که حتی به طور تقریبی نشانه عقل و منطق باشد.

 

جودی نویویرث 

قرنطینه کوید اثر ملموسی بر آب و هوا نداشت. این امر ثابت می کند که ما نمی توانیم به نتایجی برسیم که سبزها آرزوی آن را دارند. شاید کل مردم جهان به خاطر نجات کره زمین خود را هاراگیری کنند. پاسخ منطقی این خواهد بود: "بچه ها ، شما اول  هستید، بعد من."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала