گزارش و تحلیل

ارزان و موثر؛ ابر سلاح جدید روسیه

© Photo / Vitaly V. Kuzmin ارزان و موثر؛ ابر سلاح جدید روسیه
 ارزان و موثر؛ ابر سلاح جدید روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
اکنون بحث های زیادی در مورد موشک های هایپرسونیک جریان دارد، اما مسکو همچنین در حال کار بر روی مهمات با صرفه تر و ساده تر است.

اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست آمریکا می نویسد: این بمب هوایی - گلایدر"دریل" است.

چهارشنبه گذشته، در کنگره اتحادیه ماشین سازان روسیه، مدیر کل هلدینگ Tekhnodinamika که بخشی از شرکت دولتی Rostec - روستخ است، ایگور ناسِنکوف، گفت: "من معتقدم که آزمایش های PBC-500U Drel را در سال آینده به پایان می رسانیم  و سپس، در اصل، از سال 2023 ما می توانیم تولید انبوه را آغاز کنیم."

بمب گلایدر هواییی "دریل PBK-500U " " از سال 2016 در حال برنامه ریزی در واحد علمی و تولیدی "بازالت" بود که بخشی از کنسرن "Techmash" است. "دریل" برای از بین بردن تانک ها ، رادارهای زمینی ، پست های فرماندهی و حتی نیروگاه های سامانه  های موشکی ضدهوایی طراحی شده است. این بمب با استفاده از سیستم اینرسی و GLONASS (سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی) به سمت هدف نشانه گیری می شود. "دریل" - یک بمب گلایدر خوشه ای کم مرئی است. وزن آن بیش از 500 کیلوگرم  و برد آن از 30 تا 50 کیلومتر است.

در نسخه امروز "دریل" 15 عنصر جنگنده ضد تانک SPBE-K با نشانه گیری خود کار وجود دارد که وزن هر یک از آنها حدود 15 کیلوگرم است. بنابراین ، آنها کمتر از حد 20 کیلوگرم تعیین شده توسط کنوانسیون 2008 در مورد مهمات خوشه ای هستند.

این بمب مجهز به سیستم شناسایی "دوست یا دشمن"  و وسایل جنگ الکترونیکی است که باعث می شود در برابر تداخل و شناسایی توسط رادارهای دشمن آسیب ناپذیر باشد. توسعه دهندگان همچنین در فکر نصب یک موتور جت ضربان دار بر روی "دریل" هستند که باعث افزایش برد آن خواهد شد.

برد این بمب نسبت به سلاح های قدرتمند و گران قیمت کمتر است اما می تواند برای از بین بردن دشمن در حال حرکت ایده آل باشد. توسعه دهندگان هیچ چیز اضافی را برنامه ریزی نکردند. آنها گفتند: "نابود كردن یک جیپ 15 هزار دلاری با موشك هوا به زمین 500 هزار دلاری امری پوچ است." دریل PBK-500U "سلاحی با صرفه است كه می تواند در درگیری های با شدت كم مورد استفاده قرار گیرد.

این بمب را می توان با انواع هواپیماهای میان برد روسی از جمله بمب افکن Tu-22M و Su-24 حمل کرد. همچنین گزارش شده است که این بمب با Su-57 سازگار است.

بمب "دریل" در نمایشگاه ارتش روسیه Army 2017 به نمایش گذاشته شد و انتظار می رود اولین بمب ها تا پایان سال 2018 وارد ارتش شوند. با این حال ، تولید انبوه PBK-500U هنوز آغاز نشده است. این تأخیرها ممکن است به این دلیل باشد که تولید کنندگان می خواستند بمب را قبل از آغاز تولید در سوریه آزمایش کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала