گزارش و تحلیل

ویروس کرونا؛ راز آن به زودی فاش می شود

© REUTERS / Andreas Gebertویروس کرونا؛ راز آن به زودی فاش می شود
ویروس کرونا؛ راز آن به زودی فاش می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
مگر ویروس کرونا محصول تحقیقات مشترک چین و آمریکا نیست؟

اسپوتنیک به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط می نویسد: 16 ماه پس از شیوع بیماری همه گیر، ما دوباره در تلاش هستیم به این سوال پاسخ دهیم: ویروس کرونا - منشا آن چیست، طبیعی یا مصنوعی؟ اخیراً اطلاعاتی ظاهر شده است که احتمال ایجاد چنین ویروسی در آزمایشگاه ها را نشان می دهد. به عنوان مثال ، ما در مورد مراکز تحقیقاتی آمریکا مانند PPF - بنیاد چشم انداز سیاست صحبت می کنیم. تعدادی از نشریات رسانه ای انگلیس و آمریکا می نویسند که ویروس کرونا ممکن است ترکیبی از ویروس خفاش و عفونت ایدز انسان  -  AIDS باشد و محصول تحقیقات مشترک چین و آمریکا است که از سال 2014 توسط واشنگتن تأمین مالی شده است.

امروزه، تعداد هر چه بیشتر شواهد علمی در مورد منشأ غیر طبیعی کووید-19 ظاهر می شود. موفقیت اخیر فولکر تیل ویروس شناس سوئیسی از دانشگاه برن در ساخت کپی DNA ویروس کرونا در آزمایشگاه های با امنیت بالا ، فرضیه نشت ویروس  از آزمایشگاه ووهان را در ذهن ما ایجاد می کند. به نوشته مجله علمی بین المللی Nature ، متخصصان ویروس شناسی و باکتری شناسی دامپزشکی توانستند کپی قطعات DNA ویروس کرونا را ایجاد کرده و نحوه ورود ویروس به سلولهای بدن را مشاهده کنند. در حال حاضر چند دانشگاه در سراسر جهان فرضیه ای را در باره ایجاد ویروس در آزمایشگاه مطرح کرده اند. آیا ما با سلاح های بیولوژیکی ساخته شده از طریق دستکاری ژنتیکی سر و کار داریم؟

رسانه: در آمریکا خبر از وجود شواهدی مبنی بر منشا مصنوعی کووید-19 داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
رسانه: در آمریکا خبر از وجود شواهدی مبنی بر منشا مصنوعی کووید-19 داده شد

چهارشنبه گذشته ، جوزف بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، به جامعه اطلاعاتی آمریكا (كه مطلب سر 16 سرویس اطلاعاتی آمریكا است و از بخشهای مخفی که صحبت نمی كنیم) دستور داد كه در طول  90 روز همه چیز در مورد منشا ویروس كرونا را بر ملا و مشخص كند.

بایدن دلیل این کار را داشت. وال استریت ژورنال  به نقل از داده های اطلاعاتی ، در نوامبر 2019 ، قبل از اینکه پکن شیوع بیماری و اولین مورد عفونت را اعلام کند، نوشت که سه کارمند آزمایشگاه ووهان برای کمک پزشکی به بیمارستان مراجعه کردند. علاوه بر این ، چین از شرکت در تحقیق در مورد منشا covid-19 که توسط سازمان بهداشت جهانی برپا شده بود خودداری کرده است.

آنچه در مورد دکتر آنتونی فاوسی اپیدمیولوژیست اصلی ایالات متحده که در طول یک و نیم سال گذشته در سراسر جهان شناخته شد باید گفت،  وی در ابتدای همه گیری، از فرضیه اصلی منشا ویروس در باره پیدایش طبعی آن پیروی کرد و امروز او خواستار تحقیقات بیشتر در مورد علل ظهور آن است.

اوضاع در انگلیس نیز به روشی مشابه در حال توسعه است. بنابراین، آنگوس دالگلیش ، ویروس شناس انگلیسی و همتای نروژی وی ، بیرگر سورنسن گفتند که آنها تعدادی از خصوصیات را در ویروس کرونا شناسایی کردند که نشانگر وجود دستکاری های آزمایشگاهی هدفمند است.

پاسخ واضح است: اطلاعات بیشتر و بیشتری در مورد احتمال دستکاری ژنتیکی وجود دارد و اگر جهان حقیقت توسعه وقایع را در ابتدای همه گیری فرا نگیرد ، آینده و امنیت بشریت در معرض خطر است.

بدخواهی دانشمندان می تواند زمینه ساز جنگ بیولوژیکی شود. یک آزمایشگاه یا یک بازار کافی خواهد بود.

آیا ویروس کرونا ویرانگر دنیایی جدید و ترسناک با تهدیدهای ناشناخته است؟ سرویس های اطلاعاتی غرب در برابر کمبود مأمور در خاک چین چه خواهند کرد؟

به نظر می رسد که تنها راه حل مربوط به به اصطلاح "دارک نت" باشد. این تنها مکانی است که شخصی که واقعیت حوادث در چین را می داند بدون ترس از کشف و دستگیری می تواند اطلاعات خود را با دیگران در میان بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала