گزارش و تحلیل

شیخی: برجام باید برد برد باشد نه همراه با زورگویی

CC BY 4.0 / IRNA / شیخی: برجام باید برد برد باشد نه همراه با زورگویی
شیخی: برجام باید برد برد باشد نه همراه با زورگویی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
زهرا شیخی اولین بانوی رئیس ستاد انتخابات دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ریاست جمهوری و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران.

خانم دکتر زهرا شیخی اولین بانوی رئیس ستاد انتخابات دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ریاست جمهوری و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

سیاست خارجی جزئی از مواردی است که باید به آن توجه شود در مورد توافق برجام آنچه مهم است لحاظ کردن منافع ملی می باشد مردم ما کاملاً حق دارند که از مسئولین و افرادی که تصمیم گیرنده هستند انتظار داشته باشند که پیش از هر چیز به منافع ملی، امنیت ملی و تبعات این منافع توجه کنند، ممکن است ما برخی موضوعات را کوتاه مدت در نظر بگیریم یا پیش داوری کنیم اما علاوه بر آثار کوتاه مدت، آثار بلند مدت هر موردی از قبیل برجام را نیز باید در نظر گرفت.

باید دید تعهدات کسانی که در معاهدات بین‌المللی به نوعی پیش از این وجود داشته کماکان باقیست و آیا به تعهدات خود به همان اندازه که ایران پایبند برجام بود پایبندی دارند.

شیخی: قاضی زاده بانوان، سلامت و اقتصاد را مد نظر دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
گزارش و تحلیل
شیخی: قاضی زاده بانوان، سلامت و اقتصاد را مد نظر دارد

یک توافق باید برد برد باشد نه اینکه با قلدری و زورگویی قرار باشد منافع مردم ضایع شود.

وی در ادانه افزود:

ما خاطره خوبی از دولت مردان آمریکایی نداریم البته که حساب مردم آمریکا از دولتمردان آن جداست ما کشوری هستیم که به نوعی طی ۴۲ سال انقلاب و حتی قبل از آن مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم تحریم های ظالمانه حتی باعث می‌شود تا برای داشتن ساده ترین وسایل و ابزار پزشکی با مشکل مواجه شویم بنابراین باید به ایران حق داد تا به دیگر مسائل نیز مشابه نگاه کند اگرچه تحریم‌ها در طول سالیان گذشته برای ما آورده های بسیاری داشته یعنی هر چه فشار تحریم‌ها بیشتر شد جوانان ما غیورمردانه تر وارد میدان عمل شدند و باعث تولید و آوردن تکنولوژی و پیشرفت شدند اما کماکان خاطره ناخوش رسیدن کوچک ترین و ساده ترین لوازم پزشکی به بیماران ما در ذهن ها وجود دارد.

خانم دکتر زهرا شیخی برخی کشورها را همراه ایران در شرایط سخت دانسته و بیان کرد:

قطعاً با کشورهایی که سابقه خوبی دارند و برادری آنها برای ما ثابت شده است همراهیم و برادری ما با آنها تقویت خواهد شد و همه با یکدیگر در مسائلی که به نوعی برای بشریت لازم و ضروری است همکاری خواهیم کرد.

پس از انقلاب اسلامی در ایران مناسب و موقعیت های رده بالای دولتی در قوه ی مجریه به تعداد محدودی به زنان اختصاص داده شد به طور کلی در ایران چهار سفیر زن و در طول ۴۲ سال انقلاب یک وزیر زن وجود دارد، خانم دکتر زهرا شیخی رئیس ستاد انتخاباتی آقای دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندید انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در این زمینه اظهار داشت:

آقای دکتر قاضی زاده هاشمی هم اکنون حمایت خود را در انتصاب زنان به عنوان مدیران اجرایی نشان دادند تا کنون سابقه نداشته رئیس ستاد انتخاباتی یک کاندیدا زن باشد اما در این دوره بنده به عنوان یک زن رئیس ستاد انتخاباتی آقای دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هستم.

ایشان همواره تاکید کردند اگر قرار باشد تا در مناسبی که افراد باید در آن قرار بگیرند بین زن و مرد انتخابی انجام شود نگاه نباید جنسیتی باشد بلکه باید شایستگی و توانمندی مد نظر قرار گیرد حتی تاکید کردند اگر این موضوع به گونه ای رقم بخورد که تمام کابینه ام را زنان تشکیل دهند ابایی از آن ندارم.

امام خمینی در گفته‌های خود فرمودند که تمام سربازان من اکنون در گهواره اند امروز آن سربازان به زمانی رسیدند که باید حکمرانی کنند و در بین آنان تعداد بانوان فراوان و توانمندی هستند که می توانند نقش‌آفرینی اساسی داشته باشند.

خانم دکتر زهرا شیخی در ادامه تاکید کرد:

آقای دکتر قاضی زاده هاشمی بارها اعلام کردند که ما در قوانین مشکل جدی نداریم اما هماهنگی میان سه قوه برای اجرا وجود ندارد هنگامی که خود دولت لایحه ای را به مجلس می دهد به نوعی تضمین اجرای آن با دولت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала