گزارش و تحلیل

نیروی انتظامی موظف به شناسایی دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
ایران در سرتاسر خود در ماه اخیر قطعی برق را تجربه کرد

ایران در سرتاسر خود در ماه اخیر قطعی برق را تجربه کرد عده‌ای کمبود برق را ناشی از کم آبی و خشکسالی موجود در سال جاری می دانند و بسیاری نیز بر این باورند استخراج بی رویه و بعضاً غیر مجاز رمز ارز سبب کمبود برق در سال جاری شده موضوعی که سال گذشته نیز ایران با آن دست به گریبان بود، رئیس جمهور ایران نیز اخیراً استخراج رمز ارز را محدود کرده و بانک مرکزی همچنین تعدادی رمز ارز را به عنوان ارزهای دیجیتال تایید شده برای استخراج توصیه کرده.

توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت:« با توجه به افزایش مصرف برق ناشی از گرمای زودرس و کم آبی، دولت برای مدیریت مصرف برق مصوب نمود دستگاههای اجرایی و ادارات و بانکها و نهادهای عمومی غیردولتی به میزان 50 درصد سال گذشته در مصرف برق صرفه جویی کنند.

همچنین وزارتخانه های نیرو، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و نیروی انتظامی موظف شدند نسبت به شناسایی، جمع آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاههای غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام نمایند.

همچنین صنایع بزرگ موظف شدن از 15 خرداد تا 15 مرداد با تدابیری مثل تغییر ساعت کار و یا طرح تعطیلات سالانه در مجموع 3 هزار مگاوات کاهش مصرف از ساعت 12 تا 21 داشته باشند.

در یک مصوبه دیگری پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها با ضمانت سفته زنجیره ای درسال  1400 توسط بانکها عامل تعیین شد.

سقف فردی تسهیلات مبلغ 100 میلیون تومان و سود سهم متقاضی برای تسهیلات 5 درصد است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала