گزارش و تحلیل

تایمز: "خدای جنگ چین در آسمان"

© AFP 2023 / Stringerتایمز: "خدای جنگ چین در آسمان"
تایمز: خدای جنگ چین در آسمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
مجله شرکت دفاع دولتی چین - نورینکو تصویر کامپیوتری از یک بمب افکن جدید نامرئی منتشر کرد.

اسپوتنیک به نقل از تایمز انگلیس می نویسد: بمب افکن جدید چین مطابق فناوری جدید نامرئی بودن هواپیما برای پدافند هوایی - استلس ساخته شده است و می تواند تا جزایر دوردست ایالات متحده در اقیانوس آرام پرواز کند.

پکن هنوز رسماً ساخت یک بمب افکن نامرئی را که قادر به فرار از رادار و حمله به خاک آمریکا باشد تأیید نکرده است. با این حال ، مجله شرکت دفاع دولتی چین - نورینکو تصویر کامپیوتری گرافیکی از اچ - 20 را در جلد شماره ژوئن خود منتشر کرد. تصویر، بخش اسلحه ، دم و بال قابل تنظیم ، رادار ، ورودی هوا و نازل موتور را نشان می دهد که با استفاده از فناوری استلس ساخته شده اند. طراحی بال پرواز کاملاً شبیه بمب افکن آمریکایی Northrop Grumman B-2 است که از سال 1997 پایه   هواپیماهای استراتژیک دوربرد آمریکا با سلاح هسته ای است.

روی جلد مجله ، بمب افکن نامرئی جدید "خدای جنگ در آسمان" نامگذاری شده است. با این حال ، مقاله همراه فقط به بمب افکن های استراتژیک آمریکایی با کاهش دید راداری اشاره دارد.

راه اندازی فناوری استلس دشوار و توسعه آن گران است، بنابراین ساخت  Xian H-20 یک نقطه عطف مهم در رقابت پکن با واشنگتن است. گفته می شود، قرار است که این بمب افکن جایگزین H-6  شود ، هواپیمایی متعلق به دهه 1950 که چین طی دهه ها در حال مدرن سازی آن بود.

برد بمب افکن آمریکایی حدود 7000 کیلومتر است. برد مشابه چینی جدید 8000 کیلومتر است. این امر اجازه می دهد تا Xian H-20 ، پس از پرواز از سرزمین قاره چین ، از دومین زنجیره جزیره اقیانوس آرام متشکل از ژاپن ، گوام و جزایر ماریانا آمریکا عبور کند. زمانی استراتژی زنجیره ای جزیره برای محاصره اتحاد شوروی و چین از دریا ابداع شد و هنوز هم باعث ترس چینی ها از گرفتار شدن در حلقه نیروهای مسلح آمریکا می شود.

چین یک ناو آمریکایی را با موشک مافوق صوت منهدم کرد+ ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
چین یک ناو آمریکایی را با موشک مافوق صوت منهدم کرد+ ویدیو

انتظار می رود Xian  H -20 به موشک های کروز هسته ای و معمولی مجهز شود و پروازهای مافوق صوت در نظر گرفته نشده است.

Jon Grevatt ، متخصص حمل و نقل هوایی و تحلیلگر نظامی آسیا و اقیانوسیه ، که در راهنمای  Janes کار می کند ، به South China Morning Post گفت که تصاویر منتشر شده نشان می دهد که پنهان کاری و برد برای طراحان H-20 بیش از سرعت مهم است. او گفت: "مزیت استراتژیک این هواپیما این است که قادر به هدف قرار دادن در مسافت زیادی ، احتمالاً در زنجیره دوم جزیره و پشت آن است. یعنی این هواپیما قادر خواهد بود نیروهای آمریکایی ، دارایی ها و منافع شان را در منطقه آسیا و اقیانوسیه تهدید کند. اگر این هواپیما وارد نیروها شود، می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند."

موسسه سلطنتی مشترک مطالعات امنیتی و دفاعی ابراز عقیده کرده است که بمب افکن نامرئی چینی "امکان کاربرد بین قاره ای از نیروی نظامی" را به این کشور می دهد."

پکن به سرعت وسایل و تجهیزات نظامی خود را مدرن می کند. حزب کمونیست حاکم چین ضروری می داند کاری کند تا واشنگتن از تلاش برای تضعیف قدرت و نفوذ چین منصرف شود. برای انجام این کار، باید نیروهای مسلحی داشت که از آمریکا دست کمی نداشته باشد. هواپیمای H-20 تصویری از برنامه های چین برای نوسازی ناوگان هواپیمایی آن شد. هزینه های دفاعی چین امسال 6.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که کاملاً مطابق با پیش بینی رشد اقتصادی این کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала