گزارش و تحلیل

فوربس: استراتژی چابکی جنگی و پایگاه هوایی آمریكا در مدخل روسیه

© AP Photo / Ahn Young-joonفوربس: استراتژی چابکی جنگی و پایگاه هوایی آمریكا در مدخل روسیه
فوربس: استراتژی چابکی جنگی و پایگاه هوایی آمریكا در مدخل روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
پایگاه هوایی ایرکسون مکانی استراتژیک دور افتاده، به روسیه تهدید می کند. در آنجا جنگنده های آمریکایی عملا در بغل روسیه مستقر می شوند.

اسپوتنیک با استناد به فوربس آمریکا می نویسد: چندی پیش در چارچوب رزمایش Agile Combat Employment  نیروی هوایی ایالات متحده تمرین استقرار جنگنده های نامرئی F-22 رپتور را در یک فرودگاه کوچک دور دست انجام داد. هواپیماهای F-22 از پایگاه هوایی اصلی پنتاگون در آلاسکا ، المندورف-ریچاردسون در آنکوریج به فرودگاه کینگ سالمون در 480 کیلومتری جنوب غربی پرواز کردند.

سرتیپ ویلیام ردیف، معاون فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در آلاسکا گفت: "با انجام عملیات از خط مقدم مانند کینگ سالمون، ما چابکی استراتژیک و همچنین توانایی خود را برای پاسخگویی فعال به چالش های آینده آزمایش می کنیم."

استفاده از چابکی جنگی - رویکرد جدید مهم در جنگ هوایی است. به جای تمرکز جنگنده ها در چند پایگاه بزرگ اما آسیب پذیر، نیروی هوایی ما در حال ساخت باند های کوچک فرودگاه و همچنین نوسازی فرودگاه های قدیمی است که نیروی هوایی ایالات متحده و کانادا در زمان آغاز جنگ سرد در سراسر آلاسکا و بخش شمالی کانادا ساخته اند. در آن زمان شوروی در نظر داشت بمب افکن های حامل سلاح هسته ای را از طریق دریای برینگ به ایالات متحده بفرستد.

به دو کاروان نظامیان آمریکا در عراق حمله شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
به دو کاروان نظامیان آمریکا در عراق حمله شد

مطابق استراتژی استفاده از چابکی رزمی، جنگنده های مستقر در تعداد زیادی از پایگاه هوایی کوچک به میدان جنگ نزدیکتر بوده و برنامه ریزی را برای دشمن بالقوه دشوار می کنند.

فرودگاه کینگ سالمون آغاز خوبی است. در مرحله بعدی - از سرگیری فعالیت پایگاه هوایی ایرکسون واقع در جزیره شمیا است که در اوایل دهه 1990 متوقف شد. جزیره شمیا با مساحت 15 کیلومتر مربع ، فقط در 300 کیلومتری از روسیه واقع شده و رادار بسیار بزرگ و نیرومند هشداردهی  زودهنگام  COBRA DANE در آن مستقر است. 

ایستگاه هوایی ایرکسون برای رهگیری هواپیماهای جنگی روسیه بر فراز دریای سرد برینگ ایده آل است. اما شما باید هزینه نگهداری آن را پرداخت کنید. ایرکسون - مکانی دور افتاده ، سرد و مه آلود است. برق در آنجا با استفاده از ژنراتور بدست می آید. گاه بگاه  طوفان سقف خانه ها را پاره می کند. از آنجا که نیمی از روزهای سال، مه باند سه کیلومتری این فرودگاه را پنهان می کند، ایرکسون حتی به عنوان یک فرودگاه هوایی جایگزین، اهمیت و کاربرد چندانی ندارد.

پایگاه هوایی ایرکسون سابق به قدری وحشتناک است که از آن برای تمرین در مناطق سردسیر استفاده می شود. پروازها به جزیره از سرزمین اصلی توسط خدمه بالگردهای بوئینگ شینوک تمرین می شوند. اخیراً هواپیمای ترابری C-17 (سی-17 گلوبمستر3) در پایگاه هوایی سابق فرود آمد و وظایف انتقال سریع موشک ها را انجام داد.

اگرچه نیروی هوایی ایالات متحده هنوز جرات بازگشایی کامل ایرکسون را نداشته است، فرماندهی آن به این مرکز اهمیت می دهد ، زیرا ایرکسون دارای ارزش استراتژیک عظیم است. هیچ یک از فرودگاه های هوایی آمریکا نمی تواند جنگنده ها را در فاصله اینقدر نزدیک یعنی عملا در آستان روسیه قرار دهد.

از سال 2012، نیروی هوایی ایالات متحده 200 میلیون دلار برای روشنایی ایرکسون،  کینگ سالمون و یک فرودگاه دیگر دوردست در جزیره ویک واقع در وسط اقیانوس آرام هزینه کرده است.  در سال 2016، دولت آمریکا 10 میلیون دلار به یک پیمانکار پرداخت تا سقف های جدید را بر روی آشیانه و سایر ساختمان های ایرکسون بسازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала