گزارش و تحلیل

نشانه های مبارزه برای آزادی در فلسطین

© REUTERS / Mussa Qawasmaنشانه های مبارزه برای آزادی در فلسطین
نشانه های مبارزه برای آزادی در فلسطین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
حرف و حدیث های زیادی طی چند سال اخیر مطرح شده بود که چرا جبهه مقاومت دندان روی جگر گذاشته و علیرغم حملات اسرائیل به آنها در سوریه پاسخی نمی دهند.

می توان گفت امروزه پر واضح است که جبهه مقاومت چرا همه این درد ها را تحمل می کرده و چرا دندان روی جگر می گذاشته، برای اینکه هدف اسرائیلی ها به انحراف کشاندن مسیر جبهه مقاومت از رسیدن به هدف اصلی خود یعنی حمایت از فلسطینی ها بود و جبهه مقاومت علیرغم همه ضرباتی که خورد تلاش کرد به هر قیمتی شده این مسیر را باز کند.

زمانی اگر درگیری ای میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها رخ می داد نهایت قدرت مقاومت فلسطین در این بود که یکی دو موشک به سمت شهرک های اسرائیلی نزدیک بین نوار غزه پرتاب کنند.

طی همین دو سه روز اخیر مقاومت فلسطینی موفق شد صدها موشک به نقاط مختلف اسرائیل از تل آویو گرفته تا قدس تا عسقلان تا ... پرتاب کند و شب گذشته تل آویو به روز تبدیل کند.

این در شرایطی است که سالها است باریکه غزه از همه جهت تحت محاصره شدید نیروهای اسرائیلی می باشد.

ایران در کنار مقاومت ملت فلسطین باقی خواهد ماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
ایران در کنار مقاومت ملت فلسطین باقی خواهد ماند

همین جریان می تواند ثابت کند که محاصره غزه کاملا شکست خورده.

حال توجه داشته باشید که مردم فلسطینی ساکن نوار غزه سالها است به زندگی در شدید ترین نوع فشارهای اقتصادی عادت کرده اند و به قول معروف سالها است در بدبختی زندگی می کنند، اینکه حالا مناطق آنها مقداری هم توسط اسرائیل بمباران بشود تفاوت آنچنانی به حال آنها نخواهد کرد، و خوب تاب مقاومت طولانی مدت در مقابل این شرایط را دارند، اما آیا مردم اسرائیل هم می توانند این شرایط را برای طولانی مدت تحمل کنند؟

همه می دانند اینکه اسرائیل تهدید می کند وارد نوار غزه خواهد شد هم یک تهدید تو خالی بیش نیست.

اسرائیلی ها چندین بار تلاش کردند وارد نوار غزه شوند اما با تلفات وهزینه های انسانی بسیار سنگین مجبور شدند عقب نشینی کنند.

آنها به خوبی می دانند ورود سربازان اسرائیلی به نوار غزه یعنی فرستادن آنها به سمت کشتارگاه.

شرایط در غزه بسیار با شرایط در کرانه غربی فرق دارد.

مردم در غزه تا دندان مسلح هستند و رزمندگان نیروهای مقاومت برای رویارویی با اسرائیلی ها لحظه شماری می کنند.

سالها است کینه در دل آنها جمع شده و به دنبال خالی کردن آن هستند.

ادامه درگیری اسرائیل و حماس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
ضرب الاجل فلسطین به اسرائیل

البته باید توجه داشت روند سیاست های آقای نتانیاهو طی چند سال اخیر در مقابل فلسطینی ها حتی این واهمه را ایجاد می کند که مردم کرانه باختری هم دست به سلاح ببرند.

به هر حال امروزه دیگر همه شان به این نتیجه رسیده اند که گفتگو ومذاکره با اسرائیلی ها نتیجه ندارد و تنها راه رهایی از سلطه اسرائیل همانا مبارزه است.

همه هم می دانند که اهالی کرانه غربی لب تر کنند انواع واقسام تسلیحات مورد نیازشان بلافاصله به دستشان خواهد رسید، رساندن سلاح به کرانه باختری سخت تر از رساندن سلاح به نوار غزه نیست.

حال جالب تر اینکه همه کشورهایی که نتانیاهو چند سالی است تلاش می کند آنها را به صف اسرائیل بکشاند امروزه مجبور شده اند بر علیه رفتار و سیاست های اسرائیل موضع بگیرند.

شاید برای اولین بار است که مشاهده می کنیم نمایندگان کشورهای اروپایی به دیدن فلسطینی ها می روند و به آنها دلداری می دهند و از موضع آنها حمایت می کنند.

هیچ وقت پیش نیامده که وزیر امور خارجه ای در آمریکا از حق زندگی هم اسرائیلی ها و هم فلسطینی ها در صلح و آرامش صحبت کند اما می بینیم که آقای انتونی بلینکن که خود یهودی هم هست درباری ضرورت زندگی فلسطینی ها در صلح و آرامش صحبت می کند.

موشک های فلسطینی ها که با افتخار می گویند از ایران به دستشان رسیده امروز همه برنامه ها و نقشه هایی که نتانیاهو و ترامپ و کوشنر را به آتش کشیده.

حالا می توان متوجه شد چرا جبهه مقاومت و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دندان روی جگر گذاشته بودند و به قول معروف زخم های بیش از دویست حمله اسرائیل را در میدان تحمل کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала