گزارش و تحلیل

«پسر» ایرانی با الهام از شخصیت های چخوف روسی در جشنواره فیلم مسکو + ویدیو

© Photo / 43 ММКФجشنواره بین المللی فیلم مسکو
جشنواره بین المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
فستیوال بین المللی فیلم مسکو یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم در جهان است. این فستیوال برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ برگزار شد اما می توان تولد دوم آن را در سال ۶۰ قرن گذشته به حساب آورد.

این جشنواره امسال با وجود شرایط همه گیری ویروس کرونا و نابسامانی های ناشی از آن در مسکو از تاریخ ۲۲ آوریل کار خود را آغاز کرد.

جشنواره امسال اگرچه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور نه چندان پررنگ مهمانان خارجی برگزار می شود، اما به گفته ی کارگران ایرانی حاضر در آن، جان و اشتیاقی دوباره به سینما و علاقه مندان بخشیده است.

فیلم «پسر» به کارگردانی نوشین معراجی در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد. روز سه شنبه این فیلم برای اصحاب رسانه و روز چهارشنبه برای عموم به نمایش درآمد.

فیلم «پسر» روایتی از تنهایی آدم ها و شاید انسان هایی با دوگانگی شخصیتی است که خود نویسنده و کارگردان آنرا تاثیر گرفته از نابغه ادبیات روسیه، آنتون چخوف می داند.

© Photo / 43 ММКФجشنواره بین المللی فیلم مسکو
جشنواره بین المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران
1/2
جشنواره بین المللی فیلم مسکو
© Photo / 43 ММКФجشنواره بین المللی فیلم مسکو
جشنواره بین المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران
2/2
جشنواره بین المللی فیلم مسکو
1/2
جشنواره بین المللی فیلم مسکو
2/2
جشنواره بین المللی فیلم مسکو

نوشین معراجی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک از علاقه اش به نوشتن و فیلم ساختن از سن ۱۹ سالگی می گوید: هیجان زیادی از به تصویر کشیدن فیلم نامه هایی داشتم که خودم می نوشتم. از سال ۸۳ فیلم می سازم. در کارم آزمون و خطا داشتم و بیشتر کسب تجربه بود. با هر شرایطی که بود چه مشکلات مالی و چه موانع دیگر سالی یک فیلم کوتاه می ساختم. بعد از اکران آخرین فیلم کوتاهم به نام برادر با آقای مهدی فرد قادری درباره ساخت یک فیلم بلند گفتگو کردیم وتصمیم گرفتیم که فیلم پسر را بسازیم.

شخصیت پسر فیلم برایم بسیار جذاب بود اینکه در حد انتظارات جامعه و اطرافیان مرد نیستی. یک انسان به شدت وابسته که فقط در انتظار کمک دیگران است. عدم برقراری ارتباط قهرمان فیلم با دیگران برایم مهم بود. پرداختن به آدم هایی که خارج از عرف جامعه زندگی می کنند، برایم جذابیت دارد.

نوشین معراجی در قسمت پایان گفتگوی خود از علاقه اش به ادبیات و سینمای روسیه می گوید و حضور در جشنواره بین المللی فیلم مسکو را بعد پشت سر گذاشتن یک سال سخت، شورانگیز می داند.

گفتگوی کامل با نوشین معراجی کارگردان فیلم «پسر»:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала