گزارش و تحلیل

جوانان ترکیه حمله به سایت نطنز را محکوم کردند

© AP Photo / Emrah Gurelجوانان ترکیه حمله به سایت نطنز را محکوم کردند
جوانان ترکیه حمله به سایت نطنز را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
آقای ییلدیریم گنچر، رئیس اتحادیه جوانان ترکیه در نامه ای که به آقای مهندس سامان نیازی معاون بین الملل موسسه حقوق بشر صلح زیبای ایران ارسال کرد ضمن محکومیت شدید حمله اسرائیلی ها به سایت نطنز خواستار محکومیت این عمل اسرائیل توسط مجامع بین المللی دیگر کشورهای اسلامی نیز شد.

مهندس نیازی هم در پاسخ به آقای ییلدریم تاکید داشته که این عمل شنیع اسرائیل و غرب در راستان مقاومت در برابر شکست انحصار فناوری توسط دیگر کشورها قرار دارد.

در نامه ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک در تهران قرار گرفته آمده:

جناب آقای سامان نیازی عزیز و بزرگوار، معاون محترم موسسه بین المللی حقوق بشر صلح زیبای جمهوری اسلامی ایران

نیروهای امپریالیست صهیونیستی حمله شنیعی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است. انفجار در مرکز سانتریفوژ هسته ای ایران در رسانه غربی بصورت یک "حادثه" پخش و تبلیغ می شود. لیکن، ما می دانیم که انفجار در اثر حمله تروریستی با سازماندهی حکومت اسرائیل صورت گرفته است. بعنوان اتحادیه جوانان ترکیه ما این عمل مجرمانه اسرائیل را به شدت محکوم کرده و همچنین از نیروهای بین المللی نیز خواهان محکومیت آن هستیم.

ظریف: حادثه نظنز موضع ایران در مذاکرات را قوی تر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
ظریف: حادثه نظنز موضع ایران در مذاکرات برجام را قوی تر می کند

اراده و عزم ایران برای توسعه تکنولوژی هسته ای نشانی از عزم کشور برای ایستادن در برابر تحریم های امپریالیستی است. این حملات جز تقویت و تشویق ایران برای ادامه راه خود تاثیر دیگری نخواهد داشت. اعلام کشور ایران مبنی بر ادامه افزایش غنی سازی اورانیوم نشانه مهمی بر این امر می باشد. بعنوان جوانان ترک ما از این موضع باوقار طرفداری می کنیم.

بلوک آمریکایی-اسرائیل محور در منطقه ما در شرف به پایان آمدن است. از قفقاز تا مدیترانه شرقی، از آسیای غربی تا شمال سوریه، تمامی جبهه هایی که آنها باز کردند منتج به ظفرهای کشورهای اوراسیایی شده است. این پایان راه برای آمریکا و اسرائیل است.

ترکیه و ایران بعنوان همسایه ها و برادر-خواهران خوب برای مدت بیش از 400 سال، بعنوان دوکشوری که وارثان تمدن های بزرگی هستند، و با توجه به ریشه اسلامی مشترکی که داریم، نقش تعیین کننده خودشان برای دفن بلوک امپریالیستی-صهیونیستی را به جهانیان نشان داده اند.

ما شانه به شانه با ملت ایران که در برابر امپریالیسم مقاومت می کند ایستاده و همیشه خواهیم ایستاد. ما امپریالیسم را با همکاری قوی بین کشورهایمان شکست داده و ریشه کن خواهیم ساخت. بعنوان اتحادیه جوانان ترکیه، با این مسئولیت و عزم تاریخی، عمیق ترین حس همبستگی خود را به دوستان ایرانی خود و تمامی ملت ایران تقدیم می کنیم.    

با سپاس فراوان،

ییلدیریم گنچر، رئیس اتحادیه جوانان ترکیه

نامه پاسخ توسط مهندس نیازی هم هم به شرح ذیل در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک در تهران قرار گرفته:

برادر آزاداندیش و استکبارستیزم، جناب ییلدیریم گنچر، رئیس محترم اتحادیه جوانان ترکیه

سلام و تحیت خدمت شما که در دنیای پریشان انسانیت و سیاست پر از تزویر، با حریت برادرانه، اقدامات و رفتارهای غیر انسانی و دور از هنجارهای مدنیت را محکوم می کنید.

با دشمن شناسی دقیق دشمن بشریت و محور شرارت، یعنی رژیم کودک‌کش اسرائیل و آمریکای بیگانه با منطق انسانی و بین المللی، بار دیگر با روحیه حماسی‌ و استکبارستیز در کنار محور حق و مقاومت قرار گرفتید و با ابراز همراهی با مردم ایران در جنایت و تروریسم هسته ای، موضع شجاعانه خود را تبیین کردید.

آینده درخشان ملت‌های آزاده و امت اسلامی در دستان پرتوان و اراده آهنین و مستقل و اندیشه‌های پاک ما جوانان است.

پیشرفت همه منظوره و شکستن انحصار در عرصه های گوناگون سرمایه جوانان ایرانی است که یکی از تبلورهای آن، ساحت هسته ای است و اقدامات خرابکارانه در نطنز نشانه عمق عصبانیت استکبارِ ضد پیشرفت عادلانه است.

خرابکاری در نطنز بیانگر همین واقعیت است که هزینه برهم زدن نقشه‌های اهریمنی امپریالیسم،  برخورد خشن و زیر پا گذاشتن همه قواعد وقوانین بین المللی است.

همبستگی ما تا افول امپریالیسم و استکبار وظلم باقدرت ادامه دارد.

از اعلام همبستگی برادرانه شما صمیمانه سپاسگزارم.

سامان نیازی

معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала