گزارش و تحلیل

نمایش امامزاده قلابی

© AP Photo / Andrew Harnikنمایش امامزاده قلابی
نمایش امامزاده قلابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
اولین کنفرانس مطبوعاتی شدیدا خسته کننده آقای جوزف بایدن کاملا انعکاس دهنده شرایط اوضاع بحرانی سیاسی در آمریکا و غرب به حساب می آید.

طبق معمول دستگاه ها و دوایر رسانه ای در دفاتر همه روسای جمهوری در همه کشورها معمولا به نوعی یک بر آورد از مسایل مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر می نمایند و بر اساس آن بر آوردها وزمانبندی موجود جدولی در اختیار رییس جمهوری قرار می دهند که بر اساس آن سوال ها بین مسایل مختلف تقسیم گردد و به گونه ای نباشد که همه خبرنگاران در باره یک موضوع سوال کنند و هیچ سوالی درباره مسایل دیگر مطرح نگردد.

در برخی شرایط هم که رئیس جمهوری یا مقام مربوطه جواب نداشته باشد و یا اینکه بخواهد از پاسخ سوالی فرار کند سوال خبرنگاری را که می خواهد درباره آن موضوع سوال کند را به پایان کنفرانس موکول می کنند و در نهایت رئیس جمهوری اظهار می دارد که وقت تمام شده و سوال بی جواب می ماند.

بایدن کاهش تحریم های ایران را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
بایدن کاهش تحریم های ایران را بررسی می کند

می توان گفت بیش از نیمی از کنفرانس مطبوعاتی آقای بایدن به بحث نوجوانان مهاجر آمریکای لاتین اختصاص پیدا کرد و رئیس جمهوری آمریکا درباره مسایل دیگر مهم برای آمریکایی ها و جهانیان توضح خاصی در اختیار نداشت و فقط مقداری شعار بر علیه ترامپ و چین مطرح کرد.

حتی درباره مساله کرونا و وضعیت اقتصادی آمریکا نیز توضح خاصی ارائه نداد و همان شعارهای قبلی خود را برای آمریکایی ها تکرار کرد.

درباره روسیه کاملا مشخص بود که از صحبت کردن زیاد در این باره و سفسطه گویی های قبلی نسبت به جناب آقای پوتین پرهیز می کرد در حالی که کاملا هم مشخص بود که نوعی کینه از روسیه و شخص آقای پوتین دارد.

صحبت های آقای بایدن بیشتر نشان می داد که کینه بایدن از آقای پوتین به این دلیل است که پوتین رئیس جمهوری مقتدر است و توانسته روسیه را از شرایط فروپاشی نجات دهد و بایدن جزو کهنه سیاست مداران آمریکایی است که آرزوی نابودی روسیه را داشتند.

بیشتر حالت حسادت به محبوبیت و اقتدار پوتین بود تا حرف منطقی.

البته همین سخنان را درباره آقای شی جین پینگ به نوعی مطرح کرد و کاملا واضح بود که نسبت به رییس جمهوری چین هم نوعی حسادت دارد.

درباره ایران و یا توافق هسته ای هم وی کلا حتی یک کلمه هم حرف نزد و کاملا مشخص بود که هیچ برنامه ای درباره برجام و یا روابط با ایران ندارد تا بخواهد درباره آن صحبت کند.

مشکل اصلی بایدن هم، طبق گفته هایش، در این است که وی می خواهد آمریکا را به ریل سیستم سیاسی قبلی حاکم بر آن برگرداند ولی ترامپ آنچنان همه چیز را در آمریکا به هم ریخته که حالا حالاها امکان بازگشت به آمریکای قبل از ترامپ وجود ندارد و بایدن حتی نمی تواند پیش بینی کند تا سال 2024 می تواند رئیس جمهوری بماند و در انتخابات بعدی کاندیدا شود یا نه.

وقتی که روی مسایل بین المللی مانند چالش های آمریکا با چین و روسیه و ایران و ... تمرکز می کنیم می بینیم که سیاست آمریکا با سردرگمی بسیار شدید مواجه شده و نمی داند چه کار کند.

نه جسارت آن را دارد که از کارهایی که ترامپ کرده عقب نشینی کند و نه قبول دارد سیاست های ترامپ را ادامه دهد.

می توان گفت با توجه به این شرایط به نظر نمی رسد به این زودی ها بایدن بتواند حد اقل درباره سیاست خارجی آمریکا تصمیم گیری ای انجام دهد و تنها کاری که در پیش خواهد گرفت وقت کشی تا زمانی که فکری به حال خود کند است.

در این راستا به نظر می رسد آنهایی که روی این امامزاده حساب باز کرده اند و برایش دخیل بسته اند باید توجه کنند که از این امامزاده شفایی به کسی نمی رسد و آبی برای هیچ کس گرم نخواهد شد و باید هرچه سریعتر به دنبال راهکارهای دیگری برای حل مشکلاتشان باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала